برگزاری اولین همایش مجتمع های تجاری چند منظوره در کرج/ آغاز تحولی شگرف در روند اقتصادی البرز

اولین همایش " آفرینش موفقیت و رونق پایدار در مجتمع های تجاری چند منظوره و مراکز خرید" در استان البرز با حضور جمعی از کارشناسان، مسوولان، تجار، بازرگانان و مدیران مجتمع های تجاری در کرج برگزار شد.

سالومه حاجی کندی/ خبرآنلاین البرز، در این همایش که به همت فعالان بخش خصوصی در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستر در کرج برگزار شد، چند تن از مشاوران راه اندازی و بهره برداری، طراحان و آرشیتکت های مراکز خرید، مدیران مجتمع های تجاری، روسای انجمن صنفی مراکز خرید، اعضای هیات مدیره فروشگاهها و مراکز تجاری بزرگ و ... سخنرانی کردند.
جلب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توانمندی های سرمایه گذاران، افزایش تعداد مجتمع های تجاری و تفریحی، توسعه همه‌ جانبه زیرساخت‌ها، تغییر سبک زندگی مردم در کلانشهرها، استانداردسازی سازه های ساختمانی و خدمات رفاهی در مراکز تجاری، جلب و جذب گردشگران خارجی، اشتغالزایی و توسعه اقتصاد محلی استانی و ملی از جمله موضوع های مطرح در این همایش بود.
پیش از آغاز این همایش، یک نشست خبری با حضور استادانی همچون دکتر عباسیان، مهندس کشاورز، مهندس نظری، مهندس خانی، مهندس حسن زاده، مهندس انصاری و چند تن از طراحان و مهندسان ساختمانی مراکز بزرگ تجاری و صاحب نظران در ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این مراکز برگزار شد.
کارشناسان و دست اندرکاران این همایش براین باورند که کلانشهر کرج با دو میلیون نفر جمعیت و نزدیکی به پایتخت، زمینه های بسیار مناسبی برای رشد و توسعه مجتمع های تجاری و مراکز خرید دارد که می تواند به تحقق مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی، ایجاد درآمد و رونق اقتصادی پایدار در استان البرز منجر شود.

 

حمایت شورای اسلامی کرج از سرمایه گذاری

 

رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در این باره گفت: شورای شهر کرج از سرمایه گذاری در حوزه تقویت اقتصاد شهری با رویکرد تسهیل گری حمایت می کند.
مجید کاویانی، اهمیت مجتمع های تجاری چند منظوره را برای مدیریت شهری مهم ارزیابی کرد و افزود: مدیریت شهری کرج از سرمایه گذاری در حوزه تقویت اقتصاد شهری با رویکرد تسهیل گری حمایت می کند.

کاهش ترافیک با ایجاد مجتمع های تجاری

وی، ساخت مجتمع های تجاری را یکی از راههای کاهش تردد شهروندان و جلوگیری از معضل تراکم ترافیکی مورد تاکید قرار داد و گفت: ساخت هر مرکز تجاری با راه اندازی پارکینگ ها و دیگر امکانات در اطراف آن باید حداقل برای ۱۰۰ سال آینده برنامه ریزی شود.
کاویانی افزود: لزوم راه اندازی شرکت ها و مجتمع های تجاری با هدف کاهش معضل اشتغال می تواند گامی مهم در توجه به احداث مراکز تجاری چند منظوره باشد، برای افزایش درآمد شهرداری ها احداث مجتمع های تجاری یکی از راهکارهای مهم است و این موضوع مورد پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج نیز باید قرار بگیرد.

پیشنهاد تاسیس انجمن مجتمع های تجاری چند منظوره

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر تاسیس انجمن مجتمع های تجاری چند منظوره استان البرز افزود: موفقیت در هر کسب و کاری از ایده شروع شده و تا بهره برداری و در نهایت ایجاد رضایتمندی در مصرف کننده ادامه دارد.
به گفته رییس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج موفقیت در هر کسب و کاری به امتیاز دهی مصرف کنندگان وابسته است و ارائه خدمات متنوع به تنهایی امتیاز کامل نداردکاویانی افزود: ایده مراکز تفریحی تجاری و مجتمع های چندمنظوره با فرهنگ ایرانی غریبه نیست و این ایده برای نخستین بار در شهر اصفهان و در میدان نقش جهان اجرایی شد.
وی در پایان درباره شکل گیری انجمن مجتمع های تجاری چندمنظوره استانی گفت: این ایده چندسالی هست که در استان به وجود آمده و هدف آن شناسایی مجتمع های مختلف در استان است.
در همایش آفرینش موفقیت و رونق اقتصادی پایدار در مجتمع های تجاری و چند منظوره در کرج با همکاری مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی این کلانشهر، مسایل و مطالب متعددی از جمله بهره برداری از مجتمع های چند منظوره و بررسی تجربه تشکیل شورای سیاست گذاری در کشور و شهر مشهد، تاریخچه شکل گیری مجتمع های چند منظوره در ایران و استان البرز، تاثیر مجتمع های چند منظوره فضا ها و نما های شهری، برندسازی مجتمع های ایران، معرفی اجمالی نمونه های مطرح مجتمع های چند منظوره در جهان و سپس در ایران و بررسی مزایا و معایب مراکز تجاری ایران، استراتژی های موفق در انتخاب محل و نوع مرکز خرید و هارمونی مناسب صنوف در مجتمع های چند منظوره، مقایسه مجتمع های چند منظوره در ایران با کشور های غربی و در پایان الگو برداری مراکز خرید مطرح دنیا از بازارهای سنتی ایران مطرح شد.
مهندس اکبر کاظمی، مدیر اجرایی شرکت کارکیا کوشک (نقش جهان اندیشه)، آقای مجید بیگلری، مسوول مجموعه آهن بیگلری با بیش از 50 سال سابقه، مهندس هادی نظری، آرشتیکت و از برگزارکنندگان این همایش، مهندس علی قاعدیان، مدیر مجتمع تیراژه و مدیر تفریحی، اداری، تجاری سمرقند و عضو انجمن صنفی مراکز تجاری تهران، مهندس حمیدرضا حسن زاده، عضو انجمن جهانی مراکز خرید از ایران و مدیران مجموعه هایپراستار، مهندس مجتبی کاظمی، سازنده و مدیر مجموعه چندمنظوره تفریحی، تجاری برج مهرداد در مرحله اسکلت واقع در عظیمیه کرج و مهندس پیمان طاهریان، مدیر مجموعه سنگستان پاسارگاد، دکتر سعید عباسیان، رییس کمیته برنامه ریزی و مدیریت مشهد، مهندس تفرشی، رییس انجمن صنفی مراکز خرید کشور از جمله میلاد نور و تندیس، مهندس شاهرخ کشاورز، عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز خرید تهران و دکتر انصاری، مدیر و مسوول راه اندازی فروشگاه ها و هایپرها از جمله شرکت کنندگان در نشست خبری قبل از همایش یک روزه آفرینش موفقیت و رونق اقتصادی پایدار در مجتمع های تجاری و چند منظوره در کرج بودند که به بحث و تبادل نظر درباره اهداف و برنامه های این همایش پرداختند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =