۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰

با فراخوان دو گروه تلگرامی، علاقمندان به کتاب با هدف کمک به کودکان بی سرپرست، کتابگردی کردند.

 

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، همزمان با فراخوان کتابگردی پنج‌شنبه ۲۸ آبان، طرح کتابگردی با هدف کمک به کودکان بی سرپرست در «کتابشهر ایران» واقع در خیابان بهارستان برگزار شد.

این طرح که با فراخوان تلگرامی گروه «گنجینه کتاب» و «کرشمه الفاظ» برگزار شد، مورد استقبال دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی قرار گرفت.

توحیدلو مدیر گروه‌های گنجینه کتاب و کرشمه الفاظ، طرح خیریه امروز در ادامه طرح «ک مثل کودک» عنوان کرد و گفت: این طرح از تاریخ ۲۵ الی ۲۷ آبان اجرا شد که بنا به درخواست ما امروز این طرح تمدید شد و به مدت سه ساعت در محل کتابشهر ایران به کار خود ادامه داد.

به گفته توحیدلو حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر به فراخوان این خیریه پاسخ مثبت دادند که عواید آن به محل خیریه «عترت فاطمه» اهدا خواهد شد.

توحیدلو هدف دیگر اجرای این طرح را احیای سنت خرید کتاب عنوان کرد و گفت: این طرح قرار است که هر دو ماه یکبار در شهر کتاب‌ها و انتشارات غیر تخصصی با حضور شاعران و نویسندگان مطرح، خانواده‌ها و علاقمندان به کتاب برگزار شود. هدف ما از انجام این طرح فروش کتاب‌های ناشران و تشویق آنها به چاپ آثار نویسندگان و شاعرانی است که برای چاپ آثار خود با موانع مالی مواجهند.

او اجرای این طرح در کتابشهر ایران را به دور بودن از هیاهوی خبری و سیاسی کتابفروشی‌ها و انتشارات مورد توجه عموم دانست وگفت: هدف ما این بود که نشان دهیم از طریق فراخوان یک گروه تلگرامی می‌شود کار فرهنگی انجام داد و توانستیم جمعیت قابل توجهی از علاقمندان به کتاب را دور هم جمع کنیم.

منوچهر منوچهری، امیرحسین مقدم، احسان زرگران، آذر عاصمی، علی صفری، فریبرز عرب عاملی و حامد زرین قلم از جمله شاعرانی بودند که در مراسم امروز کتابشهر ایران شرکت کرده بودند.

٥٧۲۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =