افزایش 20 درصدی حوادث گاز طبیعی در آذربایجان‌شرقی / 11 کشته در 7 ماه نخست سال

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: در 7 ماهه نخست امسال آمار تعداد حوادث ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی گاز طبیعی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، محمدعلی فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: در پی سرمای زودرس امسال و استفاده مشترکان گاز طبیعی از وسائل گرمایشی، سهل انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی در 7 ماه نخست امسال با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده این شرکت شاهد بروز 101 حادثه ناشی از گاز طبیعی از سوی مصرف کنندگان در سطح استان شده است.

وی افزود: از این تعداد 35حادثه در مرکز استان و 66 مورد در شهرستان‌ها رخ داده که متاسفانه 11 نفر جان خود را از دست داده و 26 نفر مصدوم شده‌اند.

فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: 96 مورد از این حوادث مربوط به نشت گاز از وسایل گاز سوز و 5 مورد مربوط به گاز‌گرفتگی است.

سخنگوی شرکت گاز استان اعلام کرد: استفاده از وسائل گازسوز پرمصرف در فضاهای کمتر از 60 متر مربع بدون تهویه، بکارگیری جنس نامناسب و عدم رعایت قطر متناسب لوله‌های دودکش و نشتی به علت درزهای ایجاد شده بین قطعات را از مهم‌ترین عوامل گاز‌گرفتگی‌ها در 7 ماهه نخست امسال بوده است.

فتح‌الله‌زاده افزود: نشت از شیلنگ به علت نقص بست، نشت از شیلنگ گاز به علت پارگی و پوسیدگی، قرار گرفتن ماده قابل اشتعال در مجاورت شعله آتش و خرابی ترموکوپل از عوامل نشت گاز و انفجار و آتش‌سوزی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت شرکت گاز استان در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و ایمن از گاز طبیعی اشاره کرد و افزود: روابط عمومی شرکت گاز استان با درج پیام‌های هشدا‌ردهنده در قبوض گاز، برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق مدارس، مشارکت در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با رویکرد آموزشی، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه‌، ایجاد ایستگاه‌های مشاوره در میادین پر‌تردد شهرها، توزیع بروشور و سی‌دی‌های آموزشی از جمله شیوه‌های تبلیغی اجرا شده برای استفاده ایمن و بهینه از گاز طبیعی به اجرا در آورده است.

سخنگوی شرکت گاز استان استفاده ایمن و صحیح از گاز طبیعی را ضامن سلامتی مشترکان و همشهریان اعلام کرد و افزود: گاز طبیعی با وجود رفاه و آسایشی که برای مردم فراهم می‌کند با کوچک‌ترین سهل‌انگاری و عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است موجب بروز حوادث ناگوار شود از این رو همکاری و مشارکت مردم فهیم استان در بکارگیری درست و ایمن از گاز طبیعی این شرکت را در پایداری مستمر و ایمن از گاز طبیعی و کاهش حوادث یاری خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =