انتشار واکنشهای رسمی درباره رهاشدن معتادان پرخطر در معابر تهران باعث شد تا مخاطبان درباره راهکارهای کاستن از این بیماری در تهران اظهار نظر کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از آنکه موضوع رها شدن معتادان پرخطر در معابر و بزرگراه های تهران توسط برخی مخاطبان گوشزد شد، واکنشهای رسمی درباره این مسئله نشان داد فعلا امکان نگهداری از همه این معتادان توسط بخش دولتی و عمومی وجود ندارد. (اینجا) و (اینجا)

البته در روزهای اخیر انتشار تصویر مرد معتادی که به استودیوی شبکه خبر آمده بود و به فرمانده پلیس گفت: اینها مانند حیوان با ما رفتار می کنند، نیز باعث اظهار نظرهای زیادی در بین مردم شده است. ولی اینطور که از قرائن پیداست مردم باید همچنان خود را به دیدن این اشخاص در معابر عادت دهند. 

انتشار این واکنشها باعث شد برخی از خوانندگان در کامنتهایی، درباره معتادان پرخطر اظهار نظر کنند و بعضا راهکارهایی را برای مقابله با این آسیب پیشنهاد دهند. راهکارهایی که برخی از آنها احساسی و فاقد ارزش علمی است و برخی را شاید بتوان جدی تر نگاه کرد.
به طور مثال، مخاطبی نوشته باید ساقی ها و موادپخش کن ها را جمع کرد تا اینها کمتر شوند: خوب میشه مواد پخش کنها رو گرفت مواد ارزون و از دست دور کرد میشه معتادایی که معلومه دیگه خوب نمیشنو تو ی جایی به بیگاری کشید بعد از مدت ترکشون و هم مراقبشون باشین و تامین جای خواب و غذا و هم ازشون کار بکشیم.


مخاطب دیگری که انگار دشمنی ذاتی با جماعت اهل عمل دارد، نوشته: ببرید وسط بیابون مثلا کویر لوت ولشون کنید شاید راه را گم کنند و دیگر برنگردند!

محمد یکی از مخاطبان است که راهکار نشان نداده، فقط خواهش کرده اینها برای مردم دردسر درست نکنند: از هر جایی جمع نمی کنن خواهشاً از وسط بزرگراه جمع کنن این عزیزان را . اگه خدا نکرده بزنی بهشون ورثه میگن دانشمند بود . حالا بیا دیه بده.

کیومرث هم جواب او را داده: البته دیه رو که بیمه می‌ده ولی کلاً هم گرفتاری داره، هم معطلی داره، و هم اینکه بالاخره آدم ناراحت می‌شه وقتی باعث مرگ یک انسان دیگه می‌شه. خدا اون روزو نیاره ولی فقط با ایشالا ماشالا گفتن هیچ کاری هیچ‌وقت حل نشد.

مخاطب دیگری هشدار داده مسئولان اگر به فکر جدی نباشند، این آش هر روز شورتر می شود: زيرساختها براي توليد كه آماده نشد سعي كنيد زيرساختها را براي نگهداري معتادين به موقع آماده كنيد چون با عدم اشتغال روزبه روز به تعداد انها اضافه خواهد شد.

مخاطب دیگری هم کامنتی احساساتی گذاشته: بفرستیدشون جزایر بی اب و علف جنوب خودشون یا ترک کنند یا همونجا بمونند تا ابد!

شخص دیگری هم که خود را معرفی نکرده، تلویحا به خلا قانونی مبارزه با این آسیب اشاره کرده: الانه که چهارتا روشن فکر که آخرین کتابی که خوندن علوم راهنمایی بوده بگن: میدونین مشکل چیه؟ وقتی قاچاقچی رو اعدام میکنین همین میشه دیگه اصلا معتاد مجرم نیست بیماره دزد هم مجرم نیست و قاتل و متجاوز هم همچنین. همه بیمارند. باید به اینها کمک کرد.

مشکل معتادان متجاهر، مسئله ای نیست که بشود از آن چشم پوشید. آنها همه جا دیده می شود و در شبهای گرم تابستان هر جایی گیرشان آمد می خوابند. فردا که زمستان برسد و هوا سرد شود، مشکلات زیادی برای آنها پیش می آید که مرگ در اثر سرما از عمده ترین این مشکلات است.

 


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • . IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    2 1
    کسی بار اول ترک کرد که کرد اگه نکرد فقط کویر لوت
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    1 2
    من با فرستادن به جزایر ومناطق دور دست موافقم