ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به دیدارش با رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام گفت: آقای زاهدی عنوان کردند که برجام به ضرر ماست و بنده گفتم بعد از اینکه در امریکا حل شده، به نفع ما نیست که آن را رد کنیم.

آیت الله "سید یحیی جعفری" صبح امروز 4 مهرماه در دیدار با جمعی از فرماندهان تیپ مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان کرمان در دفاع مقدس اظهار کرد: انقلاب نوپای ما که با تدبیر امام راحل و عنایات محمد و آل محمد(علیهم السلام) به وجود آمد، کار بزرگی بود.

وی با بیان اینکه شاه، مزدوری امریکا و سایر کشورها را می کرد، افزود: اهانتی که شاه در قم به علماء، مرجعیت و در واقع به دین کرد، بسیار عجیب بود و قبل از وی، کشتار مسجد گوهرشاد، کشف حجاب و ... از خیانت های رضاشاه به مردم و کشور ایران بود.

آیت الله جعفری با اشاره به اینکه زمانی که جنگ آغاز شد، سپاه و ارتش سازماندهی شده وجود نداشت، تصریح کرد: جنگ تحمیلی خسارت های بسیاری به ما وارد کرد اما هدایت های پیامبرگونه امام، همت مردم، همت رزمندگان سپاه، ارتش و بسیج مشکل را به تدریج حل کرد.

امام جمعه کرمان بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی یک بسیجی ساده بود که جذب جنگ شد و امروز یک شخصیت جهانی است که ایمان به امام، ارزش ها و ولایت فقیه در ایشان و رزمندگان موجب پیروزی ما شد.

وی اظهار کرد: بعد از جنگ ویتنام، طولانی ترین جنگ، جنگ تحمیلی علیه ایران بود و کسی فکر نمی کرد، ما بتوانیم دفاع کنیم اما خسارت مادی و معنوی که صدام برای کشورهای عراق و ایران به وجود آورد، قابل توصیف نیست.

آیت الله جعفری با تاکید بر اینکه کسی که بخواهد خدا را بشناسد، باید همین قضیه جنگ ایران و عراق را مقایسه کند، افزود: همان کسانی که صدام را در جنگ تحمیلی حمایت می کردند، به عراق حمله کرده و او را کشتند و کسی باور نمی کرد که سرانجام کار این ملعون به اینجا برسد و این واقعه برای جنایتکاران درس است.

وی با بیان اینکه اگر مسائل اعتقاد به خدا، دین، قیامت و جزا و پاداش در کار نباشد، اکثر کارهای ما بیهوده است تصریح کرد: ما عتقاد داریم چه غالب باشیم چه مغلوب، در هر دو حال اجر داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه قبول قطعنامه از سوی امام علت داشت، بیان کرد: آنچه که اهمیت دارد این بود که ما استکبار را شکست دادیم در حالی که امریکا رسما در خلیج فارس به ما حمله کرد، اما این بی حیثیت های بین المللی و امثال وی حرف های مضحکی می زنند.

آیت الله جعفری در ادامه افزود: متاسفانه در دنیای اسلام حوادثی رخ داده که مایه شرمندگی است، کسی که متحد امریکا و اسرائیل است، خادم الحرمین می شود و امسال شاهد هستیم چه حوادثی در مناسک حج رخ داد و فاجعه وحشتناک منا برای سهولت عبور جانشین ولیعهد به وقوع می پیوندد و الان همه ایران عزادار است.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به جنایت های آل سعود بیان کرد: این خائنان یمن را با خاک یکسان کردند که اکثر شهداء غیرنظامی هستند و تاکنون این ملت مقاوم، استقامت کرده است.

وی با اشاره به جنایت های اسرائیل در فلسطین افزود: مستکبران این غده سرطانی را در منطقه به وجود آورده اند که هیچ وقت بین کشورهای اسلامی وحدت نباشد.

آیت الله جعفری تصریح کرد: ارتجاعی ترین نظام های عالم، نظام سعودی است که نه مجلس دارند و نه قانون و گناه اینها را از امریکا بیشتر می دانم و خطر اینها بیشتر است.

وی بیان کرد: فاجعه منا عدم لیاقت مزدوران را اثبات کرد و امیدواریم مقدمه ای شود که مدیریت حج به دست کنفرانس اسلامی بیفتد و انشاءلله به زودی وضعیت مفقودان ایرانی این حادثه مشخص شود و زنده باشند.

آیت الله جعفری در ادامه با اشاره به سئوال برخی افراد مبنی بر اینکه چرا امام عصر(عج) ظهور نمی کنند؟ تصریح کرد: ایشان زمانی ظهور خواهند کرد که آمادگی فکر و اندیشه در سراسر دنیا فراگیر شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم یکی از مقدمات ظهور امام عصر(عج) همین حرکت ملت ایران در دفاع مقدس باشد و همه امید ما به سپاه، بسیج و ایثارگران است و شما پشتوانه بزرگی برای نظام و انقلاب هستید.

نماینده ولی فقیه در کرمان اظهار کرد: شما یادگاران دوران دفاع مقدس هستید که حرمت شما بر همه ملت واجب است، شما جانتان را کف دست گذاشته اید.

وی افزود: دنیا در حال گذر است و باید به فکر آخرتمان باشیم و حیات ابدی را کسب کنیم و شما جانبازان و ایثارگران این کار را کرده اید. ایثار شما در دفاع مقدس نشانه روح بلند است و شما از اولیاءالله هستید که باید اخلاص خود را حفظ کنید.

آیت الله جعفری تصریح کرد: رزمندگان و جانبازان مایه شرف و عزت مملکت ما هستند که توی دهن امریکا و مستکبران زدند و صدام مجبور به التماس به آتش بس شد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید کارها براساس فکر و مطالعه صورت گیرد، گفت: مهم ترین مشکل استان کرمان کم آبی است و بنده از 35 سال گذشته نسبت به این مشکل هشدار داده ام و در حال حاضر استاندار فرد فعالی است و کارهایی برای حل این مسئله در دست اقدام دارد.

امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به دیدارش با رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و عضو کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام گفت: آقای زاهدی عضو کمیسیون رسیدگی به برجام مجلس عنوان کردند که برجام به ضرر ماست و بنده گفتم بعد از اینکه در امریکا حل شده، به نفع ما نیست که آن را رد کنیم.

وی ادامه داد: رییس جمهور کشورمان یک تهدید را به فرصت تبدیل کرد و ابتدا تعبیر «برد - برد» را به کار برد که باید امتیازاتی بدهیم و امتیازاتی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در کرمان در ادامه با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند، مشکلات حل می شود. این برنامه زمان بَر است و باید در داخل کشور برنامه ریزی کنیم و اقتصادمان به مرحله ای برسد که اگر نفت نباشد یا قیمت آن کاهش یابد، مشکلی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر در تنگنا است اما تورم را کاهش داده و مسئله رکود هنوز به قوت خود باقی است و بازار گرم نیست خاطرنشان کرد: امیدواریم با هدایت های مقام معظم رهبری مشکلات حل شده و در دنیا به عنوان ملتی رزمنده، مقاوم و سرافراز باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =