طبق قانون فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور نباید مشکلی در استخدام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران در مورد مشکل خود نوشته:" دانشجوی سال آخر دکترا در مرکز تحصیلات تکمیلی پیام نور تهران هستم. با وجود داشتن مقاله و کتاب و ترجمه و سابقه تدریس در سه دانشگاه و معدل های بالای 18 در همه سطوح، در جذب بورسیه ها هیچ دانشگاه دولتی حتی برای مصاحبه ما را دعوت نمی کند. وقتی تلفنی و یا با واسطه علت را جویا می شویم، دانشگاه پیام نوری بودن را دلیل این امر عنوان می کنند. از طرفی دیگر هم خود پیام نور علی رغم نیاز شدید به مدرس با مدرک دکترا جذب خود را به حداقل رسانده است. ما که برای همه دروس 15 جلسه را سر کلاس بوده ایم و کارهای پژوهشی و سیلابس ما همسنگ دانشگاه های دیگر تهران است به چه جرمی باید این گونه مجازات شویم؟ امیدوارم به جای جواب های کلی آماری از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور که موفق به بورسیه شدن هستند را ارائه دهند."

روابط عمومی دانشگاه پیام نور درخصوص مشکل استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور در برخی از دستگاه‌ها و ارگان‌ها، اعلام کرد: این اقدام تخلف محسوب می‌شود و پیگیری قانونی دارد؛ چرا که طبق قوانین کشور، دانشگاه پیام نور یک مرکز دولتی است و فارغ التحصیلان توانمندی دارد. همچنین دانشگاه پیام نور سیاست کمی در دانشگاه را دنبال نمی‌کند اما با توسعه کمی نیز مخالفتی ندارد، هرجا ضرورت باشد افزایش کمی انجام می‌گیرد؛ اما اولویت اصلی دانشگاه پیام نور افزایش سطح کیفی است.

 

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    11 7
    آقا من لیسانس زبان از دانشگاه پیام نور دارم.اما یک دانشگاه دولتی دوباره مجبورم کرد چهار واحد زبان بگذرانم.وقتی گفتم من لیسانس دارم.گفتند مدرک پیام نور را قبول ندارند.یک ترم سر کلاسشان رفتم.آخرش هم بالاترین نمره را آوردم و شدم هجده اما کلی از وقتم به هدر رفت برای اجبار در شرکت سر کلاس.
  • امین EU ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    15 6
    لیسانس آمار دارم عمر خودمو گذاشتم برای درس خوندن. اونم تو دانشگاهی که همه چیز بر اساسا کتابه، نه مثل دانشگاههای دیگه استاد داشتیم تا نمره بگیریم، امتحان 4 گزینه ای ، با کتاب های 300 صفحه ای با ترجمه ها و ویرایش های مسخره مایی که با سختی زیاد واحدهارو پاس کردیم مایی که نه مثل ازاد و دانشگاههای روزانه و سراسری ، استادی داشتیم که جزوه بده شب قبل امتحان تا بخونیم و نمره بگیریم، نه دانشگاه امکاناتی گذاشته تا نرم افزاری یاد بگیریم و کار کنیم.. همه چی پای خود دانشجو بوده متاسفانه بجای اینکه برامون ارزش قائل بشن، از همه چی محرومیم خدا شاهده معدلم 13.5 ه ولی اندازه 18 سراسری ارزش داره، چون خودم رفتم نرم افزارشو یاد گرفتم و کار کردم... امما در حسرت شرکت تو ازمون استخدامی بانک موندم :
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    13 2
    من دانشگاه دولتی بودم و بخاطر مشکلات شخصی ب پیام نور انتقالی گرفتم درسته ک سطح علمی دانشگاه و امکانات نسبت ب دانشگاه دولتی کمتر هست ولی اینکه کلا مدرک این دانشگاه را قبول نمیکنن ظلم در حق ماهاست
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    15 6
    پیام نور هرچقدر هم بد باشه بهتر از غیر انتفاعی و علمی کاربردی است
  • بی نام IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    15 8
    پیام نوری که واحد آزمایشگاه را نمیتونه ارائه بده و بجاش بازدید میبره آخه چه مدرکی؟همه چیز شده پولی
    • نادر.م A1 ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
      0 5
      بهیچ وجه چنین چیزی نیست. دانشگاه پیام نور جز دانشگاههای باکیفیت کشوره. چون همه چیز بر پایه تحقیق و کتابه. ضمنا در مقایسه با دانشگاه ازاد و یا غیر انتفاعی و شبانه و .... پولی نمیگیره.دانشجویان پیام نور بالاترین درصد قبولی تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی رو داره
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    6 2
    در عمل اتفاق می افتد و علی رغم سطح علمی فارغ التحصیلان آن ها را نادیده می گیرند.
  • میلاد A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    5 0
    عزیزم دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه شریف و امیرکبیر هم جذب نشدن, انتظار داری از پیام نور جذب کنن؟ دلتون خوشه ها. از بیکاری ما داریم میریم خارج از کشور ادامه تحصیل بدیم. شما اگه از نظر علمی برابر بودین چرا نرفتین دولتی فوق لیسانس یا دکتری بخونین؟ حتما نتونستین قبول بشین. خب حالا انتظار دارین برین به افرادی ک سطحشون از شما ب مراتب بالاتر بودن تدریس کنین؟ البته شما هم مقصر نیستید, مقصر کسایی هستند ک با اطلاع از وضعیت دانسگاه های ازاد ,غیرانتفاعی, علمی کاربردی, پودمانی, و پیام نور, و .... که هر روز هم یه مدلش پیدا میشه, باز هم اجازه میدن دانشجو جذب کنن. حداقل در تحصیلات تکمیلی این کارو نکنن. کشور ما اصن نیازی ب این همه دکتری نداره، حتی صنعت ما لیسانس هم زیادشه.
  • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 4
    بنده کارشناسی رو در دانشگاه پیام نور بودم و الان دانشجوی ارشد عمران در دانشگاه تبریز هستم.با توجه به سیستم آموزشی پیام نور سطح عملی این دانشگاه فوق العادس و توامندی های دانشجویان این دانشگاه هم بالاست.
  • ع ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    6 0
    دس ورداريد تورو خدا. كدوم سطح علمي كدوم كتاب دوست عزيز يه ترم برو دانشگاه دولتي بشين بعد مقايسه كن.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    5 0
    بابا هر چی مدرک دانشگاه دولتی هم هست همه بیکار هستند
  • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    2 0
    دلت خوشه من دانشجوي دكتري در يكي از بهترين دانشگاههاي دولتي هستم اما من هم مشكل شما رو دارم اين بحث پيام نور و دولتي و آزاد نيست. بحث يه چيزاي ديگه است.