مهندسان با شبیه‌سازی 3بعدی حرکت بازیکنان درون یک گوی و انتقال آن به نمایه بازی، حرکت‌ها را با کیفیتی بالاتر به نمایش درآورده‌اند. تمرین‌های ورزشی و شبیه‌سازی رزم فردی از کاربردهای دیگر این سیستم است.

فاطمه محمدی‌نژاد: در حقیقت این بزرگ‌ترین بازی ویدئویی محیطی است که تا به حال دیده‌اید. این ابزار که VirtuSphere نام دارد، وسیله جدیدی است که حرکات را در تمام زوایای موجود (تمام 360 درجه) دریافت می‌کند و سپس، آن‌ها را به یک بازی ویدیویی ترجمه می‌کند.

به گزارش پاپ‌ساینس، نخستین بار در سال 2006 بود که زمزمه‌هایی در مورد این گوی همستر انسانی محصول گروه جوی‌استیک شنیده شد، اما برای نخستین بار در هفته گذشته به نمایش درآمد.

این سیستم از طریق حسگری که در قسمت بالایی آن واقع شده، تشخیص می‌دهد که شما با چه سرعتی و در چه جهتی در حرکتید. یک سری دوربین درون گوی، چرخش شما را ثبت کرده و نمایه بازی شما را ایجاد می‌کند. نمونه‌ای که VirtuSphere در کنفرانس تولیدکنندگان بازی‌ها ارائه کرد، تنها یک نمونه ساده اول شخص از یک تیرانداز بود. بازیکن یک تفنگ اسباب‌بازی را در دست داشت و عینک ویژه‌ای به چشم زده بود که تجربه بازی در دنیای واقعی را نمایش می‌داد.

زمانی که گوی قادر باشد حرکاتی غیر از راه رفتن و دویدن (به عنوان مثال پریدن، خزیدن و غلتیدن) را تشخیص دهد، این شرکت با تقاضاهای فراوانی روبرو خواهد شد که آن‌را برای کارهایی فراتر از بازی‌های رایانه‌ای و در ابزارهای قوی‌تر به کار ببرند؛ فعالیت‌هایی مانند تمرینات ورزشی شخصی و شبیه‌سازی مبارزه نفر به نفر در ماموریت‌های نظامی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 49749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =