امام جمعه کرج: تولیدات داخلی ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است

امام‌جمعه کرج گفت: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولیدات داخلی است و تلاش دولت باید این باشد که سرمایه را به‌سمت تولید ببرد و نباید واردات بر این موضوع مقدم شود، به بیان دیگر نباید دولت "واردات‌محور" باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج با بیان اینکه رفتار عادلانه در همه زمینه‌ها مطرح است، اظهار داشت: عدالت از شخص شروع می‌شود و به نسبت به جامعه توسعه می‌یابد و مورد تاکید دستورات دینی است.
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) یک ساعت اجرای عدالت را برابر با 70 سال عبادت می‌دانستند، بیان کرد: اگر انسان بتواند عدالت را در رفتار و جامعه خود اجرا کند به عبادت نزدیک شده است.
حسینی‌همدانی متذکر شد: بحثی که این هفته در نماز جمعه مطرح می‌کنم موانع و الزامات اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است.
امام‌جمعه کرج گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، یک رکن از ارکان اقتدار ملی، اقتدار اقتصادی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: اقتدار اقتصادی با توجه به منابع داخلی و بهره‌برداری درست از آن‌ها به دست می‌آید.

ثروت‌اندوزی از موانع اجرای اقتصاد مقاومتی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: با سوء تدبیر، استفاده و برنامه‌ریزی بد، اقتدار اقتصادی به دست نمی‌آید و ثروت‌اندوزی نیز یکی از موانع اجرای اقتصاد مقاومتی است و سبب می‌شود اقتدار اقتصادی از بین برود.
حسینی‌همدانی متذکر شد: ناامیدی مردم و ترویج سبک زندگی اجتماعی غربی از نتایج اعتماد به جهان‌خواران است و آنها می‌خواهند دین و دنیای مردم مسلمان را از بین ببرند.
امام جمعه کرج گفت: این یک اصل قرآنی است که خداوند متعال استیلای کافران بر مومنان را نمی‌پذیرد و آیه مبارکه نفی سبیل نیز بر همین موضوع تاکید دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: وابستگی اقتصادی، وابستگی اجتماعی و اخلاقی را به دنبال دارد، ولی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر منابع دینی مطرح شده است و باید از آن استفاده بهتری را ببریم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: همه نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم چون تقوای الهی سبب می‌شود تا نه تنها چشم و گوش ملکوتی، بلکه همه حواس ملکوتی انسان باز شود.

جایگاه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شیعیان توسط امام صادق (ع) تثبیت شد

حسینی‌همدانی متذکر شد: 25 شوال سال 148 هجری قمری مصادف است با شهادت شیخ الائمه یعنی، امام صادق علیه السلام، ایشان با توجه به موقعیت زمانی که در آن زندگی می‌کردند بزرگترین مرکز علمی جهان را تاسیس و دانشمندان بزرگ زیادی را تربیت و به جامعه علمی عرضه کردند.
امام‌جمعه کرج گفت: امام صادق (ع) هرگز دست از مبارزه سیاسی با طاغوت بر نداشتند همچنین به توسعه و گسترش اسلام پرداختند و موفق شدند تا جایگاه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی شیعیان را تثبیت کنند تا حدی که مذهب تشیع به مذهب جعفری معروف شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: با وجود اینکه ایشان در 65 سالگی به شهادت رسیدند، ولی به شیخ الائمه معروف شدند که این موضوع نشان می‌دهد که سایر ائمه(ع) در سنین پایین‌تری به شهادت می‌رسیدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: محمود صارمی از طرف خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان مشغول کار بود که در 17 مرداد ماه سال 77 به همراه کارکنان سرکنسولگری ایران در افغانستان مظلومانه به دست فرقه ساخته شده به دست انگلیس و استکبار جهانی به شهادت رسیدند.
حسینی‌همدانی متذکر شد: خبرنگاری کار خطیر و ارزشمندی است و اگر خبرنگاران رسالت خود را درک و به آن عمل کنند در تحولات فرهنگی و اجتماعی می‌توانند بسیار موثر عمل کنند.

خبرنگاران دیدی جهادی داشته باشند

امام‌جمعه کرج گفت: اگر خبرنگاران دیدی جهادی داشته باشند و با انصاف، روشنگری و امانتداری به مسائل اجتماعی بپردازند وجود آنها به لحاظ معنوی پرورش می‌یابد و آگاهی‌های لازم را برای مردم به وجود می‌آورند و می‌توانند انقلابی را به وجود آورند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: انعکاس خبر سوزاندن کودک فلسطینی به دست صهیونیست‌های کودک‌کش توسط خبرنگاران موج عظیمی را علیه رژیم صهیونیستی به وجود آورد و هر کس که آن صحنه را دید شعار مرگ بر اسرائیل سر داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: مسئولان آمریکایی در حالی که اسرائیل مرتکب جنایت علیه مسلمانان می‌شود از حفظ منافع اسرائیل حرف می‌زنند و برای مسلمانان خط و نشان می‌کشند، ولی آنها باید بدانند این یک خیال خام است که کشور ایران از مسیر انقلابی خود منحرف شود.
حسینی‌همدانی متذکر شد: عده‌ای قلم به مزد داخلی نیز دائما در داخل کشور حرف‌های آنها را تکرار می‌کنند و حرف‌هایی را مطرح می‌کنند که در مسیر انقلابی مردم نیست و لازم است همه بدانند که ایران از حمایت مظلومان جهان و مسلمانان دست برنمی‌دارد.
امام‌جمعه کرج گفت: خبرنگاران باید به نشر مقاومت اسلامی بپردازند و چهره مقابل انقلاب اسلامی را یعنی چهره تکفیری‌ها و استکبار جهانی را روشن‌تر و بیان کنند که آمریکا دشمن اسلام است و هرگز از این دشمنی خود کوتاه نمی‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: روز 21 مردادماه نیز روز حمایت از صنایع کوچک است، صنایع کوچک به واحدهای صنعتی گفته می‌شود که کارکنان آنها کمتر از 50 نفر باشد که البته شغل‌های زیادی را ایجاد می‌کنند و در اقتصاد نیز بسیار اهمیت دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: 92 درصد از صنایع کشور را همین صنایع کوچک تشکیل داده و 45 درصد اشتغال در صنایع را نیز همین صنایع کوچک به وجود آورده است.

از صنایع کوچک حمایت شود

حسینی همدانی متذکر شد: تاکنون 88 هزار واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که 81 هزار از واحدهای صنعتی را همین صنایع کوچک تشکیل داده‌اند و با این شرایط باید از این صنایع و تولید داخلی و سرمایه‌گذاری حمایت کنیم و به کار کارگر ایرانی احترام بگذاریم.
امام جمعه کرج گفت: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولیدات داخلی است و تلاش دولت باید این باشد که سرمایه را به سمت تولید ببرد و نباید واردات بر این موضوع مقدم شود به بیان دیگر نباید دولت واردات‌محور باشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: مسئولان نباید فقط به سر دادن شعار اقتصاد مقاومتی قناعت کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: شعاری که دشمنان اقتصادی ایران سر می‌دهند این است که راه از بین بردن اقتصاد مقاومتی، واردات بی‌رویه کالا به ایران است.

عده‌ای از کارگران کارخانه قند در استان البرز بیکار شده‌اند

حسینی همدانی متذکر شد: نکند بعد از برداشته شدن تحریم‌ها اقتصاد دچار مشکل دیگری به نام واردات شود، هم اکنون به خاطر واردات بی رویه شکر کشاورزان و مزارع چغندر دچار مشکل شده‌اند و عده‌ای از کارگران کارخانه قند در استان البرز نیز بیکار شده‌اند که مسئولان دولت در حد کلان و مسئولان محلی باید به این موضوع توجه کنند.
امام جمعه کرج گفت: موقعیت استان البرز موقعیت خوبی است و در آمد این استان بیشترین در آمد در کشور است ولی کمتر از آن بهره می‌برد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: پس از فتح اندلس در سال 92 هجری قمری اسلام تا جنوب اروپا گسترش یافت و این موضوع برای دشمنان اسلام سنگین بود و آنها سعی کردند تا مسلمانان را منحرف کنند و در حال حاضر نیز قصد دارند همین بلا را با روش‌های جدید بر سر ایران بیاورند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: در زمانی که کشور ایران در تحریم قرار داشت، وسایل جلوگیری از تولید نسل در ایران تقریبا به صورت مجانی عرضه می‌شد و هرکدام از سازمان‌های جهانی مانند بهداشت، کشاورزی و بانک جهانی به دنبال این هستند تا یک قسمت از پازل تابلوی زیبای اسلام را مخدوش کنند.
عده‌ای از مسئولان فرهنگی یا در خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند
حسینی‌همدانی متذکر شد: دشمنان اسلام مسلمانان اندلس را با ترفندهای مختلفی دچار انحراف کردند و امروز هم با ماهواره، اینترنت و فضای مجازی به دنبال این هستند تا مردم را از دین جدا کنند و با این هجمه متاسفانه عده‌ای از مسئولان فرهنگی یا در خواب هستند یا خودشان را به خواب زده‌اند.
امام‌جمعه کرج گفت: متاسفانه برخی از مسئولان فرهنگی به هشدارهای مقام معظم رهبری اعتنایی نمی‌کنند و اخیرا حرف‌هایی نیز از زبان برخی از مسئولان شنیده می‌شود که خوب نیست.
نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: حرکت‌های مرموزانه‌ای شروع شده است تا اهداف و آرمان‌های اصیل و اولیه انقلاب اسلامی را دچار انحراف کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد تحریف شخصیت امام‌خمینی(ره) هشدارهای لازم را بیان کردند و عده‌ای به دنبال تحریف کردن اهداف امام هستند و پس از آن شخصیت امام خمینی(ره) دچار تحریف می‌شود که این کار ظلم به امام، اسلام و خون شهدا است.
حسینی‌همدانی متذکر شد: باوجود اینکه امام‌خمینی(ره) از سال‌ها پیش از انقلاب مخالف با استکبار بوده‌اند، ولی عده‌ای الان بیان می‌کنند که امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا بوده است.
امام‌جمعه کرج در بخش دیگر سخنان خود گفت: گاهی نظراتی از طرف بنده در فضای مجازی و شهر منتشر می‌شود که کاملا کذب است و بعضا دروغ محض است.

برخی رسانه‌ها بی‌تقوایی می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: بعضی وقت‌ها خطبه نماز جمعه را در یک صفحه می‌نویسند که به غیر از "توصیه تقوا" حتی یک کلمه آن را من نگفته‌ام و بعد که تماس می‌گیریم با آن شخص که چرا چنین کاری کرده‌اید می‌گویند "با توجه به مناسبت‌های روز احتمال می‌دهیم که شما این مسائل را مطرح می‌کنید و ما هم از زبان شما موضوعاتی را مطرح می‌کنیم!" که این نیز یک نوع بی‌تقوایی است.
حسینی‌همدانی متذکر شد: بیش از 30 نفر تا به حال در نزد من اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنیم و من هم گفته‌ام که کار خوبی است و شرکت کنید و فقط بروید بسنجید که زمینه برای شما فراهم است یا نه و با توهم و وهم وارد عرصه انتخابات نشوید و وضعیت خود را با شورای نگهبان حل کنید.

در انتخابات از احدی به صورت ویژه حمایت نمی‌کنم

امام‌جمعه کرج گفت: بعد از اعلام اسامی کاندیداهای تایید شده توسط شورای نگهبان بنده به عنوان وظیفه شرعی معیارها و ملاک‌های فرد شایسته برای انتخاب را بیان می‌کنم و از احدی به‌صورت ویژه حمایت نکرده و نمی‌کنم بلکه از ملاک‌هایی که اعلام خواهم کرد حمایت می‌کنم.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه سایت دفتر به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: از این به بعد چیزی که مطرح و بازگو می‌شود باید از سایت باشد و نقطه نظرات من که درست بوده و کذب نیست اگر از سایت دفتر اعلام شود، صحیح است و الا هر جای دیگری که چیزی را به بنده نسبت دهد مورد اعتماد و وثوق نیست و بنده هم آن را نمی‌پذیرم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =