یک موسسه مالی و اعتباری دیگر در آستانه تبدیل شدن به موسسه میزان است که ماه هاست تسمه از گرده سپرده گذارانش کشیده و پول آنها را پس نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسسات مالی و اعتباری سالهای اخیر مانند قارچ از هر جا سر بر آوردند و با گرفتن مجوز از برخی نهادها، آغاز به کار کردند. گفته می شود بین ۵ تا ۶ هزار موسسه مالی و صندوق اعتباری در گوشه و کنار ایران در ۱۰ سال گذشته، مجوز گرفته اند که حالا یکی یکی مشخص می شود در براوردن تعهدات خود یا به عبارت ساده تر در پس دادن پول مردمی که به آنها اعتماد کرده اند، ناتوانند. 

پس از ماجرای کشدار و اعتراضات چند ماهه سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان در مشهد، برخی از موسسات دیگر نیز اندک اندک به سمت ورشکستگی رفتند. موسسه ثامن الحجج نیز یکی از این موسسات است که از گوشه و کنار خبر می رسد در پس دادن پول مردم به مشکل برخورده.
یکی از سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج که خود را به همین نامه معرفی کرده، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته و نوشته: من در موسسه ثامن الحجج حساب دارم و مدت یک ماه است که پول مردم را نمیدهند . بانک مرکزی هم خودش رو راحت کرده میگه غیر مجازه و گفته بودیم که سپرده گذاری نکنید . در حالی که وقتی ما سپرده گذاری کردیم که این موسسه از معدود موسساتی بود که در سایت بانک مرکزی به عنوان در حال اخذ مجوز معرفی شده بود . بعد از اینکه اسمش رو از سایت برداشتند برای بستن حساب باید کلی جریمه پرداخت میکردیم . ما چوب بانک مرکزی و تغییر دولت رو داریم میخوریم . خواهشاً پیگیری کنید . زندگی خیلیا داره نابود میشه . خود مسئولین موسسه میگن اسناد حسابرسی به بانک مرکزی رفته و بانک مرکزی برای ضربه زدن به اونا در بررسی تعلل میکنه .


این مسایل در حالی مطرح می شود که پیش از این، رئیس کل بانک مرکزی، سیف به اخطارهای داده شده به موسسه‌های مالی و اعتباری که از اسامی ائمه معصومین(ع) استفاده می‌کردند، اشاره کرده و گفته: هم‌اکنون به غیر از دو موسسه هیچ مرکز مالی و اعتباری با چنین اسامی وجود ندارد.
او به صراحت گفته: موسسه «ثامن‌الحجج» مجوز ندارد. (اینجا)

معاون نظارتی بانک مرکزی هم درباره این موسسه گفته بود: بانک مرکزی پس از بررسی گزارش حسابرسان، در مورد چگونگی ادامه فعالیت تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته حمید تهرانفر تعاونی اعتباری ثامن الحجج در حال حاضر تحت حسابرسی یک موسسه حسابرسی معتبر قرار دارد که نهایتا این گزارش حسابرسی می تواند به شفافیت و ارائه تصویر دقیق از وضعیت مالی این تعاونی کمک کند.به عبارت دیگر تا حسابرسی این موسسه تمام نشود، احتمال اینکه سپرده های مردم به آنها پرداخت نشود، زیاد است.


جستجویی کوتاه در اینترنت، نشان می دهد این موسسه، سایت به روزی دارد که در آن، نام و شماره تلفن برخی از سرپرستی های این موسسه در استانها عنوان شده است.
جالب اینجاست وقتی به شماره تلفنی که در سایت این موسسه داده شده، تماس گرفتیم، خانمی جواب داد که این شماره مسکونی است و احتمالا قبلا در اختیار موسسه بوده است!

با این حال در صفحه افتخارات این موسسه، با کسی که اصلا واضح نیست، عنوان شده که موسسه ثامن الحجج تقدیر نامه ای از رئیس کل و معاونت محترم بانک مرکزی اخذ کرده که خطاب به به ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) سید ابوالفضل میرعلی نوشته شده و به خاطر ساماندهی تعاونی های اعتبار آزاد و صندوق های قرض الحسنه داده شده است.

مشخص نیست بانک مرکزی که برای این موسسه، وجاهت قانونی قائل نیست، چگونه به آن، تقدیر نامه داده یا اصل نامه ای که در این سایت به صورت کاملا غیرقابل خواندن بارگزاری شده، چیست.
آیا موسسه ثامن الحجج نیز به سرنوشت عبرت آموز موسسه مالی و اعتباری میزان مبتلا می شود که تاکنون ۸ مدیر آن بازداشت شده اند؟


۲۳۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    تقصیر خودتونه. چند ماهه که دولت داره فریاد می زنه که پولهایتان را از دست خواهید داد اما برای چندرغاز بیشتر یکهو کر شدید.
    • نوکر امام رضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      19 41
      با سلام به همه مردم ایران زمین موسسه اعتباری ثامن الحجج با بیش از 500 شعبه درسراسر کشور یکی از قدرتمند ترین موسسات مالی کشور است که اخیرا قربانی شایعات وغرض ورزی برخی افراد صاحب نفوذ در دستگاه های دولتی شده همه کسانی که با این موسسه کارکرده اند به خوبی از خدمات شایسته این موسسه آگاه اند از مردم عزیز میخواهم ضمن حفظ آرامش از دامن زدن به شایعاتی که واقعیت ندارن جدا پرهیز کنند چرا که آخرتی هم وجود دارد.انشا اله این موسسه همیشه سربلند که در انتهای مسیر برای اخذ موجوز رسمی ازبانک مرکزی میباشد بزودی ازین مسیر عبور خواهد کرد و عاملین این شایعات بزودی مجازات خواهند شد
    • بی نام A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      49 8
      شما تو ایران یک شرکت بزن بدون مجوز ببین ۴ روز نشده میاد درشو تخته کنن یا نه بعد اینا بدون مجوز تابلو زدن ۵۰۰ شعبه هم داره فعالیت می کنه بدون مجوز بعد دولت فریاد زده؟مگه تو بازار سیاه کار می کردن؟ همش زیر سر همین دولته
    • بي نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
      15 22
      اون روزهايي كه ميرفتيد و سود پولتون رو از اين موسسه ميگرفتيد فراموش كرديد حالا كه با بحران روبرو شده پشتشو خالي ميكنيد. بابا لازم نيست كاري كنيد فقط چند روزي كاري نكنيد مطمئن باشيد همه چيز آرام مي شه
    • ایران A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
      12 5
      کدوم چندرغاز بیشتر؟؟ برا شما چندرغاز بوده. دولت قبل از فریاد زدن الکیش میتونس جلو فعالیت ی همچین موسسه ایو با بیش از 5000 هزار شعبه تو ایران رو بگیره. این همه دبدبه و کبکبه مگه الکیه؟؟ خواننده زیرزمینی نبوده ک، ی موسسه با هزاران شعبه بوده.
  • سپرده گذار EU ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    87 12
    خدا به سپرده گذاران رحم کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    38 55
    از اول هم میشد حدس زد که کار این موسسه به ورشکستگی کشیده خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    35 75
    ما هم بلد بودیم به خاطر چند درصد سود بیشتر پولمونو بذاریم جاهایی که مجوز ندارن، طمع نکردیم گفتیم آرامش خیال مهم‌تره. شما هم چوب تغییر دولت و بانک مرکزی رو نمی‌خورین، چوب طمع خودتونو خوردین.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    76 10
    واقعا باعث تاسف است. من سوپر مارکتم به خاطر نداشتن پروانه پلمپ شد و این موسسه صد متر بالاتر از مغازه من کماکان با تابلویی بزرگ در کنار میدان مشغول کار است. هر چه بی قانونی بزرگتر باشد برخورد با آن با اغماض بیشتری صورت میگیرد
  • بی نام EU ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    41 15
    همش از سیاست هست....
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    26 9
    با سلام اینجانب هم در شعبه میلاد ور این موسسه سپرده دارم و حدود 2 ماه است که در باز پرداخت سود یا سپرده مشکل دارند و مردم را سرگردان کرده اند.بانک مرکزی هم یک بام و دو هوا صحبت میکند و مسئولین این موسسه هم تعلل بانک مرکزی در اتمام بازرسی دلیل مسئله میدانند.سودی را هم که این موسسه میدهد کمتر از حد تورم واقعی در جامعه است.در این موسسه صندوق های سرمایه گذاری و بعضی بانکهای دولتی سپرده دارند و با پول سپرده مردم اینگونه سوداگری میکنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    32 6
    الان یه موسسه با نام ائمه هست ۲۵درصد سود میده،دوستم میخواست ببنده حسابشو از ترسش ولی اینقد اصرار کردنو گفتن معتبر هستیم اسنادشم موجودهبنده خدا فعلا دست نگه داشته،در شرف مجوز چه معنی میده؟اگه غیر قانونی هستن ببندین،یه خونه رو بخواین بازسازی بکنید صد بار مامورای شهرداری میان حالا این موسسات پولی باید اول را بیافتن پول مردم رو بگیرن ۱۰۰تا شعبه بزنن آخرسر برن دنبال مجوز؟؟؟
  • روح الله IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    5 7
    به دلیل محدودیت در ارسال نوشتار پیام خود را در چند پیام ارسال می کنم به این امید که مورد توجه قرار گیرد و تمام آن در قالب یک متن به هم پیوسته منتشر شود.
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    21 40
    امان از طمع امان
  • دانشجو A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    27 8
    همه هم اسامی دینی و مذهبی رو خودشون گذاشتن، ثامن الحجج، عسکریه، کوثر، قوامین، میزان و ...
  • بی نام EU ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    62 3
    مگه میشه مگه داریم یارو میخواد دو تا جعیه شکلات و سیگار و .. بفروشه صد نفر بازداشت و بازخواست می کنن اونوقت صدها شعبه پول مردم رو می گیره مجوز هم نداره
  • مهدی IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    19 34
    یک واقعیت که همه باید قبول کنیم و اون اینکه همه موسسات مالی که مجوز بانک مرکزی ندارند ورشکستن. فقط این واقعیت باید رسماً اعلام بشه. من که میگم هرکه تو این موسسات پول داره ، حتی اگه بدون سود و فقط 80 در صد اصل پولشو بگیره باز ضرر نکرده. کجای مملکت الان سود بالای 20 درصد میده که این موسسات 23 و 24 درصد سود میدن؟
  • سپرده گذار A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    12 25
    اقا یکی ک خبر موثق داره بگه داراه این موسسه ورمیشکنه؟ ما در اصفهان بهمون میگفتن تا سه سنبه کارمون درست میشه
    • هومن A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
      5 2
      تکذیب توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج ع در استان البرز توسط دادستانمتن تکذیبیه تکذیب توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج ع در استان البرز توسط دادستانمتن تکذیبیه
  • امير A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    13 10
    موسسه ايي كه حق يه عده آدم بيچاره رو به زور بخوره حقش هست كه از ريشه برچيده بشه خودمنو حقم خورد و بعدم خيلي قشنگ بهم گفتن هيچ كاري نميتوني بكني فقط اينو بگم كه ازش دوري كنين
  • محسن A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    18 7
    برنامه دیشب شبکه دو در مورد همین موسسات بود نماینده مجلس میگفت اینا مشکلی ندارن و پشتشون محکمه
  • محسن A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    20 16
    در ضمن همشهریای اصفهانی من خودم توی این موسسه حساب دارم و نگرانم ولی میدونم این موسسه موسسه میزان نیست به 600 شعبه و حداقال شش هزار کارمند شاید بیشتر و داشتن کارخانه هایی خوب در اصفهان انشالله که مشکلی پیش نمیاد و بازم شایعه سازی هست که داره اذیت میکنه
  • روح الله A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    12 7
    سلام علیکم در نقد این خبر مطلبی را نوشته ام که به علت محدودیت نوشتار در سایت شما مجبورم آنرا در قالب چند نظر برایتان بفرستم. البته تا جایی که اخبار سایت شما را دنبال می کردم این محدودیت کلمات در ارسال نظرات وجود نداشت. به هر صورت متن زیر به شما تقدیم می شود.
  • روح الله A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    24 17
    نخست آنکه شما در خبر خود به غلط، موسسه ثامن الحجج را با میزان مقایسه کرده اید و با تیتری پرسشی خطر تبدیل شدن موسسه مذکور را به سرنوشت میزان متذکر شده اید. در پاسخ می گویم که قطعاً به چنین سرنوشتی نخواهد انجامید. در واقع قیاس شما میان این دو موسسه ناجوانمردانه و کاملا ساده اندیشانه و البته ژورنالیسی است. یکی موسسه ای بود که سیاست خویش را برای جذب منابع بیشتر، اعطای وام بدون پشتوانه و بیشتر از حتی میزان سپرده ها و ربا و خلق پول قرار داد و به طور محدود در حوزه ورزش فعالیت کرد تا تنها دیده شود و به امر ورزش به عنوان تبلیغات نگریست و شد آنچه شد که حال همگان به آن واقف گشته اند
  • روح الله A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    24 17
    . و امّا نکته بعدی، شما به نظر در پی آن هستید مشکلی را که در تهران و حومه آن به وقوع پیوسته، را به دیگر نقاط یا به بیان خودتان، به گوشه و کنار تسری دهید. در صورتی که هیچ جای کشور این وضع نیست، و حتی اصفهان هم که خبرها از تجمع در برابر یک شعبه آن حکایت داشت؛ التهابی لحظه ای بود که در فضای مسمومی که اخیرا بر علیه مذکور ایجاد شده، برخی مردم نگران شده بودند که با حضور نمایندگان موسسه و پاسخ های قانع کننده آنها مساله به کل ختم به خیر شد و خود گواه و شاهدی بر این مدعا هستم.
  • روح الله A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    28 19
    . ثالثا، متاسفانه هجمه ای شدید بر علیه موسسه ثامن الحجج شکل گرفته است که آتش افروزان اولیه آن مسؤلان غرض ورز و بی تدبیر بانک مرکزی هستند. هم آنها که حداقل 8 ماه است که با نام برعلیه موسسه موضع می گیرند و با آنکه هنوز حسابرسی آن پایان نیافته و گزارش آن به دست بانک مرکزی نرسیده است، قبل اثبات جرم یا تخلفی دائماً در مصاحبه های خود بر علیه این موسسه موضع می گیرند و با تشویش اذهان و شکل دادن به فضایی مسموم، حقایق را واژگونه و افرادی { } را تحریک به اعلام موضع می کنند.
  • روح الله A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    23 22
    موضعی که بر اساس پندارهای غلط استوار است. پندارهایی که گزاره های خود را نه از واقعیات، بلکه از ساخته های آقایان اخذ می کند. رفتار آنها هنگامی مضحک تر می شود که در برابر اقداماتی که در مجموعه آرمان و غیر آن انجام می شود و نه تنها صدای مردم که حتی صدای نمایندگان مجلس و مسؤلان استانی را در آورده؛ سکوت یا وجود آنرا انکار می کنند بله متأسفانه نگاه بانک مرکزی کاملا سیاسی است و با نگاه سیاست زده بارها به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است و این فقره نیز متاسفانه ازاین قاعده مستثنی نیست.
  • روح الله A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 5
    . البته تصور می کنم به دلیل قدرت شایعات، تکذیبیه ای رسمی به زودی از سوی مراجع ذی صلاح منتشر شود که آتش فتنه گران را خاموش و از آن مهمتر نگرانی های مردم را برطرف نماید. رابعاً شما از یکسو از به روز بودن سایت موسسه سخن گفته اید و از سوی دیگر از اشتباه بودن شماره؛ نتیجه منطقی به روز نبودن سایت است و تأکید شما بر به روز بودن سایت، خود جای تأمل دارد
  • روح الله A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 4
    خامساً از تقدیر نامه موسسه ایراد گرفته اید. خوب است به جای نقد نسجیده از آن، ابهام خود را به موسسه یا مسولین سایت منتقل می کردید و خود از صحت و سقم تقدیر نامه و ایضا نامه مذکور مطلع می گردید. به جای شما من خود با موسسه تماس گرفتم و دراینباره تحقیق کردم. آنها گفتند این تقدیر نامه ای است با امضای آقایان بهمنی ریس کل پیشین بانک مرکزی و آقای ابراهیم درویشی معاون نظارتی بانک مرکزی؛ به هر صورت آن تقدیر و این برخورد خود شاهدی بر اثبات مدعای من در سیاسی بودن مساله است.
