مراسم کلنگ زنی یک بیمارستان در تهران، حاشیه های پررنگ تر از متن داشت. مردم محل به ساخت این بیمارستان به شهرداری اعتراض کردند و گفتند چرا زمین وقفی فضای سبز تغییر کاربری می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضور مردم در حاشیه مراسم کلنگ زنی یک بیمارستان در تهران، باعث اعلام نارضایتی از عملکرد شهرداری پایتخت شد.

مردمی که برای آیین آغاز تبدیل زمین موقوفه عمیدی نوری به بیمارستان سوانح و سوختگی عمیدیه آمده بودند، به شهرداری اعتراض کردند که به چه حقی زمین وقفی که دارای کاربری فضای سبز است را تبدیل به بیمارستان می کند.

ابتدای ایده تبدیل این زمین به بیمارستان سوانح و سوختگی از سوختگی شدید مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر شروع شد. طلایی که با حادثه انفجار گاز در منزل مسکونی اش مواجه شده بود، هنگامی که برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی رفته بود، با استقبال سرد پرسنل درمان مواجه شده بود و پس از بهبودی نسبی، بارها از عملکرد تیم درمان سوختگی در تهران اعتراض کرد.

او قول داده بود پیگیر ساخت یک بیمارستان سوانح و سوختگی در تهران باشد که امروز، با عملی کردن وعده خود، باعث شد مردم نسبت به تصمیم جدید شهرداری در تغییر کاربری یک زمین از فضای سبز به خدمات درمانی اعتراض کنند.

امروز مراسمی که با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان اوقاف کشور، استاندار تهران و همچنین مرتضی طلایی برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی عمیدیه در خیابان شهید مطهری تهران برگزار شد با اعتراض شهروندان همراه بود. گروهی از اهالی محل با حضور در این زمین، به مسولان اعتراض کردند چرا می خواهند فضای سبز محل را تغییر کاربری بدهند. آنها به این تصمیم مدیریت شهری و وزارت بهداشت اعتراض کردند و گفتند این موقوفه نباید بیمارستان شود.

شهروندان معترض به خبرنگاران حاضر در این مراسم گفتند: این زمین کاربری فضای سبز داشته و شهرداری تهران کاربری آن را تغییر داده است. در حالی که ماموران مشغول آرام و متفرق کردن مردم بودند، وزیر بهداشت در پاسخ به اعتراض مردم برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی در موقوفه عمیدی گفت: ساخت بیمارستان زورکی نمی شود، اگر می دانستم اصلا به این مراسم نمی آمدم. (اینجا)

اینطور که پیداست فعلا ساخت این بیمارستان متوقف بر جلب رضایت اهالی محل شده است. شهرداری تهران پیش از این نیز با تغییر دادن کاربری برخی از عرصه های عمومی فضای سبز باعث نارضایتی شهروندان شده بود و برخی از شهروندان با تجمع در مقابل پروژه هایی مانند ساخت مجتمع فرهنگی در فضای سبز و مشاعات شهرک اکباتان، نسبت به تغییر کاربری فضاهای سبز شهری انتقاد کرده بودند.

هنوز شهرداری تهران توضیح رسمی درباره این موقوفه اعلام نکرده است.

۲۳۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 001 IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    10 0
    زنده باد مردم ...
  • بی نام RO ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    9 0
    خوبه والا باید آقای طلایی دچار سوختگی بشه تا بیمارستان بسازن ؟ خوبه که بیمارستان ساخته بشه اما با چه قیمتی ؟ مگه میشه موقفه رو شهرداری سرخود تبدیل و تغییر کاربری بده ؟
  • مرتضی A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    6 1
    مگر شهرداری موقوفه مرحوم عظیمی را که ان مرحوم تبدیل به کتابخانه کرده بوده و وقف نامه داشت در تقاطع شریعتی و صدر به برج تبدیل نکرد و اه از هیچ کس هم در نیامد.موقوفه خواری از حرام خواری بدتر و پلشت تر است..........حالا این نمونه جدید .کار شهردار با این رویکرد موقوفه خواری جهادی جای پیگیری ندارد؟؟
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    6 0
    بله شهرداری منطقه 14 هم دقیقا همین کار رو کرد و بخشی از بوستان شاهد را به گروهی واگذار کرد تا در ان مسجد بسازند .اعتراض اهالی به این اتفاق باعث وقفه دو سه ساله شد ولی نهایت این اتفاق چند ماه پیش افتاد و ورودی بوستان به مسجد تبدیل شد آنهم در فاصله 300 متری از مسجد جامع و بزرگ شهید بهشتی اکنون این پروژه نیمه کاره با ظاهری بسیار زشت و بنر بزرگی که طبق معمول "نیازمند کمک مردمی" رویش درج شده چهره این بوستان و محله را به شدت بد کرده.
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    7 0
    قالیباف دشمن طبیعت و درخت
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    2 11
    چه اشكالي داره يك قسمت كوچك از فضاي سبز زياد شهر تهران به ساخت بيمارستان اختصاص داده شود . خدايي اش هم فضاي سبز زياد خوب نيست .
  • زهرا A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    9 0
    ساخت بیمارستان تخصصی خوبه ؛اما نه توی فضای سبز .همه ی پارکها و فضای سبز را از بین میبرن به بهانه های مختلف.همین پارکها و فضای سبز و هوای پاک از هزاران بیماری پیشگیری میکنه خوب ولی چون پولی تو جیب شهرداری نمیره باید تبدیل به بیمارستان بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    1 10
    به حال این مردم باید تاسف خورد حاضر نیستند برای مظلوم ترین بیماران کشور که بیماران سوختگی هستند قدمی بردارند و دم از آسایش خود میزندد اما از طرف دیگر برای کودکان شین آبادی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی جامه میدرند برای کشیدن بخیه یک سانتی زمین و زمان را بهم میرسانند اما خودشان مانع افتتاح یک بیمارستان دولتی وقفی میشوند آیا این مردم در مقابل ساخت مجتمع های عطیم تجاری هم اینجنین مقاومت میکنند؟ فرزند خود وقف کننده اذعان میکند این محل وقف بیمارستان است و تا الان هم که بیمارستانی ساخته نشده تعلل و تنبلی مسئولان مربوطه بوده فقط کافی است یک ساعت کنار یک کودکی که از درد سوختگی میناللد بنشینید و ترس مادرش از مرگ کودکش از عفونت بخاطر نبود تخت بستری ویزه سوختگی را بفهمید
    • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
      2 0
      پدر من بر اثر سوختگی فوت شده، پس من میفهمم درد این مساله رو، ولی دلیل نمیشه فضای سبز رو خراب کرد... کافیه یه خرده از سهمیه برج های آنچنانی شون کم کنن جای اونا بیمارستان بسازن. یا به جای این همه پاساژ مگه تهران چقدر پاساژ میخواد؟
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 7
    موقوفه متولی دارد و همه اختیار در دست متولی است مردم فاقد جایگاه در تغییر یا تبدیل کاربری هستند . مردم میتوانند از حق داشتن فضای سبز حرف بزنند. همین مردم اگر به درمانگاه دیر برسند هزار ایراد و اشکال میگیرند ولی نمی گذارند بیمارستان ساخته شود میگویند خانه همسایه بسازید ما استفاده کنیم
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    5 1
    خونه ی ما دقیقا رو به روی این زمینه تا چند روز پیش پارکینگ نمایشگاه ماشین بود یهو قرار شد بشه بیمارستان دسترسیش هم اصلا راحت و آسون نیست واقعا نمیدونم چه فکری کردن میخوان بیمارستانش کنن
  • سیما RO ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    این زمین وقف بیمارستان بوده واین مربوط به سالهایی مشود که هیچ کس دراین منطقه ساکن نبوده من ودیگر ساکنین این منطقه باعلم به این نکته دراینجا ساکن شده ایم حال با باحق الناس وحق الله کردن سعی داریم به زور زمین وقفی رابه پارک برای خودمان تبدیل کنیم این تمام واقعیت است