امروز تفاهم نامه ای بین معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و انجمن شرکتهای مسافربری ریلی امضا شد تا روزنامه ها رایگان به دست مسافران قطار برسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در بین هیاهوی نمایشگاه مطبوعات و آمد و رفت مسئولان و چهره های معروف سیاسی، ورزشی، هنری و اقتصادی، مسافران قطارهای بین شهری هم توانستند نفعی از نمایشگاه ببرند.
از این پس قرار شده روزانه بیش از ۱۵ هزار نسخه از روزنامه های با کیفیت در قطارهای مسافربری بین شهری توزیع می شود. این بخشی از تفاهم نامه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و انجمن صنفی شرکتهای مسافری ریلی است که بین حسین انتظامی و موسوی نژاد امروز امضا شد.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و انجمن صنفی شرکتهای مسافری حمل و نقل ریلی امضا شد، گفت: از انجمن صنفی شرکتهای مسافربری ریلی کشور به دلیل توجه به مسئولیت اجتماعی و توجه به مطبوعات و حمایت از کار فرهنگی و رسانه ای تشکر می کنم. جناب آقای موسوی نژاد هم مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) است و هم رئیس این انجمن که شامل بقیه شرکتهای مسافربری خطوط ریلی می شود و قرار شده است در راستای حمایت از مطبوعات با مشارکت معاونت مطبوعاتی روزنامه هایی را خریداری کنند.
انتظامی در ادامه گفت: بخشی را مبلغ نشریات را مدیران رسانه ها تحفیف می دهند، بخشی دیگر را انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی پرداخت می کند و بخشی از بهای نشریات را معاونت مطبوعاتی می پردازد. این تفاهم نامه در راستای طرح اشتراک نیم بهاست که سعی می کنیم یارانه مطبوعات را در مقصد به دست خواننده برسانیم.
او با اشاره به اینکه نشریات دیگری که دارای ضریب کیفی بالا داشته باشند و در زمینه صنعت گردشگری و حمل و نقل فعالیت کنند نیز می توانند در این طرح مشارکت کنند، گفت: با توجه به اینکه مسافران وقت کافی برای مطالعه دارند، توزیع رسانه ها در قطارهای بین شهری هم کار فرهنگی است و هم جنبه تبلیغات و بازاریابی برای نشریات دارد.

موسوی نژاد رییس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی کشور نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: مسافرین قطار، سالهاست روزنامه مطالعه می کنند اما با افزایش هزینه سفر و قیمت روزنامه ها و با سیاست کنترل قیمت بلیت که پیش گرفتیم، برخی از روزنامه ها از صرفه مصرف مسافران قطار و لیست روزنامه هایی که هر روز توسط شرکتهای مسافری خریداری می شدند، حذف شدند و تعداد کمی باقی ماندند که می توانستند شرکتها تهیه کنند.

او در ادامه سخنانش گفت: از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به خاطر عنایتی به بخش حمل و نقل مسافری ریلی دارند، توجه می کنم که این کمک را کرد تا بخش زیادی از مطبوعاتی که مورد توجه مردم هستند و در رتبه بندی وزارت ارشاد رتبه دارند را در قطارها داشته باشیم.
موسوی نژاد ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه، نزدیک به ۱۵ هزار روزنامه به صورت روزانه و همین تعداد مجلات هفتگی به صورت هفتگی در کل قطارهای کشور استفاده می شود که هم کمک به افزایش سطح مطالعه و همچنین کمک انتشار همه مطبوعات در قطارهاست.
او در پایان گفت: امیدواریم با این کار، کمکی نیز به شمارگان روزنامه ها و مطبوعات کنیم که قطعا هر چه شمارگان نشریات افزایش پیدا کند سطح فرهنگ مردم ارتقاء می یابد.


17۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 477646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =