معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به سرویس مشکلات مردم درباره نارضایتی هایی که از طرح ساماندهی به معتادان و کارتن خوابها به وجود آمده گفت: چنین گزارشهایی را دریافت نکرده ایم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلاتی که مردم محلات مختلف به خصوص مناطق ۱۵ و ۱۷ درباره تجمع معتادان در اطراف گرم خانه ها (مددسراها) و مراکز ترک اعتیاد مطرح کرده بودند (اینجا) و (اینجا)، با میثم امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری در میان گذاشتیم و او در این باره توضیحاتی را ارائه کرد.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار سرویس مشکلات مردم که پرسیده بود شکایاتی از مناطق ۱۵ و ۱۷ دریافت کردیم که مردم از ایجاد مددسراها و مراکز ترک اعتیاد توی محله شون ناراضی هستند و میگویند باعث افزایش اعتیاد و ریختن قبحش شده. آیا شهرداری نظرخواهی از مردم محل برای ایجاد این مراکز کرده، جواب داد: كمپ ترك و مراكز سامانسرا كاملا خارج از محلات و بافت سكونت مردم است، البته مجموعه هاي كار آفريني براي كسانيكه يقين به ترك و بازگشت آنها باشد پس از سم زدايي و ترك قطعي با مراقبت و حساسيت در مراكز توانمند سازي تشکیل می شود ولی هيچ كمپ و مركز ترك يا درماني در بافت مسكوني وجود ندارد.
این اظهارات در حالی بیان می شود که شکایات مردم و شورایاران از حضور معتادانی که به امید دریافت کمک و خدمات به گرمخانه ها و مراکز ترک اعتیاد از جمله بهاران مراجعه کرده اند، ادامه دارد.
امرودی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نارضایتی شهروندان از جمع آوری ناقص معتادان از محلات جنوب شهر و پراکنده کردن این اشخاص در سایر محلات گفت: البته حتما فراموش نفرموده ايد شهرداري متولي مبارزه با اعتياد وبي كاري نيست و تا منشا توليد كارتن خواب و معتاد و كودك كار خشكانده نشود. مشكلات ادامه دارد ولي انضباط شهري و ظاهر امن محلات قابل بازگشت است و احتمالا الان در محله هرندي تفاوت را ملاحظه ميفرماييد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان اینکه امروز اعلام پليس تهران این است كه كلوني (معتادان) در شهر تقريبا جمع شده. لذا ما مترصد تامين كمپ هاي جديد هستيم كه تتمه افراد هم در مسير ترك قرار گيرند اين ادعا را كسي نكرده كه در شهر معتاد يا كارتن خوابي ديده نشود. اولويت (در ساماندهی محله) هرندي بوده كه ابتدا بانوان و سپس آقايان و هم اكنون تتمه افراد جمع و به مسير ترك هدايت ميشوند و مراحل بعد برخورد قانوني با خورده فروشها و آشپزخانه ها است و همچنان ادامه دارد. گزارشي هم براي پراكندگي (معتادان) در منطقه ديگر دريافت نكرده ايم.


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 497671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    2 2
    اعتیاد بیماری نیست جرمه،هر چقدر بخواید ترکشون بدید باز میرند سمت مواد مخدر،انرژی تان را هدر ندهید این معتادان کاری جز انجام جرم بلد نیستند
  • عمه IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    2 0
    خب این آقا یه باره می گفت اصن معتاد نداریم دیگه