پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به شاکیان پرونده نگین غرب: تکلیف 11 هزار شاکی روشن شده

سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دیروز خود باز هم تاکید کرد از 15 هزار شاکی پرونده کلاهبرداری در مجتمع نگین غرب، تکلیف 11 هزار شاکی روشن شده و بقیه نیز به زودی مشخص می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مخاطبان زیادی در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته اند و خواسته اند از غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول دستگاه قضا و سخنگوی این قوه بپرسیم چرا تکلیف مالباختگان پرونده کلاهبرداری نگین غرب روشن نمی شود.

پرونده ای که بارها در سرویس مشکلات مردم به آن پرداخته شده و احکام و اطلاعیه های شعبه 36 دادگاه تجدید نظر استان تهران درباره آن رسانه ای شده است. (اینجا) و (اینجا) و (اینجا)

در نشست خبری دیروز نیز بار دیگر مشکلات مردم از غلامحسین محسنی اژه ای درباره تعیین تکلیف پرونده شاکیان نگین غرب پرسیده شد. او در پاسخ گفت:این پروژه وقت فراوانی را از قوه قضاییه گرفته. شاید ساده ترین راه این بود متهمان را محکوم به زندان کند. کما اینکه در زندان هستند. بعد هم هیچ کدام از مال باختگان به حقشان نرسند یا تعداد بسیار کمی به حقشان برسند. این راحت بود که حکم به رد مال به نفع 15 هزار شاکی صادر شود. متهمان اینقدر پول داشتند حقوق این 15هزار نفر را بدهند؟ نه. دستگاه قضایی آمد تا جایی که امکان داشت حقوق این افراد را استیفا کند برای همین زحمت زیادی را متحمل شد.
اژه ای در توضیح اقداماتی که برای بازداشت متهمان صورت گرفته توضیح داد: 2 نفر خیلی وقت است بازداشت شده اند. دادگاه تجدیدنظر متقبل زحمت مازاد بر وظیفه اداری خود شده است. حتما 1000 شاکی هم به حق خودشان نمی رسیدند. یکی از متهمان به نام فروغی خوب همکاری می کند. نفر دوم متهمان همکاری خوبی نمی کند. آخرین گزارش را 10 روز پیش گرفتم و مشخص شد با 9هزار و 485 نفر تسویه حساب کرده اند و آنها به بخشی از حقوق خود رسیدند. بخش قابل توجهی از حقوق آنها استیفا شد.
سخنگوی دستگاه قضایی قول داد: 744 نفر نیز به زودی تسویه می شوند. نزدیک به 11 هزار نفر تعیین تکلیف شده و بقیه نیز فی الجمله برنامه ریزی شده. در حال تلاش هستیم بقیه افراد بر اساس برنامه، استیفای حق شوند. اینها محکوم شده اند ولی حکمشان قطعی نشده است تا مشکل حل شود.
او در پاسخ به اینکه چرا به برخی از شکات اجازه گرفتن وکیل داده نمی شود، گفت: این که برخی شکات می گویند اختیار گرفتن وکیل ندارند، مسئله دیگری است. اخیرا نزدیک به 70میلیارد تومان اخیرا از یکی از متهمان کشف شده بود که با ترفند این متهم به بستگانش منتقل شده بود. این را باید در نظر گرفت وجهی ندارد مال باخته وکیل نگیرد. ولی اگر قرار باشد 15 هزار نفر هر روز بروند و بیایند، برای دادگاه مشکل ایجاد می شود. برای همین مقرر شد برای تعدادی از شکات، نماینده تعیین شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مالباختگان نگین غرب A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    1 0
    از دادستان محترم کل کشورحاج اقا رییسی به عنوان ارشدترین عضومدعی العموم کشور میخواهیم پرونده نگین غرب را که یبش از 5 هزار نفر را 15 سال گرفتار خود کرده و 7 سال از صدور حکم شعبه 29 دادگاه انقلاب میگذردو 7سال پرونده با وجود توقیف هزاران مییارد تومان اموال متهم شامل املاک وی در شعبه 36 تجدید نظر معطل مانده است رسیدگی و مردم را از بلاتکلیفی نجات دهند. بسیاری از مالباختگان به سن کهولت رسیده اند که تعداد زیادی به رحمت خدا رفته اند کمک کنید اینهایی که فعلا زنده اند به وصال خانه خود برسند