استفاده ازسموم مجازدر ۷۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در راستای تولید محصول سالم آفات ۷۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان با مبارزه بیولوژیک و سموم مجاز کنترل می‌شود.

کیخسرو چنگلوایی در گفت‌و‌گو با تسنیم ، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید محصول سالم و در ‌‌نهایت محصول ارگانیک است.
وی افزود: محصولات کشاورزی به دلیل اینکه با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارند و از سویی برای اینکه بتوانند قابلیت صادرات به کشورهای خارجی داشته باشند باید به شکل سالم و بارعایت استاندارهای جهانی تولید شوند.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان با بیان تفاوت محصول سالم و ارگانیک گفت: ما در خوزستان در وهله اول به دنبال تولید محصول سالم هستیم و محصول سالم محصولی است که سموم و کودهای شیمیایی در حد مجاز استفاده شده و بقایای این سموم نیز در حد قابل قبول باشد.
وی بیان کرد: برای این منظور در وهله اول به دنبال آگاه سازی تولیدکننده‌ها و مصرف کننده‌های محصولات کشاورزی در زمینه محصولات سالم هستیم.
چنگلوایی اظهار داشت: یکی از گام‌هایی که برای رسیدن به محصول سالم انجام داده‌ایم ترویج روشهای کشاورزی جایگزین روش‌های شیمیایی است و به این منظور دنبال ترویج روش‌های مبارزه فیزیکی، مکانیکی و بیولوژیکی به جای شیمیایی هستیم.
وی گفت: این روش‌ها می‌تواند در کاهش سموم نقش مهمی داشته باشند و در این راستا با بهره گیری از روش‌های بیولوژیکی آفات 75 هزار هکتار از مزارع خوزستان را کنترل کردیم.
رئیس جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: در روش بیولوژیکی از دشمن‌های طبیعی از جمله کفشدوزک‌ها، زنبور‌ها و فرمون‌ها استفاده می‌شود.
وی در تشریح سایر اقدامات جهادکشاورزی برای تولید محصول سالم گفت: سموم پرخطر را از چرخه تولید محصولات کشاورزی حذف کردیم و اگر نیاز جدی به این سموم باشد باید در دز کم و همچنین با دوره کارنس پایین استفاده شود.
چنگلوایی درباره محصولات تولیدی در خوزستان اظهار داشت: با اطمینان می‌شود گفت خرما، گندم، ذرت، نیشکر و مرکبات که محصولات اصلی خوزستان هستند به شکل سالم تولید می‌شود
وی گفت: این اقدامات اولیه برای رسیدن به محصول ارگانیک است که محصول ارگانیک محصولی است که همه چرخه‌های تولید آن در 3 سال بدون مصرف مواد شیمیایی صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =