طرح شوق زیارت که مدتی حج فقرا نام داشت هشت سال پیش با اعزام 500 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی به مشهد مقدس آغاز شد و اینک با مساعدت خیرین این تعداد به 5 هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، عملکرد مطلوب کمیته امداد استان در اجرای موفق این طرح معنوی، و کسب تجربه لازم در این زمینه باعث گردیده است که طرح شوق زیارت(حج فقرای سابق) به طرحی سراسری تبدیل و استانهای دیگر نیز برای اعزام مددجویان تحت حمایت خود به مشهد مقدس راغب شوند.از طرفی دیگر امامان جمعه،علما و مسئولان استانی و کشوری در محافل رسمی و سخنرانی ها از این اقدام خداپسندانه کمیته امداد امام خمینی(ره) قدردانی کرده اند.

مدیر کاروان 5 هزار نفری شوق زیارت کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در حاشیه این آیین گفت: پنج هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد این استان در قالب طرح شوق زیارت  از 21 شهرستان و دو هزار و 800 روستا با مساعدت نیکوکاران و تلاش خادمان بارگاه منور رضوی به زیارت مشرف شدند.

غلامعلی ملامهدی افزود: از این تعداد زائر 70 درصد سالمند زن و 30 درصد سالمند مرد بودند که به زیارت حرم امام هشتم (ع) مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: کاروان پنج هزار نفری زائران آذربایجان شرقی از یکم دی در قالب سه دوره با قطار وارد مشهد شده و به مدت چهار شب و پنج روز در 51 هتل اطراف حرم مطهر رضوی اقامت کردند.

مدیر کاروان 5 هزار نفری شوق زیارت همچنین اظهار داشت: تهیه وعده های غذایی برای این کاروان در آشپزخانه متمرکز در حسینیه ابراهیمیان مشهد بود که با حضور 3 آشپز و33 کمک آشپز افتخاری انجام شد و جالب تر اینکه همه زائرین برای یک نوبت ناهار میهمان غذای حضرت در حرم مطهر بودند.

وی ادامه داد: جمعی از خادمین حرم رضوی به طور سرزده در محل آشپزخانه مرکزی حضور یافته و از زحمات کادر کاروان شوق زیارت تشکر کردند.

وی یادآور شد: اعزام این کاروان به مشهد مقدس 13 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه داشته که توسط خیرین نیکوکار و مساعدت خادمان بارگاه منور رضوی تامین شده است.

ملامهدی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: شهردار تبریز نیز مبلغ یک میلیارد ریال به این کاروان زیارتی مساعدت نمود.

ملامهدی از اجرای طرح غربالگری سلامت سالمندان اعزامی به مشهد مقدس در طول اردوي زيارتي شوق زیارت خبر داد و اضافه کرد: در اين طرح «پايش سلامت جسماني»، «پايش سلامت رواني» و «پايش سلامت رفتار معنوي» سالمندان توسط تيمي متشكل از 8 پزشك، 6 پرستار، 8 روانشناس و كارشناس ديني مجرب انجام شد.

وی با بیان اینکه 120 همکار رسمی و قراردادی و نیز 43 خیر کاروان شوق زیارت را همراهی می کردند خاطرنشان کرد: اکبر میرشکار معاون امور فرهنگی کمیته امداد ، حجت الاسلام والمسلمین مهدی دهقان مدیرکل امور اجرائی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)، امام جمعه بستان آباد به نمایندگی از آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و همچنین کریمی مراغه ای شاعر پرآوازه کشورمان در این کاروان حضور داشتند.

وی تاکید کرد: جلسه ای با حضور جمعی از خیرین، مدیرکل امور اجرائی زکات و معاون امور فرهنگی کمیته امداد و مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دفتر معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی برگزار گردید.

مدیر کاروان شوق زیارت در پایان گفت: با حضور علم الهدی مشاور معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی و نعیم آبادی مسئول هیات های حسینی آستان قدس رضوی از دست اندرکاران کاروان شوق زیارت استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 496502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =