آیت الله سیدیحیی جعفری در جلسه شورای اداری استان کرمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاورمردی جوانان کشورمان اظهار کرد: فردا روز نهم ماه ذی الحجه روز بزرگ عرفه است که مصادف با اول مهرماه روز بازگشایی مدارس شده است و باید از ویژگی های این روز برای دانش آموزان سخنان بسیاری شود.

عطیه بهره بر/ خبر آنلاین: امام جمعه کرمان با اشاره به اهمیت تفقه و شناخت در دین اظهار داشت: همه افراد و هر قشری باید به اندازه قدرت خود در دین تفقه کند و دین را بفهمند و بسیاری از کارهای نادرستی که در جامعه صورت می گیرد و از افراد سر می زند به دلیل جهالت و نفهمیدن معنای دین و مذهب است. هر مسلمانی باید تکالیف شرعی خود را بداند که چه امری واجب، مستحب، حرام و ... است و نوع دیگر تفقه در دین، درس خواندن تا رسیدن به درجه اجتهاد است.
وی گفت: متاسفانه در زمان ما بسیاری از افراد خود را به عنوان دین شناس در منطقه و دنیا معرفی کرده اند و می کنند که نمونه خطرناک آن مساله داعش است که خود را عالم در دین و اسلام شناس اعلام می کنند، اما جنایت های بسیاری مرتکب می شوند.
نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: اگر توده مردم وظایف فقهی و دینی خود را می دانستند، کارها آسانتر انجام می شد و بسیاری از نواقص و نارسایی ها در جامعه به دلیل نبود همین احساس مسئولیت است
وی با اشاره به مناسبت های هفته و روزهای آینده تصریح کرد: روز عرفه روز بسیار مهمی است و بزرگان ما به قرائت و فهم دعای عرفه عنایت زیادی دارند.
آیت الله جعفری به برگزاری آیین رژه نیروهای مسلح در کرمان اشاره کرد و افزود: این آیین ارزشمند در استان کرمان به خوبی برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =