خانه ملت نوشت:در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

در پی تشکیل کمپین "نخریدن خودرو ملی" جمعی از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند روز پیش، از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌اوری امضا برای ارائه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، تبعات بسیاری را به‌دنبال دارد، که بیکاری 80 هزار نفر از مهم‌ترین تبعات رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از 23 امضا دارد افزود:‌ به طور حتم در روزهای آتی امضاها بیشتر هم خواهد شد که این طرح در راستای حمایت از تولیدکننده و تولید ملی در کنار لحاظ کردن منافع مصرف کننده خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروی ملی باید کیفیت لازم برای ایجاد انگیزه خرید در مصرف کننده را ایجاد کند، افزود: با تصویب طرح مذکور شرایط لازم برای حمایت از تولید خودروی باکیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت.

جزئیات طرح مذکور به شرح ذیل است:


مقدمه: میل به مصرف کالاهای خارجی خصوصاً استفاده از کالاهای خارجی با دوام، نظیر خودرو یک کشش دیرپای اقتصادی است که در ایران قدمتی طولانی دارد. آنچه که از روز اول تا امروز هنوز هم باور نشده است این است که ایرانی خود، خودرویی را می سازد که بر آن سوار است. حافظه تاریخی مردم ایران در بسیاری از موارد نمی خواهد این واقعیت را پذیرا باشد و وقتی هم خود را در مقابل این واقعیت می بیند بیشتر تولید خودروی ملی را با کشورهای پرسابقه در این زمینه یا نوخواسته هایی که توانسته اند در بازار نقش بزرگتری بگیرند، مقایسه می کنند.

تولید هر پدیده ملی نیازمند صیانت، صبوری بردباری است. اگر در شرایط اقتصاد بازار به خوبی از آن صیانت نشود، قوی ترین صنایع و بنگاه ها منهدم خواهند شد. به طور مشخص می توان از صنعت نساجی که در طول دهه 70 این اتفاق برای آن افتاد یاد کرد. به جای برطرف کردن عیب مدیران و نوسازی، کالاهای خارجی و شاید هم در بسیاری از موارد کم کیفیت تر بر پارچه و منسوجات ایرانی ترجیح داده شد. امروز صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن که به تقریب نهصد هزار شغل را در خود جای داده است، به واسطه حضور کمپین های خلق الساعه و عدم درایت پاره ای از مدیران و کم توجهی به خواست مشتریان و بی حوصلگی در جهت حل مشکلات می رود تا ابتدا تضعیف و سپس مانند صنعت نساجی واژگون شود.

لازم است با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و اصرار همکاران بر این مسیر، تلاش جدیدی برای صیانت از خودرویی که امروز در معرض همه گونه جفاکاری قرار گرفته است، صورت پذیرد. امروز هم خودروهای کم کیفیت اما با ظاهر بزک کرده تر، صنعت خودروی ما را تهدید می کند و از طرف دیگر بعد از برطرف شدن تحریم ها، خودروهای پرسابقه ممکن است تهدید برای این صنعت باشند. اصولا برای مقابله دو راه بیشتر وجود ندارد یا ممنوعیت خارجی ها برای حضور در این بازار یا وضع تعرفه ای که در قله وضع شود و به موازات این صنعت سبک تر شود. این طرح در شرایط پرخطر امروز با هزار درصد عوارض گمرکی که برای واردات مطلق وضع گردیده، می کوشد تا مانعی برای از میان رفتن اشتغال این صنعت باشد.

در ماده واحده طرح مذکور آمده است: کلیه واردکنندگان و تولیدکنندگان و قطعات خودرو مکلفند در قبال واردات خودرو قطعات آن تا حد هزار درصد عوارض، تعرفه و مالیات بر حسب نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی به میزان ساخت، پرداخت نمایند.

تبصره 1- خودرویی که از نظر میانگین حجم و ارزش بالاتر از 70 درصد آن در داخل ساخته شده باشد، ساخت داخلی محسوب شده و در بقیه موارد، به نسبت سهم کوچکتر ساخت داخل تا واردات مطلق، عوارض به شکل پلکانی حسب آیین نامه ای که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد و به تصویب هیأت وزیران می رسد، تعیین می گردد.

تبصره 2- خودروسازان داخلی به نسبت سهم ساخت داخل بالاتر از 70 درصد از همین محل جوایز تشویقی بنا به پیشنهاد شورای رقابت با در نظر گرفتن سطح کیفیت بالاتر و خدمات بهتر به مشتریان دریافت خواهند داشت.

تبصره 3- وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است طی آیین نامه ای برای حمایت از خریداران خودروی داخلی، حسب خدمات پس از فروش و توجه به فرهنگ مشتری مداری، شرکت ها را مورد تشویق یا آنها را وادار به قبولی شروطی در قراردادهای فروش نظیر تعویض کالا یا جمع آوری کالاهای معیوب از بازار نماید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 461033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 111
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    238 3
    چند نفر ار نماينده هاي مذكور پرايد سوار ميشن
    • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
      23 2
      لگن سازی داخلی باید جمع شود 35 سال میلیارد ها میلیارد بیت المال خرج شد یعنی واقعا یک عده فکر میکنند که ما توان ساختن خودرود داریم؟ۤ ما صد سال است نفت چشمه اصلی دارمدمان است حتی برای استخراج دکل را باید از خارج بیاوریم و توان ساختن نداریم ما 100 سال است نفت داریم بعد پالایشگاه را باید هندی ها بیایند برایمان بسازند از دنیای شعار بیایم بیرون فکر کنم دیگر بعد از چند دهه مثلا خودرو سازی برای همه باید حجت تمام شده باشد که شدنی نیست. اجازه دهید مردم خودرو با کیفیت ایمن خارجی سوار شوند.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    240 4
    نماينده هاي ما رو باش از ماست كه بر ماست يني بايد بريم بميريم با اين نماينده هامون
  • مهرداد EU ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    144 2
    صورت مسئله رو پاك كنيد همه چي درست ميشه يعني كشته مرده اين مؤظف كردن خودروسازانتون به رعايت چيك و چيك هستم،تعرفه بشه چند هزار درصد، اونايي كه بخوان بخرن مي خرن، بازم مردم عادي مي مونن و كشته شدن عزيزانشون تو جاده ها
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    166 2
    نمایندگان مردم؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    135 1
    به جاي اينكار به خودروسازان داخلي فشار بيارين كه كيفيت مطلوب ارايه بدن همش فرار از واقعيت
  • بی نام A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    117 1
    نمايندگان مردم عليه خواست مردم بجاى اينكه تعرفه بياد پايين تا فضا رقابتى بشه اين طرحهاى مزخرف و ميدن كه از دوتا بچه لوسشونايران خودرو و سايپا حمايت كنن تا تابوت براى ايرانيها بسازن. خودروى ايرانى نميخريم تا اين انحصار شكسته بشه
  • بی نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    112 1
    این ره که تو میروی به ترکستان است.
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    116 1
    کاش امثال این مثلا نماینده رو بفرستن به همون جایی که لیاقتشو دارن یعنی 1000 سال پیش اخه 1000 تعرفه مالیات و... اون صنعتی که بعد 50 سال هنوز احتیاج به 1000 تعرفه و مالیات واسه رقابت با رقبا داره رو باید با مدیرای بی لیاقتش گل گرفت.
  • وحدت A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    110 1
    این مبارزه تا رسیدن به خواسته های مردم ایران ادامه دازد .
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    106 1
    واقعاً اینا نماینده مردمن یا مزدبگیر مافیای گاری ساز. خوش به حال اونایی که از این مملکت فرار می کنن و می رن . اینا به تنها چیزی که فکر نمی کنن منافع ملته. البته وقتی شکم طرف پر باشه فهمیدن حال گرسنه محاله.
  • م م A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    114 1
    مدتی هست که به خودرو نیاز دارم اما هر خبری که می شنوم در نخریدن مصمم تر میشم.
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    82 1
    طرفداران مافياي خودروسازي كه يك ذره به نفع مصرف‌كننده نيستند بخش افزايش تعرفه واردات انجام خواهد شد و طبق معمول خبري از حمايت از مصرف كننده و افزايش كيفيت تابوت‌هاي متحرك داخلي نخواهد بود.
  • معین RU ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    90 1
    همیشه باید مردم قربانی بشن..واقها متاسفم...ب نخریدن ادامه میدیییم
  • کوروش A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    90 1
    یعنی چی؟؟؟اینا نماینده ما هستن یا خودرو سازا؟؟؟دارن به خواسته های مردم دهن کجی میکنن چرا؟؟؟سالی 30000 نفر تو تصادف های جاده ای میمیرن چرا واسه اون کشته ها طرح و تبصره نمیذارن؟؟؟چرا برای آلودگی هوا و بی کیفیتی و بدرفتاری خودرو سازا تبصره نمیذارن؟؟؟چرا واسه ازدواج و بیکاری و معضل سربازی تبصره نمیذارن؟؟؟خجالت داره آقایون به اصطلاح نماینده مردم...
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    75 1
    این دوستان فکر کردند ما اگه پول نمیدیم ماشین ایرانی بخریم، پول داریم بریم بنز بخریم؟؟؟ آخه شما نماینده مایی که هفتاد میلیونیم یا نمایده هفتاد هزار نفر یا اون هفت هشت نفری که جان ما رو با تولیدات بی کیفیت به خطر می اندازند؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    48 1
    شما صنعت نساجی را که می توانست رقابت کند احیا کنید حفظ صنعت خودرو ورشکسته علمی و تجاری پیشکش
  • ایرانی A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    42 1
    آقای قاضی پور:اولین اعتراض مردم به کیفیت است بعد قیمت خودرو شما تو این طرح هیچ حرفی از کیفیت خودرو نزدید شما نماینده مردم هستید یا خودرو سازان
  • بهنام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    36 1
    چه طرح مسخره ای باز هم حقوق مصرف کنندگان جائی در طرحهای نمایندگان مجلس نداره. ظاهرا هدف اصلی این طرح حمایت از مونتاژکنندگان داخلی است. من که همچنان همراه با کمپین هستم. این طرح مردم رو مصممتر خواهد کرد.
  • پژمان A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    41 1
    من یه سوال از مردم شریف ارومیه دارم آیا این آقای نماینده هم پراید و پژو سوار میشن؟لطفن در انتخابهاتون دقت فرمایید
  • علی RO ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    33 1
    واقعاً که به جای اینکه فکری اساسی بکنن برای حل مشکل صنعت فقط تعرفه بره بالا تر تا دیگه رقیبی برای رقابت نباشه تا واقعاً آشغال بدنند به مردم و مردم نتونند ماشین بخریند تا مجبور شن لگن های ایران خودرو و سایپا رو بخرنند
  • سعید A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    35 1
    نمایندگانی که این طرح را امضا کنند بدانند که نماینده خودروسازان هستند نه مردم وقطعا بدانند که در دور بعدی کسی به انها رای نداده وجایگاهی در مجلس نخواهند داشت.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    38 1
    مردم ارومیه توجه کنن با این نمایندشون که هر دوره رای میاره
  • سهيل IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    32 1
    با اين كارشون نشون ميده كه مردم انتخابشون نكردن و از مردم نيستن. خبر جون سانسور نكن.
  • سعید IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    33 1
    شما از مردم نیستید ، البته باید همین کار و بکنید خودتون سهام دارشون هستید .
  • امید A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    38 1
    منتظر اعلام اسامی نمایندگانی که این طرح رو امضا میکنن هستیم...
  • بی نام US ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    32 1
    این خودروسازها رو لوس کنید تا ببینید آخرش چه بلایی سر مردم میاد کاش سازمان حمایت از مردم به معنی واقعی کلمه بود
  • اسکندر A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    31 1
    از این وکیل الدوله ها بیش از این هم انتظاری نیست
  • محمدرضا A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    27 1
    این موضوع رسما اعتراف به موثر بودن کمپینه. متاسفم واسه اون نماینده که دم از بهبود کیفیت تولید داخل بعد از تصویب این طرح میزنه...سی سال وقت داشتین، چی شد؟ جز انحصار بازار و از بین رفتن رقابت و مجبور کردن مردم به خرید خودروی بی کیفیت این اولشه تازه ، مردم نخواهند خرید هرچی بیشتر مردومو حساس کنید، بازم نمیخرن
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    29 1
    اینها چه جور نماینده مردمند که فقط به فکر حیب سرمایه دارها هستند. این طرح یعنی ادامه تولید خودروی بی کیفیت داخلی و قالب کردن زورکی آن به مردم در قبال خالی کردن جیب مردم و در نتیجه تصادفات جاده ای بیشتر. آخه صنعتی که توی ده سال اخیر فقط تونسته به معنای واقعی یک مدل خودروی بی کیفیت تولید کنه و هیچ نوآوری نداشته باشه اینقدر حمایت کردن داره؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    31 1
    تولید ملیتون بدرد انسانهای غارنشین هم نمیخوره،اگه امثال شما نماینده ملت هستین پس بحرف ملت که خواهان خودروی با کیفیت و ارزان هستن گوش بدین...سالانه 25هزار ایرانی جونشون رو در تصادفات از دست میدن واسه شما مهم نیست اونوقت بیکاری یه عده مهم شده؟؟؟
  • رضا A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    30 1
    از این مجلس جز اینکار هیچ انتظاری نمیره کی تا حالا فکر مردم بودن که این دومین بارش باشه؟؟؟ دنبال پاک کردن صورت مسالن نماینده های محترم، با این کار بازم مردم خودرو نمیخرن خیالتون راحت.
  • امین IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    28 1
    یه طرحی بدید که کلا واردات خودرو ممنوع بشه تا به زور لگن های تولید داخل رو مردم مجبوری چند برابر قیمت بخرن وبرن تو جاده ها بمیرن خیالتون راحت بشه . یعنی اگر تو هر عوارضی یه مسلسل رگباری میذاشتن وهمه رو به رگبار میبستن کشته ها کمتر میشد. تعداد گشته های ایران خودرو وسایپا از تعداد شهدای جنگ گذشته خجالت هم خوب چیزیه .
  • امین IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    29 2
    خب اگه راست میگن همه مسولان و نمایندگان و روئسا ماشین های چند صد میلیونی خودشون رو بفروشن برن پراید بخرن تا اشتغال زایی بشه وگرنه طبق گفته وزیر محترم صنعت خائن محسوب میشن
  • ساعی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    30 2
    دست نمایندگان مردم گرم که در مقابله با کمپین های مردمی دست به کار میشن و در راستای حمایت از حقوق مدیران بی کفایت طرح دو فوریتی میدن بعد از اینهمه سال هم فهمیدیم که آیین نامه حقوق مشتری در حد قطعنامه ای هست که نقض اون افزایش قیمت رو نقض نمیکنه از ماست که برماست
  • عباس ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    32 2
    كماكان رويه لجبازي با مردم جاريست
  • بی نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    37 1
    دوست ندارم اشغال ایرانی را با قیمت اجحافی بخرم
  • بی نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    29 1
    اینا نماینده کدوم مردومن واقعا اینا دارن از خودروسازا تغذیه میشن خرید خودرو صفر ممنوع
  • اصغری A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    27 1
    لطفا اسامی این نماینده ها را درج کنید.برای انتخابات بدرد میخوره.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    30 1
    اینها واقعا نمایندگان مردم هستن؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    25 1
    اينا الان نماينده مردم اند؟
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    27 1
    بر ضد خواست ملت؟شماها نماینده ملت هستین؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    22 1
    نمایندگان خدمتگذارهر کاری میکنید بکنید ولی بدانید کمتر از شش ماه فرصت دارید وبعد از ان به تاریخ خواهید پیوست
  • بی نام EE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    29 1
    همین اقای قاضی پور می گفت باید 30درصد خودرو ارزون بشه حالا داره دفاع می کنه
  • بی نام EE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    23 1
    چطور صدبار معلمها میرن جلوی مجلس کسی برای رفع مشکلاتشون اقدامی نمی کنه و نماینده ها دنبال طرح دادن نمیرن اونوقت 4تا کارگر خودروساز میرن جلو مجلس اقایون دلسوز می شن .خون کارگرای خودروساز از معلمها رنگین تره یا نکنه پشت پرده خودرو ردوبدل می شه
  • بی نام TR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    24 1
    تاسف میخورم برای این بظاهر نمایندگان مردم........ پس صیانت از جان و مال مردم چی ؟؟؟ وقتی مردم از شماها نا امید شدند باید همچین کمپینی راه بیفتد
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    28 1
    "تولید هر پدیده ملی نیازمند صیانت، صبوری بردباری است." یعنی 50 سال زمان کمی بود برای صبر کردن؟؟
  • ایران IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    14 3
    درست برعکس انچه باید انجام شود می کنند. بهانه هم شغل کارگران شده. اگرقرار است اقتصاد مبتنی بر بازار ازاد جهانی درست انجام شود باید برعکس درها بروی سرمایه گذار خارجی باز وبازار رقابتی ایجاد شود.کاری که ترکیه بدهکار سی سال قبل کرد و الان یکی از صادر کننده های بزرک کالا به ما و دیگر کشورهاست. سرمایه گذاری در راستای تولید و صادرات بخودی خود تولید اشتغال خواهد کرد. اگر ایران خودرو و دیگران توان رقابت ندارند بهتر است بسته شوند و میدان به کسی که میتواند واگذار شود. اگر شرایط مساعد باشد شک نکنید صدها سرمایه گذار ایرانی یا خارجی حاضر به ایجاد صنایع جدید خواهند بود. با بستن درها و حمایت از این صنعت بیمار و فاسد چیزی حل نخواهد شد. شاید هم غرض همین باشد.
  • بی نام TR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    33 1
    کدام خودرو ملی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مونتاژ ماشین های از رده خارج
  • وحید A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    20 2
    مثلا با این افزایش تعرفه می خواهید مردم را مجبور به خرید خودرو های داخلی کنید ؟ بابا مردم دیگه با این کیفیت و این قیمت های غیر منطقی سراغ خودروهای داخلی نمی رن . به جای مقاومت در مقابل خواسته ی مردم بیایید شرایطی را ایجاد کنید که کیفیت خودروهای داخلی بالا بیاد و خدمات پس از فروش استانداردی به مردم ارائه بشه و قیمت خودروها هم واقعی سازی بشه اون وقت مردم خودبهخود میان سراغ خودروهای داخلی .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    19 1
    اقایان توجه ندارند که خودروهای وارداتی همگی بالای 80 میلیون تومان قیمت دارند و هیچ کدام تهدیدی برای صنعت داخلی نیستند زیرا که اکثزیت ملت توانایی خرید انها را ندارند تنها نتیجه این افزایش تعرفه این است که بازهم داخلی ها چون رقیبی برای خود نمی بینند دلیلی برای بهبود شرایط نخواهند دید
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    14 1
    واقعا"؟ این آقایان نماینده مردمند یا بنگاههای خودروسازی؟ بهتر نیست به پیشنهاد دانشگاهیان در خصوص حل مشکل توجه شود؟ دراینصورت هم انگیزه برای خرید تولیدات داخلی بوجود می آید و هم خودروسازان در رقابت با واردات محصولات بهتر، مجبور به ارتقاء کیفیت و کاهش قیمتها میشوند.
  • هادي IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    22 1
    درود ، سوال؟ اينها نماينده مردم هستن يا وكيل خودروساز بي كيفيت ؟ و آيا دنبال حقوق 80 هزار نفر كارگر در مقابل سالي 200 هزار كشته از جمعيت 80ميليوني ايران؟
  • وطن IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    16 1
    برخي نمايندگان جوياي نام با افزايش تعرفه واردات خودرو باعث عدم رقابت پذيري صنايع خودرو و گسترش انحصار طلبي و سرآخر نابودي اين صنعت را فراهم خواهند آورد موفق باشيد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    22 1
    باز هم قول واید های الکی و بی مصرف اخه مرد حسابی خودرو های داخلی حرفی برا گفتن دارن شما 10000 درصد کن اون موقع میفهمی کی قبر صنعت خودرو سازی رو میکنه
  • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    26 1
    خواهشن اسامی امضا کنندگان رو هم بزارید
  • سعیییید EE ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    19 1
    همین. دیگه تا افرادی هستن که این رانت ها رو در اختیار خودرو سازها قرار میدن معلومه اونا دلیلی برای بالا بردن کیفیت خودرو ها نمیکنن آقای قاضی پور هم در بی کیفیت بودن خودرو ها به اندازه مدیران ایران خودرو و سایپا نقصره
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    19 1
    عدم حمايت مردم هيچ صنعتي را نابود نكرده ... بي كفايتي و بي سياستي و بي فكري مديران و مسئولان بوده است ... حالا سعي كنيد بزور مردم را وادار به خريد كنيد ... نهايتاً اتفاق صنعت نساجي براي صنعت خودرو هم ميفتد ... اميدوارم سرعقل بياييد
  • بی نام GB ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    34 1
    خاک بر سر ما که امثال همچون شما را به مجلس میفرستیم.قطعا ما هم شریک گناه شما میشم در اثر کشته شدن این همه مردم برار تصادفات.10سال وبیشتر دارین فرصت میدین.حتما منافع شخصیت توشه وگرنه صدا ملت را که میشنوین.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 0
    کیفیت را به زور نمیتوان درست کرد. مجلس باید تعرفه را صفر کند تا فرش زیر پای خودروسازان برداشته شود
  • حامد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    23 1
    برای این نماینده ها متاسفم من رفتم با پرایدم بمیرم
  • بی نام A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    17 1
    " امروز هم خودروهای کم کیفیت اما با ظاهر بزک کرده تر، صنعت خودروی ما را تهدید می کند."شما از چه میترسید؟خودروی کم کیفیت بزک کرده؟خوب اگر اینطور است که میفرمایید چرا انتخاب را به عهده مشتری نمیگذارید که خودروی باکیفیت مناسب ملی را بخرد نه خودروی بزک کرده بی کیفیت؟
  • شهروز A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    22 1
    من نمیدونم اینا نماینده مردمن . یا نماینده خودرو ساز ... متاسفم همین
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    23 1
    این طرح دقیقا در راستای ادامه خیانت به مردم است .این نمایندگان به ظاهر محترم بهتره با فکر سایر صنایع باشند .دست از سر مردم بردارند
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 1
    کاش این چند ماه که هستند همچین طرح ننگینی را تصویب نکنند
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    15 1
    مجلسی ها نمایندگان مردمند اونوقت به جای حمایت از مردم ، علیه اونها طرح و لایحه می دهند . جای تاسف
  • بی نام BE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 1
    تا قیمت و کیفیت خودروها بدین شکله خریداری وجود نخواهد داشت.والسلام
  • بى نام A1 ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    20 1
    واقعا شما نماينده مردم هستين؟
  • بی نام DE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    24 1
    نماینده ای که به کرسی مینشیند باید لیاقت داشته باشد برای احقاق حق اکثریت نه سینه چاک چند کارخانه جاده مخصوص لگن ساز
  • ناشناس IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 2
    واقعا این مجلس ه همیشه نظرش180درجه برعکس نظر ملت است چطور می تواند نماینده آنها باشد؟
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    16 1
    اینها واقعا نماینده ملت هستند؟
  • بی نام US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 1
    طبیعتن هر چه فروش کمتر بشه پورسانت هم کم میشهپ باید یه فکری کرد دیگه.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    27 1
    من نمیدونم نظر،امنیت،رفاه 70 میلیون ایرانی مهمه یا بیکاری 80 هزار نفر ،اینها نمایتده همه هستند بجز مردم.
  • حامد A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    19 1
    خبرآنلاین سلیقه ای تا الان چندین بار کامنت گذاشتم ولی تایید نکردی یه سوال: میشه به من بگین تو کدوم کشور سیاست دولت این میشه که اشتغال 80هزار نفری رو به ملت70میلیونی و امنیت این ملت ترجیح داد. آقای نماینده ی ملت میشه بگین ماشین هاتون چی هستن؟ ههه... نماینده ی ملت خدایا خیلی شکر
  • ب IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    16 1
    معلومه. خودشون و خوانوادشون ماشین خارجی سوار می شن مردم بیچاره باید سوار این لگن ها بشن. اقتصاد داخلی خوبه ولی نه به قیمت جان مردم. معلوم نیست شرکتهای خودروساز چقدر به اینها رشوه دادن؟ آدم یاد کیف انگلیسی میوفته. صد رحمت به انگلیسیها.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    10 2
    لطفا طرح افزاش حج بزارن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    17 1
    بازهم ثروتمند ثروتمندتر میشه و ما کارگرا باید همین پراید از رده خارجو سوارشیم مردونه من دیگه رای نمیدم
  • sudn IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    20 1
    80 ملیون نفر فدای 80 هزار نفر شده اند . صد البته که باز هم هدف مردم نیست جیبتان خالی شده دنبال راه می گردید.
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    16 1
    معلومه که این نمایندگان اصلاً تو باغ نیستند. دایه مهربانتر از مادر شده اند ....
  • وطن A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    16 1
    واقعا متاسفم
  • پژمان IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    26 1
    ای خدا چرا ما تو ایران به دنیا اومدیم؟ چرا ما نباید رفاه داشته باشیم؟ چراااااااااااااااا..............
  • نمی خرم نمی خریم نخواهیم خرید A1 ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    28 1
    من نمی خرم. رفتم انصراف دادم. تو هم برو انصراف بده. تو هم نخر تا کیفیت و قیمت بهتر بشه
  • بی نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    25 1
    بیکباره بفرمایید برای حمایت از دو فرغون ساز اجازه واردات اتوموبیل خارجی را نمبدبم بعد از ۴۰ سال حمایت باز هم میخواهید از این تولید کنندگان تابوت حمایت کنید؟ آقایان نماینده مردم ایران اسامی افرادی که به این طرح های ضد خواست عموم مردم رای میدن به یاد می سپارن، ضمنا بفکر اون دنیای خودتون باشید که باید جوابگوب حق الناس و مردمی که با این ارابه های مرگ از بین میرند باشید.
  • بی نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 1
    ببینم، کره هم اولش که صنعت ماشین سازی زده بود، وارداتشو ممنوع کرده بود؟ میخواهید واردات رو متوقف کنید که از مصرف کننده حمایت بشه؟ یعنی مجبور بودن به خرید خودروی نا امنی مث پراید حمایت محسوب میشه؟ عجب
  • بی نام A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    18 1
    نماینده های خودروسازها و‌نه ملت، ما از این مجلس و نماینده هاش هیچ انتظاری بغیر از این نداریم
  • یک هم وطن A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    16 1
    دشمنان ملت دست سر مردم برنمیدارن. فقط در سه روز بالای هزار نفر کشته تصادفات دادیم در شهریور ماه. تصویب این قانون خیانت به مردم است. لطفا ثبت شود.
  • پيمان A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    19 1
    واقعا كه تاسف داره...اين طرح به هيچ وجه صيانت از حقوق مصرف كننده نيست ، نوعي اجبار براي خريد خودروهاي بي كيفيت داخلي .
  • داریوش خراسانی نژاد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    22 1
    خانه ملت به فکر جون ملت یا به خودروسازای دولتی، الحق که نمایندگان مجلس هستید نه نمایندگان مردم والا قیمت تعرفه رو می اوردید پایین تر
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    23 1
    لطف کنن کنار امضاشون بنویسن خودشون چه ماشینی سوار میشن
  • علیرضا A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    28 0
    اینا واقعا نماینده ملت هستن؟ کدوم صنعت منظورتونه تا دیروز که تحریم بودن و قیمتارو به بهانه تحریم بالا برده بودن الانم که شده صنعت ملی و تولید داخل، بالاخره این خودرو تولید داخلیه یا وارداتی؟ یعنی حال. آدم از این همه دروغ و... بهم میخوره
  • رضا A1 ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    31 1
    بازم خودرو سازان از زور و پولشون استفاده کردند و نمایندگان خدوم ملت رو خریدن تا جلوی مردم بایستند خاک بر سر این مجلس باید به توپ بست این مجلسو
  • سهیل A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    19 1
    فقط تو یه کشور جهان سومی تقابل مردم با نمایندشون چیز عجیبی نیست
  • منصور A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    25 1
    این کارشان خیانت به ملت در برابر نخریدن خودرو از سوی مردم است خاک بر سر کسانی که به انها رای دادند
  • سیدغریب A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    27 1
    می دادنم که چاپ نمیشود ولی می نویسم که بدانید ....ما باز هم خودرو صفر داخلی را نمی خریم یعنی اصلا ارابه مرگ سوار نمی شویم و شما اسم این کار ما را هر چه. می خواهید بگذارید به دو علت اول از اینکه این نوع حمایت فقط سیاست است تا. عدهای از نماینده گان خود فروش خودشان را اینگونه مطرح می کنند که مثلا در. دفاع از تولیدات داخلی ودوم اینکه خورو خارجی نیاز به تبلغات ندارد و هر چه این چند سال پول به جیب سهامدران خودرو ساز رفت بسه چه تغییری ایجاد شد شما همین. پراید تولید داخل رل و پژو را نگاه کنید تولید سالهای نخست تولید را با تولید صفر آن مقایسه کنید هر رور بدتر از دیروز و هرسال گرانتر و به مرگ نزدکتر ..............من میدانم که نماینده گان چون روزهای آخر خدمت شان نزدیک است بیشتر به فکر جیب خودشان هستند
  • بی نام BE ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    20 1
    چرا نظرات مردم منتشر نمیشه؟
  • hamed IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    26 1
    هههه نمیزاریم بیشتر از این ایرانی تو جاده ها کشته شن .... نه مجلس نه دولت ما تنهاییم ... ولی نمی خریم به زورم بشه نمی خریم ... ای مردم نخریددد
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    26 1
    آفرین نمایندگان واقعی ملت دست بدست هم بدهید . با هر دوز و کلک وطرح و مصوبه و بهر بهانه ای نگذارید هشتاد میلیون ایرانی بدبخت به ذره ای از حقوقی برسند که حتی در دور افتاده ترین کشور افریقایی هم برای مردم قائلند . دمتون گرم که همیشه نشون دادید که منافع یه عده خاص همیشه برایتان مهمتر وپرسود تر از منافع مردم است . ادامه بدهید
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    24 1
    این نمایندگان چرا واسه میلیون ها نفری که مدرک دارند و بیکار هستند فکری نمیکنند.
  • 110 A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    28 1
    اینجانب اگرخودروی ایرانی نمیخریدم به بی کیفیتی و.... آن پی نمی بردم این دومین خودروی تیبا هست که خریداردومین تیبا شرکت سایپامورخ93/7/7هستم بگذریم که خودروی قبلی هیچ وفانکردبعدازتحویل خودروی دوم به اینجانب ، متوجه شدم ترمزدستی کلا"خراب است که مورخ93/7/8درنمایندگی2سایپاپذیرش وکلا"قطعات ترمزدستی عوض نمودندونامه شکایت واعتراض ودرخواست تعویض خودروی به سایپایدک تحویل دادم ولی هیچ ترتیب اثری ندادندگفتندتولیدشان همین است و....بااین وضعیت این خودرو بی کیفیت ترین وناامن ترین وازنظرفنی بیشترین ایرادات رادارد وهیچ رضایتی ازآن ندارم وهمیشه درگیررفع ایرادات آن ومراجعه درهردفعه کمترازیک ماه به نمایندگی می باشم چون درعرض12ماه ازتحویل خورو93/7/7بیش از18باربرای رفع ایرادات خودروبه نمایندگی ها مراجعه وهردفعه
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    41 1
    1000 درصد کم هست... بکنید 5000 درصد عوارض گمرکی، نمیییییییخرییییییییییمممممم... میتونید مجبور به خرید کنید یا برای نخریدن هم عوارض بگذارید؟؟؟؟؟؟
  • علي IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    20 1
    ...... خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند. ...... همين نيات خير نمايندگان محترم ما رو كشته در كنار حفظ و صيانت از حقوق ما
  • حقیقت تلخ IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    25 1
    خرید خودروی ملی بنویسیم چینی بخوانیم ایرانی،به چه قیمتی،مطمئنا جواب شما از جان مردم مایه گذاشتن است.در ضمن اونهایی که دنبال این طرح هستند یا سهامدار شرکت اند یا پولی گرفتند وگرنه باید دغدغه ملت را در اولویت قرار میدادن.ای نماینده ملت که شدی نماینده خودروساز،اونها هم که بیکار شدند بابت این کمپین به نوعی دستشون آلوده است چون پول خون ملت بود که بین اونها تقسیم میشدبترسید از کسی که جز خدا کسی را ندارد.
  • saeed A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    40 1
    برای برخی از انسان های کوتاه فکر متاسفم که قبل از اینکه به فکر ایجاد انگیزه در مصرف کننده جهت خرید خودروی داخلی باشند به فکر ممنوعیت و یا افزایش تعرفه واردات خودرو هستند یعنی خرید خودرو بی کیفیت داخلی به زوووور. اگر این انگیزه خرید خودرو داخلی در مردم ایجاد شود دیگر نیازی به تغییر سیاست واردات خودرو نیست. واقعا متاسفم برای این اشخاص
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    نمایندگان عزیز این مردم بودند که شمارا انتخاب کردند پس به فکر مردم باشید کاری نکنید این مردم دیگه به نمایندگان خودشون شک کنند
  • امیر A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    46 0
    من از سایت خبر انلاین خواهش میکنم اسم نمایندگانی که به این طرح رای مثبت میدن منتشر کند تا کمپین رای ندادن به انها را اغاز کنیم
  • متین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    1 0
    خودرو 40 سال پیش نمی خوایم نمی خوایم
  • vqh A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    1 0
    نخرید به امید خدا حل میشه حد اقل شرمنده نسلهای بعدی ایران نباشید با خرید ای خودروهای بی کیفیت و گران
  • هادی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    1 0
    معلومه حساب های بانکی داخلی و خارجی حسابی پر شده ...
  • حمید IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    1 0
    البته با مطرح کردن این تصمیم باعث شدید که جنایت منا بسیار کمرنگ بنظر بیاد چون چندین برابر قراره ایرانی تو ماشینای بی کیفیتتون کشته بشه باز
  • حسین A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    3 0
    یعنی میگید کره جنوبی در تولید خودرو از ما با سابقه تره؟ جل الخالق زمان برای اونا سریعتر حرکت میکنه فکر کنم یک دقیقه اونا میشه 20 ثانیه ما خخخخخخخخ
  • ناشناس A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    1 0
    واقعا این آقایون نمایندگان ما مردم هستند یا کارگذاران شرکت های خودروسازی؟ خیلی خوبه که آدم همونطوری که به معاش و رضایت اون هشتاد هزار نفر فکر میکنه به فکر جان و رضایت اون هشتاد ملیون دیگه هم باشه