لاریجانی پاسخ زاکانی را داد: به عنوان یک موجود زنده نمی توانم درباره حضورم در جلسه ای تخیل کنم!

پس از آنکه برخی نمایندگان دلواپس از جمله علیرضا زاکانی جلسه سه گانه لاریجانی شمخانی و حجازی برای بررسی طرح برجامی مجلس را تکذیب کردند، امروز رئیس مجلس به اظهارات آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني در نطق امروز صبح خود بار ديگر از نامه رهبري به رئيس جمهور در مورد اجراي برجام تشکر کرد و از عنايت ايشان به مصوبه مجلس تقدير کرد.

وي با بيان اينکه نامه مقام معظم رهبری به موقع، جامع، دقیق، در بعد راهبردی و غیر آن راه را روشن کرد، اظهار کرد: موضوع هسته‌ای که بیش از دو دهه تلاش را در بر دارد، نمودی از روحیه علمی ایرانیان است که پس از انقلاب اسلامی در مسیر اعتلاء قرار گرفت و در این تلاش نقش مقام معظم رهبری بسیار موثر و پیش‌برنده بود. رهبری معظم با هدایت خود پایداری ملت را در برابر ستم غرب ساماندهی کرد. مقام معظم رهبری در مقطع فعلی با نقش هدایتگر و به موقع در هدایت مذاکرات چارچوب‌های روشنی را تعریف کردند و در نهایت با تأیید خود و ضوابط مشخص در اجرا پرونده طولانی هسته‌ای را به سرانجام رساندند. قطعاً این نقش بی‌بدیل در ذهن ملت ایران و تاریخ خواهد ماند.

رئيس مجلس که «محتاطانه» خواندن قانون مصوب مجلس از سوي رهبري را ارج مي نهاد و از اشارات ايشان به بندهاي متعددي از اين مصوبه در نامه به رئيس جمهور ياد مي کرد؛ ادامه داد: توصیف مصوبه مجلس به قانونی محتاطانه که راه درست را پیش پای دولت قرار داد،‌ نشانگر ارزش کار ستودنی نمایندگان است و از طرف دیگر دقت نظر رهبری بر ارکان این امر مهم را نشان می‌دهد که باید در مسیر درستی در کشور به نتیجه برسد که منزل آخر آن تصویب در مجلس بود.

رئیس قوه مقننه در ادامه اظهار کرد: خالی از لطف نیست به نکته‌ای که یکی از همکاران در نوشته خود درج کرده، اشاراتی داشته باشم. ایشان تصور کرده که محتاطانه صفتی است که در آن تعریض است و به نحوی جسورانه را صفت بافضیلت تلقی کرده. حال اینکه بنده در هیچ کتاب اخلاقی نیافتم که محتاطانه را صفتی از جنس رذائل بدانند و در عوض جسورانه را صفتی از جنس فضائل تلقی کنند. این از عجایب روزگار است که برخی جای فضیلت و رذیلت را اشتباه گرفتند.

رئيس مجلس در ادامه سخنان خود بي آنکه به جلسه سه نفره با شمخاني و حجازي اشاره کند، گفت: بررسی‌های طرح برجام در مجلس در جلسات مختلف در خارج از صحن علنی و با هماهنگی‌های متعدد با دو فراکسیون و هماهنگی با دبیرخانه شورای عالی انجام شد که در این روند مسائلی مطرح شد که شاید در این مقطع لزومی به بحث درباره آنها نباشد ولی باز هم باید در جای خود مورد توجه قرار گیرد. از جمله آن مواردی است که بنده مستقیم برای نمایندگان نقل کردم. آنچه را بنده مستقیم برای نمایندگان نقل کردم همگی در کمال صحت بود. از اینرو برخی حرف‌های رسانه‌ای که عده‌ای آن را رد و تکذیب کردند به هیچ وجه قابل قبول نبود و نیست.

لاريجاني از زاکاني و يا نماينده ديگري که گفته بود اين جلسه کذب محض است، هم نام نبرد و در ادامه افزود: بنده ظاهراً موجود زنده هستم و نمی‌توانم در حضورم در جلسه‌ای تخیل کرده باشم. گاهی چیزهایی نفی می‌شود که انسان دچار حیرت می‌شود.

در جريان بررسي طرح برجامي مجلس جلسه اي ميان دو فراکسيون اصولگرايان و رهروان ولايت برگزار شد و هر دو فراکسيون در مورد اين طرح به توافق رسيدند. اما در صحن علني اعضاي فراکسيون اصولگرايان -اقليت- به تعهد خود پايبند نبود و با اين طرح مخالفت کرده و مانع از تصويب دو فوريت آن شدند. رئيس مجلس در نطق امروز خود به اين روند اشاره اي نکرد و تنها گفت:

حال چرا باید به تعهدات پایبند نبود و مگر توافق در متن صورت نگرفته بود؟ پس چرا عده‌ای مطلب را طور دیگری جلوه دادند؟ چرا آنچه توافق شد به موقع به دوستان خود منتقل نکردند؟ اینگونه برخورد با مسائل مهمی که با سرنوشت کشور مربوط می‌شود تنها ضعف و بی‌اعتمادی ایجاد می‌کند. بنده نمی‌خواهم به این مسائل بپردازم ولی این رفتارها مسائلی را نشان داد که قابل تأمل برای همگان شد. از آن مهمتر عدم پایبندی به تعهد را به نحو دیگری به دیگران منتقل کردن کار خلاف دیگری است. بنده نمی‌خواهم این امور را باز کنم اما آقایانی که مرتب نفی و تکذیب می‌کنند بدانند که بر کار خلاف قبلی خود بار جدیدی می‌نهند و نقض عهد را نمی‌توان با فرار به جلو به گردن دیگران انداخت.

رئيس مجلس در پايان نطق خود به اظهارات اخير مقامات کشورهاي عربستان نيز واکنش نشان داده و  گفت: برخی اظهارات مقامات سعودی در دشمنی با ایران از حد عادی دیپلماتیک خارج شده است که به نظر می‌رسد رفتار توأم با عصبانیت آنها متأثر از نتایج اقدامات غلطی است که در منطقه داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه منا گفت: سعودی‌ها در ماجرای غم‌انگیز منا نیز رفتار و گفتار غیرصادقانه‌ای داشتند به طوری که تا چند روز پیش تعداد کشته‌ها را 750 نفر اعلام می‌کردند اما بعد از فشارهای زیاد خودشان اعلام کردند که این فاجعه 7500 کشته داشته است. حال اگر حادثه‌ای رخ داده چرا آن را مخفی کردید و بدون اجازه ملت‌ها آنها را غیرعادی دفن کردید؟ مگر سعودی‌ها میزبان حجاج نبودند پس چرا اجساد را در شرایط بدی نگه داشتید که اینها همه نشان می‌دهد دولت سعودی گرفتار نابسامانی سیاسی و حکمرانی شده است.

وی افزود: اخیراً سعودی‌ها با کشورهای بزرگ تماس می‌گیرند و حرف‌های نادرست و نسنجیده‌ای می‌زنند که بعضاً‌ اسباب خنده آنها شده است. سعودی‌ها باید بفهمند کشوری پیشرو در افکار، آیین حکمرانی و ارائه تفسیر متین از دین نیستند. نفوذ کشورها صرفاً با پول حاصل نمی‌شود بلکه جاذبه فکری و نظری،‌ آیین کشورداری و سایر حوزه‌ها تأثیرگذار است.  سعودی‌ها باید از گذشته پند بگیرند و باعث تفرقه مسلمین نشوند که غیرمسلمانان و صهیونیست‌ها از آن بهره گیرند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 471475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    زنده باد لاریجانی دئیس مجلس با کفایت و با درایت
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      22 10
      عزيز دل دولت
  • بی نام A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    متاسفانه اصولگرایان اسب خود را نعل کرده اند و چهارنعل بر خلاف مصالح جامعه و شرع می تازند. عدم وفای به عهد و دروغگویی و سیاس بودن راهی ست که برای ماندن در قدرت انتخاب کرده اند. مردم هم آنها را می بینند و در موردشان قضاوت می کنند اما آنها سرشان زیر برف است و گمان برده اند که مردم بی شعور هستند.
    • جاوید IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      11 28
      اصلا میدونی مصالح جامعه و شرع چیه؟؟؟؟؟از کجا مطمئنی اصولگراها چهار نعل می تازن؟معلومه سیاست و بازیهاشو نمیشناسی.این وسط هیچ کس بفکر مردم نیست و فقط مسئله چرخش قدرت مطرحه و مردم هم فقط باید رأی بدن بدون اینکه در زندگی و معیشتشون تغییری بوجود بیاد .در هر حالتی مردم متضرر نتایج سیاسی هستند .هر طرف پیروز میشه ،طرف مقابلش بر مردم فشار میاره تا رقیبش رو خراب کنه و رقابت سالم معنی نداره .اینهمه گرانی ،تورم ،رشوه ،اختلاس همه و همه مقصرش سیاسیون خودمون هستند که بخاطر لجبازی های دنیوی بوجود آوردن .با این سیستم و این تفکرات ما همیشه دور باطل میزنیم و تا هزار سال پیشرفت نخواهیم کرد .ببینید ما در حوزه نظامی پیشرفت کردیم چون همه با هم متحد و یک صدا هستند ولی در حوزه اقتصادی ضعیف عمل کردیم .
    • مهدی RU ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      9 5
      البته نه همه اصولگرایان اصولگرایان به چند فراکسیون منشعب شده اند فراکسیون رهروان ولایت که همان فراکسیون لاریجانی است در اینمدت نقش معتدلی داشته و با دولت همکا خوبی داشته در استیضاح ها و برجام فراکسیون اصولگرایان اقلیت که فراکسیون حداد عادل است با جبهه پایداری علیه دولت و لاریجانی متحد شده در تمام اخبار مجلس وقتی صحبت از تندروها می شود منظور جبهه پایداری و فراکسیون اقلیت اصولگرایان است در وضعیت کنونیمجلس فراکسیون رهروان ولایت در واقع اعتدال گرا هستند و نزدیک به روحانی
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      15 5
      دوست عزیز اونهایی که دروغ میگویند جزء طیف اصولگرایان نیستند آنها یک یک اقلیت انگشت شمارند که حتی خود اصولگرایان نیز از آنها بیزارند... اصولگرای واقعی جناب دکتر لاریجانی است که امروزه نقش بی بدیلی در اتحاد دولت و مجلس بر عهده دارد. زاکانی و بذرپاش و رسایی و ... به هیچ وجه اصولگرا نیستند ...
  • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    28 3
    آقای لاریجانی باید می گفتند غلط می کنی قانون را قبول ندارید
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    17 1
    بهتر است برخی از مسوولان بلند پایه اظهار نظر شفاف انجام دهند تا برداشت های سلیقه ای از صحبت های آنها نشود یا موافق یا مخالف
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    14 6
    درود بر لاریجانی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    سکوت در برابر خودسرهای با سر مطمئن باشید در اینده نه چندان دور دامن سرهای خودشان را هم می گیرد اینقدر در برخورد با این خودسرهای سر دار سهل انگاری نکنید و به فکر منافع ملت باشید نه اقلیتی انگشت شمار شکست خورده
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    15 1
    در یک مصاحبه ای از آقای زاکانی ایشان به صراحت گفتند اطلاعاتی از برجام گرفتند که به ایشان نداده بودند ولی از راه هایی این اطلاعات را به دست آوردند و این را به صورت علنی اعلام می کند یعنی دور زدن سندهای محرمانه توسط نماینده مجلس قانون گذار من که حقیقتا متعجب و متحیر شدم
  • حسین باصفا A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    9 1
    لاریجانی تشکر.بابت مشخص نمودن مشی درست متعادل خود که موجب قدردانی اکثریت مردم با اذعان به مثبتهای بیشمار در مقابل محدود ارای منفی می‌باشد.پس محکم با هم این راه را ادامه می‌دهیم با هم....برای هم
  • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    10 1
    فرماندار سابق یکی از شهرستان‌های لرستان، امسال کارت پایان خدمت گرفت واسه چی خبر انلاین خبر به این مهمی را کار نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناشتاس EU ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    1 1
    بنظر این گروه خود سر هر انسان متعهد ودیندار وعالمی با سوابق حتی درخشان در مدت انقلاب اسلامی اگر برداشت انها از مسیر انقلاب را نداشته باشد در صف یزیدیان است ولی خودشان با انواع خطا ها وچالشهایی که در پیشرفت این مملکت وملت ایجاد میکنند انقلابی ناب ودر خط ولایت هستند که این مواضع انها کاملا برای ملت شناخته شده است ودیگر زیر بار فشار انها نخواهند رفت وانشاله خودشان نیز بر سر عقل بیایند وباعث گسست ملت نباشند .
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    12 0
    تاریخ درمورد خیانتکاران قضاوت خواهد کرد...
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    9 0
    بیشتر از این میدان پیدا کنند تیشه به ریشه این دین و این مملکت می زنند خواهشا زودتر اینها را از قدرت خلع کنید مملکت را به دست نااهلان نسپارید.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 16
    لاریجانی دیگه قم رو بیخیال شو.فقط همین
  • میرزا IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    10 1
    ظاهرا آقای زاکانی و امثال ایشان کاسه های داغتر از آش هستند و آنقدر دلواپس منافع خودشان هستند که از فرمان رهبر که به نفع کل مردم و کشور هست ،قصد سرپیچی دارند درود بر آقای لاریحانی که منافع مردم و کشور را در نظر دارند .نمایندگانی مقل زاکانی و امثالهم نشان دادند دشمن مردم و کشور هستند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    8 1
    زنده باد آقای لاریجانی که با درایت و تیزهوشی خود برجام را به تصویب رسانیدند.
  • رضا A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    5 0
    متاسفانه برخي اصولگرايي را عدم انعطاف در هر مسئله اي مي‌پندارند و همين باعث شده بزرگاني مانند رفسنجاني، ناطق نوري و لاريجاني با آن‌ها دچار زاويه شوند البته فقط اين اشخاص نيستند اينها نمايندگي طيفي از اشخاص را دارند. و بنظرم اينها روش درست را پيش گرفته اند.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    2 2
    اشکال ندارد . بگذارید خود سرها هم حرف خود را بزنند . وقتی امام حسن ع با معاویه صلح کرد هم یکی از یاران او با چهار هزار نفر به کناری رفته بودند و با صلح مخالف بودند . عده ای دیگر از شیعیان ایشان را " ذلیل کننده گردن مومنان " نامیدند . تعجب نیست اگر امروز هم مصالحه کنندگان از طرف افراطی ها مورد حمله واقع شوند .
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    3 1
    جالب است كه تندروها پس از ده بيست سال كارهاي افراطي و مارك زدن به نسل عاقل قبلي كسب تجربه اجتماعي و سياسي ميكنند و در اتخاذ مواضع عاقلانه و منطقي خود مواجه ميشوند با نسل جديدي كه همان تهمتهاي قديمي را به خود اينها ميزنند و اين دور معلوم نيست تا كي بايد تكرار شود
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    4 16
    هنوز سایتتون جرات و جسارت تحمل نظرات منتقدین رو مثل دولتتون نداره.