سیدمهدی صادقی، مدیر عامل ایران ایرتور معتقد است که هم اکنون به اشتباه تصور می‌شود که شرکت‌های داخلی توان ارتقا خود و پاسخگویی به تقاضا را ندارند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور اعطای مجوز به ایرلاین‌های خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی ایران که در برنامه پنجم توسعه به آن اشاره شده است را نادرست خواند و تصریح کرد: با در اختیار قرار دادن بازار و فضای کشور به شرکت‌های خارجی همه امکانات و آمادگی‌های فعالیت خود را از دست می‌دهیم و اشتباه بزرگی است که تصور کنیم دیگران از خودمان دلسوزتر هستند.

سیدمهدی صادقی درباره اعطا مجوز به شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی ایران طبق برنامه پنجم توسعه، به ایسنا:مخالفت ایرلاین‌های داخلی با این تصمیم طبیعی است؛ این موضوع در جهان کمتر اتفاق می‌افتد و همچنین شرایط کشور ما هم از جهات مختلف حساس است.

وی اظهار کرد: با در اختیار قرار دادن بازار و فضای کشور به شرکت‌های خارجی همه امکانات و آمادگی‌های فعالیت خود را از دست می‌دهیم و اشتباه بزرگی است که تصور کنیم دیگران از خودمان دلسوزتر هستند.

صادقی این اقدام را اشتباه دانست و با اشاره به نیت طراحان آن گفت:اگر شرکت‌های خارجی چنین امتیازی به دست گیرند با توجه به بازار فعال ایران عملا ایرلاین‌های ایرانی را از بین خواهد برد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تصریح کرد:اگر شرایط رقابتی و هزینه و درآمدی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی منطقی کنیم طبیعی است که ایرلاین‌ها می‌توانند با وضعیت بهتری فعالیت و نسبت به تقویت ناوگان و خدمات خود اقدام کنند، درصورتیکه هم اینک هزینه‌ها آزاد است اما قیمت فروش بلیت کنترل می‌شود که این نوع فعالیت همخوانی ندارد.

وی درباره واقعی شدن قیمت‌ها و هدفمندی یارانه‌ها، تاکید کرد: رقابت سالم باید در شرایطی منطقی فراهم شود؛با آزادسازی قیمت‌ها هیچ شرکتی بازار خود را از دست نمی‌دهد بلکه برای جلب مشتری نسبت به بهینه‌سازی ناوگان و بهبود کیفیت خدمات نیز اقدام و براساس کشش بازار و تقاضا فعالیت خواهند کرد.

صادقی تصریح کرد:ورود شرکت‌های خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی حتی پس از آزادسازی قیمت‌ها، اقدامی اشتباه و نادرست است؛ هم اکنون به اشتباه تصور می‌شود که شرکت‌های داخلی توان ارتقا خود و پاسخگویی به تقاضا را ندارند در حالی که چنین نیست.مسوولان باید مقررات دست و پاگیر را حذف کنند و امتیازات و امکاناتی که قرار است به ایرلاین‌های خارجی داده شود، به شرکت‌های داخلی واگذار شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تصریح کرد:ایرلاین‌های ایرانی در تمام شرایط تحریم، مقررات دست و پاگیر، کنترل قیمت و قیمت‌گذاری در نرخ بلیت هواپیما و ... فعالیت خود را ادامه و خدمات ارائه کرده‌اند که ورود ایرلاین‌های خارجی پس از آزادسازی قیمت‌ها به معنای برنامه‌ریزی علیه خودمان است چراکه در داخل توان تخصصی ـ فنی و تجربه بالایی وجود دارد که این اقدام به نوعی پاک کردن صورت مساله مشکلات ریشه‌ای صنعت است؛ نه حل آنها.

گفتنی است: طبق ماده 145 لایحه برنامه پنجم توسعه دولت مجاز است نسبت به برقراری پرواز و جابه جایی کالا و مسافر از طریق شرکت‌های داخلی و خارجی، متناسب با میزان تقاضای حمل و نقل بین المللی و اعطای مجوز به شرکت‌های حمل و نقل هوایی خارجی برای پرواز در مسیرهای داخلی اقدام نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 45676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیاوش IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
    1 0
    بابا تا کی‌ باید اشهدمون رو بخونیم و سوار هواپیما بشیم شما مدیرهای نالایق عرضه ندارید ما باید تاوانش رو بدیم