  • روح الله A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    6 5
    و اما سخن آخر، همانگونه که شما نیز در خبر تحلیلی خود به نقل از آقای تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی اشاره کرده اید که " گزارش حسابرسی می تواند به شفافیت و ارائه تصویر دقیق از وضعیت مالی" بی انجامد، من اضافه می کنم در صورت مثبت بودن گزراش، این گزارش خود به بهترین سند امانت داری این موسسه تبدیل خواهد شد. پس به جای التهاب آفرینی، بهتر است منتظر ارائه گزارش باشیم و بعد در آنباره تصمیم گیری نماییم.
  • روح الله A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 4
    امیدوارم حداقل این بار با چاپ این نظر، حسن نیت و جایگاه رسانه ای خویش را در برقراری ارتباط میان مردم و مسولان اثبات نمایید و با عدم انتشار آن، نمایشی بودن فیلد نظرات و یا گزینشی بودن آنرا دوباره اثبات نکنید که به زعم من چاپ این نظر منتقدانه، معیار سنجشی برای مخاطبانتان است. منتظر پاسخ شما هستم
  • روح الله A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    5 4
    به صورت امیدوارم این نظرات در قالب متنی یکپارچه و به هم پیوسته منتشر شود
  • علی A1 ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 5
    بابا اینا همش سیاست بانکها واسه پایین اوردن سود هست با بدنام کردن موسسات میخوان اعتماد مردم نسبت به اونا کم کنن و سپرده هارو بکشن به سمت خودشون .الان خیلی از بانکها هم دارن سود 20 درصد به روزشمار میدن.خود بانک ملی هم اگه توی سایت ها و اخبار این همه تبلیغ سوء دربارش بشه و مردم هجوم ببرن و بخوان پولاشون رو بدن کم میارن و به قول بعضیا برشکسته میشن.اخه انصافم خوب چیزیه خوب این موسسات با پولای مردم دارن کار میکنن که این سود ها رو میدن.سرمایه گذاری کردن، وام دادن معلوم هست که نقدینگیشونو نگه نمیدارن توی بانکی که سود 10 درصد به حساباشون میده .همه فکر خودشون هستن مطمعن باشید.
  • بی نام DE ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    9 8
    ثامن الحجج داره مجوز میگیره،نا امید نشید.2000 نفر دارند تو این موسسه کار میکنن،و نون آ وره خانواده هستن،تو رو خدا بفکر اونا هم باشین.
  • سپرده گذار1 IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    13 4
    به نظر شما پول این موسسات مگر نه این است که در سیستم بانکی وبورس و.. گردش دارد؟ مگر نه این است که بیشتر اختلاس ها در سیستم بانکهای دولتی صورت پذیرفته است ؟مسئله 2یا 3 درصد وطمع مردم نیست عوامانه قضاوت نکنید درگیری وسنگ اندازی در رده های عالی کشور همیشه مایه سر شکستن مردم می شوداین موسسه وهمه موسسات هم که نابود شوند فقط دودش توچشم ملت می رود از کدام بانک می توانید وام بگیریدسیاستهای خائنانه ای که چند دهه بعد از روی نقاب سفید ان پرده برداشته می شود نه مسئله تورم است ونه مردم ونه کشور موضوع سهمی بیشتر از این سفره رنگین است
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    15 2
    کجا زندگی میکنیم؟؟؟؟ واسه یه راه پله نه مغازه از این ور اون ور با کلی دوندگی باید مجوز بگیری، حالا چطور میشه این موسسه با 400 شعبه براحتی چندسال مشغول فعالیته تقصیر مردم و موسسه نیست مشکل از جای دیگه ست
  • هومن A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 4
    تکذیب توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج ع در استان البرز توسط دادستانمتن تکذیبیه تکذیب توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج ع در استان البرز توسط دادستانمتن تکذیبیه متن در سایت رسمی ثامن الحجج موجود است
  • نوکر امام رضا IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 5
    با سلام به همه مردم ایران زمین موسسه اعتباری ثامن الحجج با بیش از 500 شعبه درسراسر کشور یکی از قدرتمند ترین موسسات مالی کشور است که اخیرا قربانی شایعات وغرض ورزی برخی افراد صاحب نفوذ در دستگاه های دولتی شده همه کسانی که با این موسسه کارکرده اند به خوبی از خدمات شایسته این موسسه آگاه اند از مردم عزیز میخواهم ضمن حفظ آرامش از دامن زدن به شایعاتی که واقعیت ندارن جدا پرهیز کنند چرا که آخرتی هم وجود دارد.انشا اله این موسسه همیشه سربلند که در انتهای مسیر برای اخذ موجوز رسمی ازبانک مرکزی میباشد بزودی ازین مسیر عبور خواهد کرد و عاملین این شایعات بزودی مجازات خواهند شد
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    7 10
    امیدتون ب خدا.بعدم امام رضا..درخت هرچی بیشتر بار بگیره بیشتر بهش سنگ پرتاب میشه.ثامن الحجج چون نسبت ب تمام بانکها قوی تره
  • مجتبی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    8 8
    موسسه ثامن الحجج موسسه خیلی خوبیست خدمات خیلی خوبی هم به مردم میده متاسفانه در ایران هر کسی پر رو بال میگیره باشایعه و دروغ و سیاه نمایی زمینش میزنند رئیس سازمان صدا و سیما باید در اون دنیا جواب پس بده
  • جواد IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
    4 3
    تکذیب توقف فعالیت موسسه مالی ثامن الحجج از سوی دادستان کرج متن این تکذیبیه به شرح زیر است: بسمه تعالی خبری از ناحیه اینجانب مبنی بر توقف فعالیت‌های موسسه ثامن الحجج عدر استان البرز توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده که خبر منتشر شده صحیح نیست و تکذیب می‌شود. متذکر می‌شوم موسسه فوق الذکر در استان البرز دارای چهار شعبه فعال است و هرچهار شعبه اکنون مشغول به فعالیت هستند. حاجی رضا شاکرمی سایت دادگشتری استان البرز
  • مسعود A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    14 10
    سلام من چند روزه میرم مسول شعبه کاوه اصفهان وکارکنانش انقدر با ادم بد حرف میزنند که نگو چرا با ابروی ادم بازی میکنند من به این پول احتیاج دارم بدهکارم شدید
  • بی نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    10 3
    توروخدا به داد ما برسید داره زندگیم از هم میپاشه کرایه خونم عقب افتاده خانمم به خاطر این مشکلات مالیم داره ازم جدا میشه توروخدا دست هر کی که هست به ما کمم منه عاجزانه ازتون درخواست میکنم
  • ahamd A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    10 1
    با سلام من امروز ثامن شعبه تهرانپارس بودم هیچ پول نقد یا بسود پولی ندادند و مسول شعبه به نام آقای تقی پور هم فرار کرده بود و تو شعبه نبود و مردم هم داخل موسسه سرگردان و گیج نشسته بودند مسولین ثامن کجایید؟ چرا ساکتید؟ آیا این جواب به حسن نیت مردمه؟ مسولین بانک مرکزی چرا ساکتید؟ چرا به تحسن مردم در جلوی بانک مرکزی اهمیت نمیدید؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ چرا مجلس ساکته؟ مارو فقط به خاطر رای میخواید؟ از تهرانی های عزیز تقاضا میشه که هر روز برای دفاع از حقمون بریم جلوی بانک مرکزی
  • سام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    8 4
    انشالله مشکل این موسسه برطرف خواهدشد درنهایت ادغام میشود
  • غلام امام رضا A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    8 9
    مردم صبر کنید و دعا در حق مدیر عامل و پرسنلس. ما بیشترین سودا از اینجا گرفتیم. حالا دولت داره اذیتسون میکنه دیگه ما اروم باشیم
  • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    19 3
    واقعا براي من و خيلي هاي ديگه عجيبه كه kfc در شهرك يك شعبه زده تمام مسولين زحمت كشيدند و كارشان را ول كردند تا جلوي كار اين ساندويچي را بگيرند به بهانه اينكه مجوز نداره اون وقت تو ابن مملكت يك موسيه مالي با ٥٠٠ شعبه و حدود ده سال فعاليت هيچ مسول محترمي متوجه نمي شود واقعا جاي سوال دارد مگر مردم را ....
  • علی. A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    12 2
    حداقل آخرین وضعیت را به اطلاع مردم برسونیین.
  • کاکاقلی A1 ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    15 3
    خدایا خودت بدادمان برس دولت نمرسه خداااااااااا
  • آرش IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    5 15
    مانباید زحمات موسسه مالی ثامن الحجج را فراموش کنیم که چه کار ها برای ورزش کشور انجام داد