این خرس قطبی لاغر و مردنی به علت ذوب شدن یخ‌های قطبی، غذا برای خوردن ندارد

عکس ها مختلف از خرس های قطبی نحیف و فرتوت در صفحات اجتماعی پخش شده و توجه بسیاری از مردم را جذب کرده است. بحث های زیادی در رابطه با دلیل لاغری و مرگ این‌گونه از خرس ها وجود دارد بعضی بر این باورند که تغییر آب و هوای کره زمین روی اینگونه اتفاقات تاثیر دارد.

نیو صدر: حدود یک ماه پیش یک عکاس به اسم کرستین لنگنبرگر عکس از یک خرس لاغر گرفت که فکر می کرد روز های آخر عمرش است.

وقتی راهنما طبیعت قطب داشت به این عکاس و توریست ها سوالبورد و مجمع‌الجزایری در شمال نروژ را نشان می داد. با اینکه آن روز هوا مه آلود بود چشم او به یک چیزی در فاصله دور از او خورد.کرستین در این رابطه به سی بی سی گفت: ناگهان ما یک تکه یخ نازک را دیدیم که روی آن نقطه ای زرد رنگ بود، ما حدس زدیم که این یک خرس قطبی است وقتی بلند شد ما فهمیدیم این خرس چقدر لاغر است.برای همه واضح بود که این خرس چند روز دیگر زنده خواهد ماند.

پس از آن در روز 29 مرداد بود که عکس این خرس قطبی را در صفحه فیسبوکش گذاشت و زیر آن نوشت: دفعات زیادی من خرس های لاغر زیادی دیده ام که منحصرا همه آنها ماده بودند، مانند خرسی که در این عکس قرار دارد. پای جلویی او احتمالا وقتی می خواسته یک شیر ماهی را شکار کند صدمه دیده است.

او همچنین اظهار کرد که شیر در نتیجه آب شدن یخ ها و کم شدن غذا ها گرسنه بوده است.

این عکس در فیسبوک پاسخ هایی در رابطه با اینکه ارتباط قوی بین لاغر و استخانی شدن شیر ها و تغییرات آب و هوایی وجود دارد.

یکی نویسنده نگران در فیسبوکش نوشت: این تقصیر ما انسان ها است و چیزی باید تغییر کند. البته بعضی نیز در جواب این پست گفتند که ممکن است این خرس بیمار و یا پیر باشد.

لنگنبرگر که انتظار این واکنش را از جامعه جهانی نداشت در این باره گفت: من می خواستم با مردم در تماس باشم به آنها پیام دهم و واکنش آنها را ببینم، ولی انتظار نداشتم که به این مقدار منتشر شود.

مدیر ارشد محافظت از خرس های قطبی یورک که نظری متفاوت دارد در یک مصاحبه ای تلفنی با سی بی سی گفت: این عالی است که عکس هایی از حیات وحش ببینیم، در این صورت خرس های قطبی مردم را مجبور می کنند تا مردم نسبت به حفظ آنها کنجکاو شوند. اما وقتی شما ادعا می کنید این عکس ها مدرکی است از تغییرات آب و هوا شما چیزی خیلی دور از دسترس را گفته اید.

عکس های دیگری نیز از خرس های قطبی مرده یا لاغر و نحیف منتشر شده است؛ هفته پیش یک عکاس کانادایی ، عکسی از یک خرس قطبی مرده در ساحل سوالبورد در اینستاگرام خود گذاشت. یورک در این رابطه گفت: بدون شک دیدن اینگونه عکس ها با از دست دادن زیست گاه ها و کمیاب بودن مواد غذایی سازگار است. ما انتظار داریم تا سال های بدتری با خرس های قطبی لاغر و مرده ی بیشتری ببینیم.

لنگنبرگر نیز در رابطه با تغییرات آب و هوا اعتراف کرده نمی تواند این تغییرات آب و هوا را با لاغر شدن خرس ها ارتباط دهد گفت: تغییرات آب و هوا غیر قابل تکذیب است. این اتفاق دارد می افتد و ما باید کاری در رابطه با آن بکنیم. فقط می توانم به شما بگویم به عکس نگاه کنید.

منبع: سی بی سی / 17 سپتامبر 2015

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    18 0
    خیلی ناراحت کنندس. خرس بیچاره
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    12 1
    یارانه اش قطع شده
  • babak IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    5 4
    بنده خدا بهش زور اومده، داره ادرار میکنه