معاون آموزشی وزرات بهداشت در نشست دبیران بوردهای تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی بر لزوم حرکت به سمت توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی خصوصا در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،باقر لاریجانی در نشست دبیران بوردهای تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی ، ضمن بیان کلیات برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور، توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی را یکی از محورهای این برنامه ها برشمرد.

وی افزود: ما می توانیم با بهره مندی از ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی کشور سهم بالایی از آموزش تخصصی و فوق تخصصی در منطقه را به عهده بگیریم.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی دانشجوی خارجی در کشور در رشته های علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند گفت: طی سال های اخیر به جذب دانشجوی خارجی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی کمتر پرداخته شده و لازم است این روند تسهیل شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای این امر به راه اندازی سامانه Education Iran اشاره کرد و گفت: سایت دانشگاههای علوم پزشکی در این سامانه ایجاد شده و حدود 600 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی در این سایت وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت برلزوم ارزیابی علمی و مهارتی دستیاران خارجی پیش از ورود به سیستم آموزش کشور سخن گفت و افزود: ساز و کارهایی برای ساماندهی اقدامات بالینی این دستیاران نیز در نظر گرفته شده که با همکاری اساتید اجرایی خواهد شد.

دکتر لاریجانی اظهار داشت:‌ لازم است از کلیه ظرفیت های کشور از جمله بیمارستان های دولتی و خصوصی در ارتقاء آموزش علوم پزشکی بهره برداری گردد. وی اضافه کرد: اقداماتی جهت آموزش در دانشجو در بیمارستان های دولتی و خصوصی در سایر مقاطع صورت گرفته و برنامه هایی نیز برای گسترش این امر در آموزش های تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی در دست پیگیری است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی روشنی در راستای ساماندهی آزمون های علوم پزشکی در کلیه مقاطع صورت گرفته و در راستای بین المللی سازی برخی آزمون های تخصصی و فوق تخصصی مذاکراتی نیز با برخی مراکز معتبر جهان صورت گرفته است.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سال جاری اعتباربخشی بین المللی می شوند گفت: هدف از این اقدام رفع چالش های آموزش علوم پزشکی و حرکت در مسیری همراستا با سایر مراکز آموزشی جهان می باشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه اعضای بورد های تخصصی و فوق تخصصی می توانند مشارکت گسترده ای در بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی کشور داشته باشند، ابراز امیدواری کرد در سال های آتی شاهد رشد کشور در حوزه آموزش علوم پزشکی و دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان باشیم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =