سیدحسین نقوی حسینی در نطق امروز خود به سخنان صبح علی لاریجانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مجلس در نطق صبح گاهي خود گفته بود: خالی از لطف نیست به نکته‌ای که یکی از همکاران در نوشته خود درج کرده، اشاراتی داشته باشم. ایشان تصور کرده که محتاطانه صفتی است که در آن تعریض است و به نحوی جسورانه را صفت بافضیلت تلقی کرده. حال اینکه بنده در هیچ کتاب اخلاقی نیافتم که محتاطانه را صفتی از جنس رذائل بدانند و در عوض جسورانه را صفتی از جنس فضائل تلقی کنند. این از عجایب روزگار است که برخی جای فضیلت و رذیلت را اشتباه گرفتند. (متن کامل سخنان وي را اينجا بخوانيد).

نقوي حسيني ساعاتي بعد در نطق خود به اين سخنان لاریجانی، اشاره و  تأکید کرد: تفسیر ایشان از محتاطانه و جسورانه درست نبود امام حسین (ع) و یارانش جسورانه بر دشمن حمله کردند، امام علی (ع) جسورانه از پیامبر دفاع کرد امام خمینی (ره) جسورانه با آمریکا مبارزه کرد رزمندگان ما جسورانه بر متجاوز حمله کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اما خیلی ها در جنگ صفین محتاطانه عمل کردند خیلی ها در عاشورا محتاطانه رفتار کردند در خرداد 49 محتاطانه واردعرصه شدند و خیلی ها در فتنه 88 محتاطانه عمل کردند و ساکتین فتنه شدند و البته در برجام هم خیلی ها محتاطانه عمل کردند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    5 3
    خدمت جناب آقای نقوی عرض کنم که جسور به معنی متهور و بی احتیاط با توجه به معانی که از فرهنگ لغت استخراج میشود رفتاری است که در ظاهر فضیلت ولی چون با رفتارهای بی شرمانه و غیرمسئولانه همراه میشود در نتیجه با رفتارهای احتیاط آمیز که با تعقل و نقشه وآینده نگری وحساب وکتاب همراه میگردد زمین تا آسمان در نتیجه گیری متفاوت وفضیلت یا رذیلت آن آشکار میگردد