پدر سعید علی حسینی می گوید کادر فنی سابق می خواهند توپ را به زمین علی مرادی بیاندازند و او را مقصر جلوه بدهند.

مرتضی رضایی - خبرگزاری خبرآنلاین,چند روز پيش بود كه هادي پانزوان، مربي سابق تيم ملي وزنه‌‌برداري، به ادعاي خودش دست به يك افشاگري زد. او كه در زمان رياست حسين رضازاده در كادر فني تيم ملي فعاليت مي‌كرد، در گفت‌وگو با خبر ورزشي پدر سعيد علي‌حسيني را متهم كرد و گفت: «پدر سعيد او را دوپينگي كرد.»

پانزوان شرح ماجرا را اين‌طور توضيح داده بود: «زماني كه او همراه بعضي وزنه‌برداران در اردوي تيم ملي بود، هنگامي كه افسران وادا به تهران آمدند تا تست بگيرند، بهمن زارع، سرمربي وقت تيم ملي، از پدر علي‌حسيني سؤال كرد سعيد از دارويي استفاده كرده است تا مانع دادن آزمايش او شود. پدر علي‌حسيني با اطمينان به سرمربي گفت سعيد پاك است و هيچ مشكلي براي دادن تست ندارد. زارع با تست سعيد موافقت كرد. بعد از تست، ديدم زارع در صحبت به زبان آذري با پدر علي‌حسيني خيلي عصباني شده است. از او سؤال كردم‌ چه شده كه گفت پدر علي‌حسيني مي‌گويد 3 ماه پيش به پسرش دارو داده و از آن زمان قطع كرده است. او مطمئن است كه آزمايش منفي مي‌شود. از او پرسيدم چطور اطمينان دارد كه تستش مثبت نمي‌شود؟ گفت اين كار را پيش از قهرماني جوانان آسيا هم انجام داده است و تست سعيد منفي شده بود. پس از مثبت شدن آزمايش دوپينگ علي‌حسيني، خانواده وزنه‌‌برداري به خوبي مي‌دانستند مقصر اصلي پدرش بود. از آن زمان به بعد علي‌حسيني و پدرش با حمايت بعضي مخالفان حسين رضازاده براي سرپوش گذاشتن بر كار اشتباه پدرش، به دروغ رضازاده و كادر فني وقت تيم ملي را متهم مي‌كردند.»

علي‌حسيني كه با رأي دادگاه CAS محروميت مادام‌العمرش، 12 ساله شد، حالا اميد زيادي دارد تا با كاهش محروميتش از سال 2017 براي ايران وزنه بزند. عزيز علي‌حسيني، پدر سعيد، در واكنش به حرف‌هاي هادي پانزوان اين واكنش را نشان مي‌دهد: «كاش يك سؤال از پانزوان مي‌پرسيديد؛ اينكه اگر من سعيد را دوپينگي كردم، چرا همان زمان اعلام نكرديد؟ چرا گذاشتيد تا اين همه زمان بگذرد و اين حرف‌ها را بزنيد؟ من كه مي‌دانم هدف شما چيست؟ هدف شما اين است كه رضازاده در سايه قرار بگيرد و همه تقصير‌ها را بر گردن علي مرادي بنده خدا بيندازيد. اصلاً مگر من در اردوها بودم كه بخواهم به پسرم دارو بدهم و او دوپينگي شود؟»

عزيز علي‌حسيني كه حسابي از گفته‌هاي پانزوان ناراحت است، اين را مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: «قبل از مسابقات جوانان آسيا سعيد در اختيار من بود. آن موقع تمرين كرد، وزنه زد و مسابقه داد اما دوپينگش اعلام نشد اما وقتي در اردو رفت و با شماها كار كرد، دوپينگي شد، چرا؟ چون دليلش را خودتان بهتر مي‌دانيد.»

پدر سعيد در پايان درباره اينكه چرا در اين مقطع زماني كه دوباره بحث بازگشت سعيد به ميادين مطرح شده، اين حرف‌ها به وجود آمده است، اين واكنش را نشان داد: «مي‌ترسند. مي‌ترسند سعيد برگردد. اگر سعيد برگردد، خيلي از برنامه‌هاي آقايان به هم مي‌خورد. نقشه‌هايشان نقش بر آب مي‌شود. به همين دليل هر كاري مي‌كنند تا پسر من به وزنه‌‌برداري برنگردد. آقايان فقط مي‌خواهند خودشان را راحت كنند.»

 

251 43

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =