تصویر لحظه رها شدن بمب‌های سوخو ۳۴ در سوریه/آشنایی با جنگنده بمب‌افکن کلیدی روسها در مقابل داعش

روسیه در عملیات خود علیه داعش از جنگنده‌های مختلفی استفاده می‌کند. سوخو ۳۴ جت جنگنده بمب‌افکن روسها در عملیات این کشور در سوریه اما نقش ویژه‌‌ای دارد و در حملات مختلفی شرکت کرده است.

این عکس لحظه رها شدن بمب‌های یک فروند جنگنده سوخو ۳۴ برای هدف قرار دادن مواضع گروه تروریستی داعش در رقه و حلب نشان می‌دهد. سوخو-۳۴  (با نام فول بک در ناتو) جت جنگنده بمب افکن دوسرنشینه و دوموتوره ساخت سوخو در روسیه است که بر اساس بدنهٔ پروازی جنگنده برتری هوایی سوخو-۲۷ طراحی شده است. سوخو-۳۴ برای تکمیل و جایگزینی جنگنده ضربتی سوخو-۲۴ در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌است. سوخو-۳۴ برای رخنهٔ مافوق صوت و ارتفاع بالا به فضای هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله ۲۵۰ کیلومتری است. این جنگنده به یک کابین زرهپوش و پادکارهای پیشرفته مجهز شده و قادر است ضربات ترکش‌های موشک و برخورد مستقیم سلاح‌های کالیبر پائین را تحمل کند. شعاع عملیاتی سوخو-۳۴ با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی ۱۵۰۰ کیلومتر است که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقا داد. وزن برخاست این هواپیما ۴۵.۱ تن است و از یک سیستم هدف‌گیری دیجیتال بهره می‌برد که دقت شلیک آن را در هرنوع شرایط جوی به چند متر محدود کرده‌است. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۱.۸ ماخ است و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن سالیوت AL-31FM1 می‌گیرد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 469684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    98 2
    به نظر من پیشرفته ترین بمب افکن تاکتیکی حال حاضر جهان سوخو34 است .نوع ساخت کابین این جنگنده جوری هست در صورت طولانی شدن پرواز خیکی از دو خلبان میتونه برای استراحت و اندکی کش و قوس به بدن یا حتی خوردن مقداری غذا صندلی خود را ترک و به قسمت عقب صندلی بره .این یعنی در پروازهای طولانی مدت خطر آسیب دیدگی خلبان به دلیل بی حرکت ماندن اندام به شدت کاهش پیدا میکنه . متذکر میشم که در طول جنگ تحمیلی پروازهای طولانی مدت که بعضا به بیش از 10 ساعت پرواز مداوم نیز میرسید صدمات زیادی به خلبانان کشورمان خصوصا در ناحیه ستون فقرات وارد کرد به طوری که بسیاری از این عزیزان بعد از بازنشستگی نیمه فلج شدند .
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    22 72
    روسیه دوستان عزیز حرف امام یادتون نره ، نه شرفی نه غربی جمهوری اسلامی
    • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
      26 2
      منظور امام این نبود که در انزوا بمونیم . بلکه منظورش این بود که زیر بار زور نرویم و اگه تونستیم از قدرت ها شرق و غربی در راستای منافع خودمون استفاده کنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
      16 5
      لطفا از حرف امام تعبیر اشتباه نکنید. منظور امام این بود که زیر بار زور شرقی و غربی ها نرویم . اما اگه شرقی ها و غربی ها به ما زور نگویند می توانیم با اون ها تعامل داشته باشیم
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    2 51
    به نظرم میاد سوخو 25 باشه
  • ناشناس IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    5 49
    اوضاع سوریه بدجوری پیچیده شده، جالبه همه بر علیه داعش متحد شدن ولی از بین بردنشان سخت شده خدا به داد مردم بدبخت سوریه برسه
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    21 87
    نه شرقی نه غربی رو یادتون رفته .ضمنا این جنگنده حتی نمی تونه یک موشک هدایت شونده شلیک کنه وتمام حملاتش کوراست
  • بی نام SE ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    8 13
    بيچاره مردم سوريه كه همه نوع بمبى بر سرشون مى ريزهانگار اين سرزمين نفرين شده س
  • محسن ارجمند IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    15 1
    نابودی این قوم ظالم وافراطی وازخدا بیخبر بنا به فتوای برزگان دین عین ثواب است وجنگنده های روسی ما مور نابودی این تروریست های خون آشام هستند دست خلبانان سوخوی روسی درد نکند.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    9 1
    روسیه با تلاش ایران و استقامت دولت سوریه وارد نبرد شد.
  • بی نام IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    1 0
    عالیه