مدیر کل منابع طبیعی استان با اعلام اینکه آتش سوزی روی داده در مناطق مختلف شهرستان زنجان و طارم به مرز 100 هکتار رسد،گفت: میزان آتش سوزی در منطقه سرخ آباد نزدیک به50 هکتار،کله سر30 هکتار و در رشدآباد به مرز20 هکتار بود.

بهمن اسکندری حضور نیروهای مختلف مردمی ، بسیج، سپاه، ارتش در کنار سایر نیروها برای کنترل و مهار آتش را یادآور شد و ادامه داد: محیط زیست استان می  توانست نسبت به اعزام کارشناسان برای مهار آتش اقدام کند که در مقابل تنها به اعزام چند نیرو خلاصه شد. وی با اعلام اینکه برای مهار آتش در سرخ آباد بیش از 50 نیروی منابع طبیعی استان حضور داشتند، گفت: برای مدیریت مهار آتش در طول شبانه روز نیروها را شیفت بندی کردیم تا کنترل و مدیریت آتش از دستمان خارج نشود. مدیر کل منابع طبیعی استان درباره دلایل آتش سوزی در این مناطق عنوان کرد: هر چند دلایل این آتش سوزی ها در دست بررسی است؛ اما عامل انسانی همچون روشن کردن آتش از سوی چوپان برای درست کردن چای و شکارچیان می تواند در این امر دخیل باشد.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه بالگرد به تانکر آب و تشکیلات مهار آتش مجهز نبود، ادامه داد: بالگرد برای انتقال و جابجایی نیروها می توانست وارد میدان شود و به همین دلیل تصمیم بر لغو پرواز این بالگرد به منطقه گرفته شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =