یورونیوز گزارش داده که نمایشگاه خودرو فرانکفورت با جدیدترین تولیدات شرکت‌های خودروسازی جهان هم‌چنان ادامه دارد. طرح‌های مفهومی یا به قول مشهور کانسپت هم نظر خیلی‌ها را در این نمایشگاه به خود جلب کرده که می‌توانند آینده را رقم بزنند.

خودروهای آینده با طرح‌های مفهومی پورشه، مرسدس، هوندا و بوگاتی که در این نمایشگاه عرضه شده اند با وجودی که خیره کننده وهیجان انگیز هستند ولی به این زودی های نباید منتظر دیدن آنها در خیابانها و جاده ها بود. 

پورشه میشن ای، اتومبیل کاملا الکتریکی، نماد خودروهای تندرو و گران قیمت است. پورشه میشن ای شباهتی به خودروهای موجود ندارد و به جای آینه عقب به دوربین مجهز است. باطری آن در پانزده دقیقه هشتاد در صد شارژ می شود و با هر شارژ 500 کیلومتر می‌تواند طی کند.

اتومبیل ایرودینامیک هوشمند مرسدس با تحول در شکل و تغییر اندازه قسمت عقب خودرو، نمونه ای دیگری از این گروه است. ویژگی این خودرو، تغییر شکل 15 قطعه آن پس از رسیدن به حد مشخصی از سرعت است. به گفته مرسدس بنز این نمونه از بسیاری از خودرورهای موجود اصطکاک بسیار کمتری با هوا دارد.

شرکت هوندا یک نمونه ترکیبی به نام پروژه دو و چهار ارائه کرده است. این پدیده محصول رقابت بین مهندسان و طراحان برای ارائه خودرویی با چهار چرخ روی موتور موتور سیکلت است. برنده رقابت مارتین پترسون و نتیجه کار چیزی شبیه اتومبیل های فرمول یک کوچک است.

بوگاتی با خورویی به نام گرن توریزمو که از بازی گرن توریزمو الهام گرفته و در نسخه آینده این بازی استفاده می شود به نمایشگاه آمده است. براساس محاسبات مهندسان بوگاتی سرعت گرن توریزمو در پیست مجازی به بیش از 400 کیلومتر در ساعت می رسد.

یک تحلیلگر درباره اهمیت طرح‌های مفهومی در این نمایشگاه می گوید: «این طرح‌ها فرصتی برای خیال پردازی و گسترده کردن مرزهای ایده ها و نمایش آنها در شکل مبالغه آمیز  یا حداکثر است. اینها کارهایی غریبی است که طراح می داند هرگز با تعداد زیاد تولید نمی شوند، صرفا ایده، تبلور ایده ها و تجربه کردن آنها است که گاهی ممکن است شکل نامطلوب به خودش بگیرد. فرصتی است تا بگوییم می‌توانیم این را انجام دهیم و گاهی جلب توجه به کارخانه سازنده و یا شاید هم انحراف توجه از اینکه چیز جالب دیگری عرضه نشده است.»

با بیش از هزار و صد شرکت کننده از چهل کشور از غول های خودروسازی گرفته تا کارخانه های کوچک، شصت و ششمین دوره نمایشگاه خودرو فراکنورت از 19 تا 27 سپتامبر در جریان است.

۵۴۵۴ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 460251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    86 0
    ایران خودرو و سایپا هم شرکت میکردند.حیف نیست پراید یا آردی کانسپت رو دنیا نبینه.مفهومی بالاتر از مرگ هم مگه هست؟
    • بی نام A1 ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
      3 2
      بوگاتی خیلی بیر یخته انصافا.فقط فراری و بی ام و
  • مهندس مکانیک A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    35 0
    پراید هم با سرعت 400 کیلومتر آدم رو به مرگ نزدیک میکنه
    • رئوف IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      5 0
      مهندس جون درستش سرعت 100.
    • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
      7 0
      پرايد كه تموم زورش رو بزنه 100 تا بيشتر نمي‌ره ولي قبول دارم عزرائيل وقتي ببينه تو سوار پرايد شدي با سرعت 300 كيلومتر يا حتي بيشتر به طرفت مياد.
  • ايران ماشين A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    45 0
    حيف شد ... ايرانخودرو و سايپا نيستن وگر نه ازين پورشه برقيه يه پورش وانتي چيزي در مياوردن فضااايي تازه با نصف قيمت بنزرو ايربگ دار هم ميتونن بكنن