رییس سازمان هواپیمایی کشوری: "در این باره اطلاعی ندارم و موضوع را بررسی خواهم کرد."

ایسنا نوشت:

یک شرکت هواپیمایی ایرانی در نقشه‌ی راه خود که در مونیتورهای مقابل مسافران نشان داده شد،از واژه‌ی غیرمتعارف دریای ع ر ب ی (Arabian Sea) به جای خلیج فارس استفاده کرد.

پرواز شماره 7081 کیش‌ایر که شب گذشته تهران را به قصد جزیره‌ی کیش با دو ساعت تأخیر به‌دلیل بارندگی بسیار و شرایط نامساعد جوی ترک کرد، در لحظاتی که برای فرود آماده می‌شد، نقشه‌ی راه و مسیر حرکت هواپیما در مانیتورهای مقابل مسافران برای دقایقی نشان داده شد.

در این نقشه که به زبان انگلیسی بود، از واژه‌ی مجعول دریای ع ر ب ی استفاده شده بود. این مسأله با واکنش برخی خبرنگاران حاضر در این پرواز مواجه شد که از مهمان‌دار خواستند در این‌باره توضیح دهد. در همین حال، مأمور امنیتی این پرواز وابسته به دولت یونان با این خبرنگاران برخورد کرد و از آن‌ها خواست خود و رسانه‌شان را معرفی کنند.

خبرنگاران نیز به رفتار تند این مأمور امنیتی معترض شدند و تأکید کردند که وقوع چنین مسأله‌ای در یک پرواز ایرانی عجیب است.

گفته می‌شود، کادر پرواز این هواپیمای وابسته به یک شرکت ایرانی را گروهی یونانی تشکیل می‌دادند.

در این زمینه رضا جعفرزاده ـ سخنگوی هواپیمایی کشوری ـ با تاکید براین‌که موضوع را بررسی می‌کنیم، گفت: طبق اطلاعات اولیه این موضوع بسیار اتفاقی بوده و هواپیما تازه به ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کیش‌ایر ملحق شده است و برنامه مونیتور آن در حال چک بوده است.

همچنین رضا نخجوانی ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ نیز گفت: در این باره اطلاعی ندارم و موضوع را بررسی خواهم کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    آخه این چه تیتر بی ربطی است گذاشتین؟ ا
  • مجيد IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    برنامه مونيتور در حال چك بوده است خيلي حرف بيربطي است.يعني شما اين موارد ساده را قبلا كنترل نكرده ايد؟ كاپيتان و كادر پرواز بايد عذرخواهي كنند يا حداقل از ايران اخراج شوند.من از شما خواهش مي كنم اين موضوع را تا حصول به نتيجه دنبال فرمائيد.
  • hassan IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    با سلام متاسفانه خبرنگاران حاضر در این پرواز کمی شتابزده عمل کردن زیر اصلا این موضوع صحت ندارد زیرا اینجانب در همان پرواز بودم و در زمان روشن شدن مونیتور در نقشه منطقه خلیج فارس هیچگونه نامی از دریای عرب نامبرده نشده بود و روی نقشه هیچ نامی وجود نداشت متاسفانه دوستان در این زمینه شیطنعت کردن با تشکر مسافر همان پرواز
  • سید IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    عذر بد تر از گناهه یعنی چی در حال چک کردن بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟مسخره بازی چیه؟؟؟؟؟؟؟اول میکشین بعد میشمارین؟؟مسئولین دست از ماست مالی کردن بردارن به شدت برخورد کنین عبرت بشه برا بقیه دیگه سهل انگاری نکنن هر چند بعد از این همه سمینار و شعار و راهپیمایی و.....انجام این حرکات بعید به نظر میرسه سهل انگاری باشه
  • مجید IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    فقط باید بگوییم اگر همینطور پیش برود باید نام ایران و نامدارانمان را به اعراب تقدیم کنیم.