برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم از بی توجهی دولت به وضعیت روستاها انتقاد کرده اند و می گوید علاوه بر این که قوانین در این عرصه روزآمد نیست، بلکه دهیاری ها نیز با بی توجهی امور روستانشینان را رها کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجودی که قوانین مربوط به روستاها به خصوص از زمان اجرای قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 82، تغییرات زیادی را به خود دید، ولی برخی از مخاطبان ما می گویند این قوانین در شرایط فعلی روستاها کارآمد نیست.

آنها به عنوان مثال به وضعیت روستاهای شمال کشور اشاره می کنند که به دلیل ناکارامدی و به روز نبودن قوانین، عرصه های زیبای روستایی به چنگ سوداگران زمین افتاده و با ساخت و ساز ویلایی در روستاها، عملا از خلاء قوانین به روز استفاده می کنند و محیط روستایی را از بین می برند.

یک مخاطب ناامید سرویس مشکلات مردم که خود را ایرج معرفی کرده، در این باره نوشته: با سلام. چه فایده از ارسال مشکلات؟؟؟؟من چند بار برایتان از اجحاف دهیاری ها و لزوم باز نگری قانون دهیاری ها نوشتم به رغم اینکه بسیاری از مردم روستایی دست به گریبان این مشکل هستند و راه به جایی هم برای حل ان نمی برند وظیفه دانستم مطرح کنم لیکن به هیج وحه تا کنون توجهی نفرموده اید . با این حساب امیدی به این روزنه کورسو زن هم نباید داشته باشیم. ما که گفتیم خود دانید.

مخاطب دیگری در تماس با سرویس مشکلات مردم از مشکلات روستاهای جنوب اصفهان گلایه کرد و گفت در برخی از روستاهای جنوب اصفهان، دهیاری اقدام به انجام وظایف قانونی خود در جمع آوری زباله ها نمی کند و چهره روستا و راهای اطراف با انباشت پسماندهای خانگی زشت شده است. این مخاطب با اظهار اینکه دهیاری، نپرداختن عوارض حمل و نقل پسماند را بهانه کرده و از انجام وظایف خود شانه خالی می کند، گفت: وقتی به دهیاری مراجعه می کنیم به ما جواب می دهند تا پول ندهید زباله تان را خودتان باید ببرید.
این مخاطب نیز مانند سایر مخاطبان روستایی سرویس مشکلات مردم از دولت خواسته درباره توجه عملی به روستاها، اقدامات بیشتری انجام دهد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    2 0
    روحانی مچکرند
  • سمیر DE ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    روستاها واقعافراموش شده اند روستای ما در۱۷کیلومتری شهرارومیه قراردارهجاده انهرروستای کلهرمتاسفانه ازنعمت گازبی بهره هستیم طرح هادی اجرانشده بهداشت روستا درحد صفره کم مونده تو زباله غرق شیم مدرسه ابتدایی حتی یه حیاط برای بازی بچه ها نداره واب که ابتدایی ترین نیاز بشر وبخصوص قشم کشاورزه نداریم اگه مسولین خوابن لطفا بیدارشن
  • رضا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    3 0
    سلام با توجه به تائيد مطالب ارائه شده اين هموطن، روستاي ما نيز اين مساله و مسائل ديگري از اين قبيل صدق مي كند. جواب سؤال : علت مهاجرت روستائيان به شهرها؟
  • بی نام RO ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    4 0
    واقع وضعیت زباله ها در روستاها افتضاحه
  • mehdi IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    3 0
    الحق که راست گفتن ایشون ؛ من توی یکی از روستاهای هرمزگان زندگی میکنم برنطین با اینکه جمعیت بالایی داره این روستا اما هیچ امکاناتی تو این چندسال به اینجا اضافه نشده و خیلی بد شده ، ما حتی یه جاده آسفالت نداریم ، خداشاهده من کلاس پنجم دبستان بودم اومدن جاده هارو مثلا صاف کردن که آسفالتشون کنن الان که این پیام رو مینویسم لیسانس گرفتم و کارمند یکی از ادارات دولتی هستم اما هنوزم که هنوزم اون جاده ها آسفالت نشده وضع روستا هم روزبروز داره بدتر میشه و کم کم دارن مهاجرت میکنن. متاسفم برای این مسیولین واقعا برای روستاها هیچ کاری نمیکنن . هیچ کاری
  • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    2 0
    من هم تويكي ازروستاهاي خراسان جنوبي زندگي ميكنم واقعا اين مساله رنجمان ميدهد چراشهرها هرروز توسط ماموران شهرداري تميز ميشودولي روستاها نه دهيارروستاهم ميگويد من بودجه ندارم راست هم ميگه حاضرشديم پول بديم ميگه مشكل اين است كه جمع آوري پول درروستا سخته يكي ميده يكي نه اگر نهادهاي دولتي قانوني بزارن عوارض روستاها به روستاداده بشه يااينكه عوارض جمع آوري زباله تو قبوض برق ياآب ياگاز ياتلفن بگذارند كه همه سروقت بدهند ودولت هم كمك كنه خيلي خوبه ازطرفي ماروستاييان وسايل نقليه خودمان راتوشهر بيمه يامعاينه فني ميكنيم وعوارض به شهرداري شهر ميدهيم كه هيچ نفعي به روستامون نداره خواهشن قانون گذارها مشكل راحل كنند آنلاين هم حتما نظرمان رابه نهادهاي مربوطه بفرسته وپيگيري كنه
  • شکوهی IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 0
    اقا به خدا به داد روستایی ها برسین .... کد خدا و خان سابق اسمشون عوض شده است تو رو ستایی که تو بخش کویر قرار دارد اب و برق نمیدهند یا پول میخوان ... یه عده دارن با این طرح های من دراوردی مردم رو از روستاها به سمت تهران فراری میدهن اینها رو با دلیل و مدرک میگویم گاز که ندارند اب و برق که نمیدن بنیاد مسکن شهرستان .بخشداری و فرمانداری ها نماینده مجلس کاشمر استانداری همه در جریان هستند از روستای کاهه شهرستان خلیل اباد خراسان رضوی . دقت فرمایید تو بخش کویر هست این روستا