ایرنا نوشت: با تداوم این شرایط در حوزه تولید قطعه، نیروی انسانی زحمتکش و بی تقصیر این بخش با بیکاری مواجه شده و چنانچه روند فعلی ادامه یابد، شمار کارکنان بیکار این حوزه ظرف دو ماه آینده به 100 هزار نفر و در 6 ماه آینده به 300 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن تخصصی نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: همزمان با آغاز رکود تولید و کاهش شمارگان تولید خودرو در کشور، نیروی انسانی قطعه سازی در آستانه موج بیکاری قرار گرفته است.

آرش محبی نژاد افزود: با تداوم این شرایط در حوزه تولید قطعه، نیروی انسانی زحمتکش و بی تقصیر این بخش با بیکاری مواجه شده و چنانچه روند فعلی ادامه یابد، شمار کارکنان بیکار این حوزه ظرف دو ماه آینده به 100 هزار نفر و در 6 ماه آینده به 300 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان آنکه اگر این موضوع اتفاق بیفتد بخش تولیدی و صنعتی قطعه سازی دچار آسیب جدی خواهد شد، گفت: معمولا خودروسازان بدلایل متعدد مصلحتی از تعدیل نیرو معاف می شوند ولی کارفرمایان و مدیران بی دفاع و بدون حامی بخش خصوصی، علیرغم میل باطنی به منظور حفظ حیات سازمانی و تولید خود ناگزیر به کاهش هزینه ها از جمله نیروی انسانی هستند.

دبیر انجمن تخصصی نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور، تصریح کرد: شرایط فعلی به جایی رسیده که مجاهدان عرصه تولید در دوران 12 ساله تحریم های ظالمانه به خصوص دوران 4 ساله تحریم صنعت خودرو بایستی زانوی غم در بغل گرفته و قربانی سوء مدیریت کلان در این صنعت در دوران سیاه تحریم شوند.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم هنوز هیچ اتفاق عملی در لغو تحریم ها صورت نگرفته و شرایط گذشته نیز تغییر نیافته و این باعث تاسف است که در کشورمان هیچکس مسوولیت شرایط فعلی را نمی پذیرد ولی امیدوارم متولیان، سیاستگذاران و مسوولان حوزه صنعت خودرو اعم از مجلس و دولت برای خروج از این وضعیت اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    27 4
    لطفا خودرو ی صفر نخرید
  • کارگر A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    22 3
    بی کار شدیم .............. کارخانه ما تعدیل نیرو کرد متاسفانه
  • اميد IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    25 3
    ده ميليون بيكار داريم اينم روش.لااقل ارابهاي مرگ تحويل ملت نميديم
  • علی US ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    28 3
    اوضاع خوب پیش میره. بزن لایکو تا تعطیلی کامل خودرو سازی ها :
  • بی نام BE ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    21 3
    در صورت بیکاری آنها کارکنان گورستانها نیز بیکار میشوند .
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    5 0
    پس اون 1000 میلیار تومانی که گرفتید کجا رفت