۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
رونق کشاورزی در گرو توسعه صنعتی

ایسنا گفت:رئیس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: توسعه صنعت و خدمات امکانات لازم برای رشد کشاورزی را فراهم می‌کنند.

سید مجید موسوی، اظهار کرد: توسعه اقتصادی وابسته به کارآیی، تلفیق و ترکیب بهینه بین بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات است.

وی اتکا به یک بخش از اقتصاد در شکوفایی و پیشرفت جامعه را ناموفق عنوان کرد و افزود: کشاورزی در روستاها رونق پیدا نمی‌کند مگر آن‌که صنعت و خدمات امکانات لازم برای رشد کشاورزی را فراهم کنند.

این مقام مسئول پیشرفت کشاورزی را نیازمند پیشرفت صنعت خواند و گفت: گذار از کشاورزی صنعتی به کشاورزی پیشرفته که بتواند نیازهای مصرفی جمعیتی را تامین کند نیازمند به‌کارگیری نهاده‌ها است.

موسوی با بیان اینکه با رشد کافی صنعت امکانات می‌تواند در اختیار بخش کشاورزی گذاشته شود، تصریح کرد: توسعه صنایع ماشین‌آلات کشاورزی ابزار مورد نیاز کشاورزی با قیمت مناسب را فراهم می‌کند و موجب تحول در این بخش می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز تحولات ایجاد شده در بخش خدمات را دارای وابستگی شدید به بخش صنعت عنوان کرد و گفت: امروز کارآیی نیروی انسانی در بخش خدمات با افزایش مواجه است بنابراین رشد و توسعه صنعتی عامل رشد و توسعه در دیگر بخش‌های اقتصادی می‌شود.

وی پیشرفت کشاورزی را نیازمند تحقیقات و مطالعات آموزشی و ترویجی دانست و خاطرنشان کرد: بازاریابی در بخش خدمات در پیشرفت کشاورزی موثر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشاورزی پویا و خودکفا نیاز مصرفی و شاغلان بخش خصوصی و خدماتی را فراهم می‌کند، یادآور شد: توسعه کشاورزی موجب کاهش قیمت‌ها و تورم در جامعه می‌شود و در رونق اقتصادی تأثیرگذار است.

موسوی افزایش تولید محصولات کشاورزی را زمینه‌ساز ایجاد صنایع غذایی، نساجی و ... خواند و اظهار کرد: رونق کشاورزی افزایش درآمد کشاورزان را به‌دنبال دارد و موجب گسترش بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای صنعتی رشد دیگر بخش‌ها در کشور را به‌دنبال دارد، تصریح کرد: سال‌های اخیر درصد بسیاری از افزایش تولید و درآمد در بخش کشاورزی به دلیل تامین نهاده‌ها و امکانات مورد نیاز این بخش از طریق صنایع تحقق پیدا کرده‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در پایان دستیابی به تکنولوژی را از طریق نگرش سیستمی به تمام بخش‌های اقتصادی دانست و گفت: توجه به تمام بخش‌های اقتصادی برای رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی مؤثر است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 466725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =