سعید مرتضوی

دادستان عمومی و انقلاب تهران از پیگیری درخواست جلب جنایتکاران رژیم صهیونیستی خبر داد.

قاضی سعید مرتضوی ضمن تکذیب گزارش خبرگزاری های آسوشیتدپرس و آلمان، بر پیگیری درخواست صدور حکم جلب بین‌المللی جنایتکاران صهیونیست به اتهام جنایات جنگی در غزه از پلیس بین‌الملل (اینترپول) تاکید کرد.

قاضی سعید مرتضوی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه پیگیری پرونده های جرایم بین المللی روند اداری خاص خود را می طلبد تصریح کرد: این روندی اداری در حال طی شدن است و به  آن ادامه می دهیم.

درخواست صدور حکم جلب بین الملی از اینترپول به استناد ماده‌ دو اساسنامه اینترپول و کنوانسیون‌های ژنو (12 آگوست 1949) به ویژه مفاد ماده‌ دو مشترک بین تمام کنوانسیون‌های مزبور و مواد 146 و 147 کنوانسیون چهارم راجع به حمایت از افراد غیر نظامی، توسط پلیس بین‌الملل در دستور کار قرار دادستانی تهران قرار گرفته است.

مرتضوی اقدام قضایی دادستانی تهران در ارسال برگ جلب و درخواست صدور اخطار قرمز برای 15 نفر از مسئولان نظامی و سران رژیم صهیونیستی را نتیجه تحقیقات این مرحله از پرونده عنوان کرد و افزود: ارایه‌ مدارک و مستندات آنها تکمیل شده است و نسبت به شناسایی کامل سایر جنایتکاران اقدامات تحقیقی در مورد بیش از 100 نفر از آنان در جریان است و درخواست صدور اخطار قرمز برای سایرین در مراحل بعدی پرونده انجام خواهد شد.

وی در واکنش به خبر آسوشیتدپرس و خبرگزاری آلمان مینی بر اینکه «اینترپل، پلیس بین الملل می گوید هیچگونه درخواستی را از ایران برای صدور حکم جلب رهبران اسرائیل در ارتباط با تهاجم اخیر این کشور به نوار غزه، دریافت نکرده است.» اذعان داشت: ما مدارکمان را ارسال کرده ایم و پیگیر هستیم. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ترسو IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۱۶
    1 0
    چطوره آقای دادستان آسوشیتدپرس و خبرگزاری آلمان رو هم توقیف کنه!!
  • علی A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۲۵
    1 0
    نمی دانم دخالت در اموری که مربوط به کشور ما نیست چه سودی نصیب ملت ما خواهد کرد. به جای این کار ها بهتر نیست دنبال حقوق پایمال شده ایران در مساله جنگ ایران و عراق و غرامت پرداخت نشده از طرف عراقی باشیم؟ البته که این کار از عهده منفعلین حاکم بر امور خارج است!!