۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

ایسنا نوشت:رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور بیشترین علت طرح دعاوی و شکایات کارگران در مراجع حل اختلاف را نبود امنیت شغلی و اعتراض به اخراج کارفرما عنوان کرد.

فتح الله بیات اظهار کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از شکایات ارائه شده به شورای حل اختلاف و دعاوی کارگران مربوط به قراردادهای موقت و نبود امنیت شغلی است.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگران با وجود سابقه و سنوات بسیار همچنان با قراردادهای کوتاه مدت مشغول کار هستند و آینده شغلی آنها تضمین نیست.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور، بیشترین دلیل طرح شکایات در شورای حل اختلاف،‌ مربوط به مشکلات بیمه و بازنشستگی کارگران است.

وی تصریح کرد: کارگرانی که با قراردادهای کوتاه مدت به کار گرفته می شوند همواره نگران از دست دادن کار و اخراج خود هستند و امنیت شغلی ندارند.

بیات خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از پرونده‌های اختلاف میان کارگر و کارفرما، ناشی از قصور کارفرما و بخشی دیگر عدم آگاهی کارگر از حقوق قانونی خود است.

این فعال کارگری با بیان اینکه کارگر و کارفرما نباید در تقابل یکدیگر قرار بگیرند،تصریح کرد: چرخش چرخ‌های تولید و صنعت وابسته به حضور کارگر و کارفرما در کنار یکدیگر است؛ اگر کارگر نباشد تولیدی صورت نمی‌گیرد و اگر کارفرما نباشد کارگر نمی‌تواند مشغول کار شود.

وی در پایان با بیان اینکه آمار شکایات کارگران در اختیار شوراهای کار و انجمن‌های صنفی کارگری است، افزود: کاهش حجم پرونده‌های شکایات و رسیدگی به اختلافات کارگران و کارفرمایان در قالب سه جانبه گرایی و با حضور شرکای اجتماعی در کنار هم محقق می‌شود.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 470922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    4 0
    برای اینکه سرمایه داران باید امنیت شغلی داشته باشند خخخخخخ