رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: هیچ کارتن خوابی نباید شب را در زیر سقف آسمان شب به صبح برساند و باید به سمتی حرکت کنیم که حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی ساز و کار منسجمی به خود بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو ادامه داد: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرد سال، افراد بی خانمان در معرض خطراتی همچون گرسنگی و یخ زدگی قرار می گیرند و صحنه هایی را خلق می کنند که مشاهده آنها موجب تألم خاطر و ناراحتی شهروندان می شود.
وی با بیان اینکه شهرداریها از نهادی صرفاً خدماتی در دهه های گذشته به مجموعه ای با کارکردهای فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند، خاطر نشان کرد: این تغییر ماهیت ایجاب می کند که نسبت به آسیب های اجتماعی بی تفاوت نبوده و به گونه ای رفتار کنیم که ذائقه و عواطف انسانی شهروندان تحت تاثیر زوائد بصری و اختلالات هویتی قرار نگیرد.
رئیس پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه نمی توان چشم بر واقعیت ها بست و نسبت به آنچه امنیت روانی شهرها را تهدید می کند، بی تفاوت ماند، اضافه کرد: بخش اعظمی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی به وجود کارتن خوابها و افراد دوره گرد و بی خانمان در سطح شهر باز می گردد، به نحوی که متاسفانه اقدام خاصی برای آموزش و تربیت اخلاقی آنها صورت نگرفته است و شاهد ارتکاب انواع جرم و بزه از سوی این افراد می باشیم.
تاکید بر راه اندازی گرمخانه بانوان
دادگو در ادامه گفت: گرچه شهرداری کرج به جهت اسکان شبانه کارتن خوابها نسبت به راه اندازی یک واحد گرمخانه با ظرفیت پذیرش صد نفر اقدام کرده است اما با در نظر گرفتن آمار چند هزار نفری افراد بی خانمان در استان البرز کافی نیست و همچنین به شدت نیازمند احداث و راه اندازی گرمخانه بانوان می باشیم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرج با بازخوانی ضرورت های راه اندازی گرمخانه بانوان در این کلانشهر، عنوان کرد: حضور شبانه بانوان بی خانمان در فضاهای عمومی سطح شهر بسیار آسیب رسان و مخرب است و با آموزه ها و منویات دین مبین اسلام سازگار نیست و از متولیان امر انتظار می رود برای این تهدید البته جدی چاره اندیشی لازم را به عمل بیاورند.
بر اساس اظهارات وی، در صورتی که گرمخانه ها با در پیش گرفتن روش های آموزشی و ارایه مشاوره های تخصصی و خدمات پزشکی به کانونی برای امیدبخشی و بازیابی هویتی کارتن خوابها تبدیل شوند، زمینه مناسب و مساعد برای بازگشت آنها به جامعه و کانون گرم خانواده ها فراهم می شود و باید بدانیم که ما مسئولان در قبال همه اقشار جامعه اعم از فقیر و غنی مسئولیت داریم و این طور نیست که افراد بی خانمان از اولویت خاصی برخوردار نباشند.
دادگو همچنین به حضور معتادان در اماکنی همچون پارکها، زیر پل ها، عرصه های فضای سبز، ساختمان و اراضی متروکه و... اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن مشکل اصلی معتادان که ریشه روانی و شخصیتی دارد، نیازمند احداث بیمارستان روانپزشکی هستیم و در خصوص نحوه فعالیت کمپ های ترک اعتیاد نیز باید بازنگری اساسی صورت پذیرد.
این مسئول شهری در پایان با اذعان بر اینکه بخش قابل توجهی از کارتن خوابها از میان معتادانی هستند که از سوی خانواده و جامعه طرد شده اند، بیان داشت: پیشگیری بهتر از درمان است و اگر برای مقابله با بیماری خانمان سوز اعتیاد جدیت بیشتری وجود داشته باشد و ساز و کار علمی برای درمان مبتلایان به این بیماری برقرار گردد، قطعاً تا حد زیادی از معضل کارتن خوابی نیز کاسته می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =