به گزارش مهر، شهردار شاهین شهر گفت: با توجه به پیگیری‌های متعدد پالایشگاه اصفهان، صنعت آلاینده معرفی شده و قرار است از ابتدای سال آینده نسبت به پرداخت عوارض به شهرداری‌های اطراف اقدام کند.

حسین امیری  در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری هفته نکوداشت شاهین‌شهر برگزار شد با اشاره به اینکه شاهین شهر به نام شهر دانش و خلاقیت نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: بر این اساس محور برنامه‌های هفته نکوداشت این شهر با محوریت تجلیل از نخبگان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد از شهروندان شاهین شهری با سواد هستند و بر اساس آخرین آمار به دست آمده این شهر دومین شهر باسواد کشور شناخته شده است، ابراز داشت: از این رو شهرداری شاهین‌شهر تمام توان خود را برای توسعه بیشتر فضاهای فرهنگی و آموزشی در دستور کار قرار داده است.

شهردار شاهین شهر با اشاره به تجلیل از ۷۰۰ نخبه شاهین شهر در هفته نکوداشت شاهین شهر اضافه کرد: همچنین در این هفته پروژه خانه دانش و خلاقیت شاهین شهر نیز کلید می‌خورد.

هفته شاهین شهر از شش تا ۱۲ بهمن برگزار خواهد شد

وی با اشاره به اینکه هفته شاهین شهر از شش تا ۱۲ بهمن برگزار خواهد شد، ابراز داشت: به منظور مشارکت حداکثری مردم مسابقات و جشن‌های مختلف در مراکز ورزشی و تفریحی شاهین شهر برگزار خواهد شد.

امیری در ادامه بودجه ۹۴ شهرداری شاهین شهر را ۱۴۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۹۰ درصد از این بودجه محقق شده است.

وی بهره برداری از ساختمان جدید شهرداری و افزایش سرانه فضای سبز در شهر شاهین شهر را از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: ساختمان جدید شهرداری با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان آغاز شده و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی نیز بهره برداری از پنج پارک بزرگ محلی در شاهین شهر اجرایی شده است.

شهردار شاهین شهر همچنین به راه اندازی چهارمین ایستگاه آتش نشانی شاهین شهر در مسکن مهر این شهر اشاره کرد و گفت: همچنین معابر مجموعه اداری شاهین شهر نیز با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده شده و در اختیار ارگان‌های مختلف قرار گرفته است.

وی در ادامه به بهره برداری از فرهنگسرای خانواده شاهین شهر طی یک سال آینده اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه نیز با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال بهره برداری است.

امیری با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهره برداری از قطار شهری شاهین شهر نیز اظهار داشت: این پروژه دارای ۱۹.۵ کیلومتر مسافت است که ۱۳.۵ کیلومتر آن در حوزه شاهین شهر و شش کیلومتر نیز در حوزه شهرداری اصفهان است.

وی اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از مترو شاهین شهر را ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: چنانچه اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این پروژه تامین شود تا چهار سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شاهین شهر راه‌اندازی مقبره شهدای گمنام شاهین شهر را نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرداری شاهین شهر اعلام کرد و گفت: این پروژه تا پنج ماه آینده با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از ۲۲ پروژه عمرانی شهرداری شاهین شهر به مناسبت دهه فجر امسال

وی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از ۲۲ پروژه عمرانی شهرداری شاهین شهر به مناسبت دهه فجر امسال ابراز داشت: این پروژه‌ها با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهند رسید.

امیری همچنین با تاکید بر اینکه شهرداری شاهین شهر آمادگی خود را برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهر اعلام می‌کند، اضافه کرد: بر این اساس شهرداری زمین را به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کند و هیچ گونه هزینه‌ای را نیز بایت صدور پروانه ساختمان از آنها دریافت می‌کند و به این گونه با سرمایه‌گذاران مشارکت خواهد کرد.

وی بودجه تعیین شده برای سال ۹۵ شهرداری شاهین شهر را ۲۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: از این میزان اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه خود شهرداری و ۵۸ میلیارد تومان نیز بودجه پنج سازمان وابسته تعیین شده است.

شهردار شاهین شهر همچنین در خصوص دریافت عوارض از پالایشگاه اصفهان با توجه به خساراتی که این واحد صنعتی به شهرهای اطراف و به ویژه شهر شاهین شهر وارد کرده است، اظهار داشت: از سال ۹۱ تاکنون به دلیل صنعت سبز اعلام شدن پالایشگاه، این واحد صنعتی هیچ عوارضی را به شهرداری پرداخت نکرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به پیگیری‌های متعدد پالایشگاه صنعت آلاینده معرفی شده و قرار است از ابتدای سال آینده نسبت به پرداخت عوارض به شهرداری‌های اطراف اقدام کند.

امیری در ادامه با اشاره به اجرای طرح ایجاد پارک بزرگ از پلیس راه اصفهان تا میدان استقلال ابراز داشت: این طرح با همکاری شهرداری اصفهان کلید خورده است که بر اساس آن شهرداری شاهین شهر از پلیس راه تا پالایشگاه و شهرداری اصفهان نیز از پالایشگاه تا میدان استقلال را جنگل کاری کند.

وی افزود: برای اجرای پارک بزرگ اصفهان از پلیس راه مورچه خورت تا میدان استقلال با مشکلات مالکین خصوصی روبر هستیم که برطرف خواهد شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =