صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان البرز تشکیل می‌شود‌

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه در نظر داریم با مشارکت ‌مردم در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری منابع‌ طبیعی قدم برداریم، گفت: در این راستا صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان تشکیل می‌شود.

به گزارش تسنیم در کرج،حسین میررجبی با اشاره به اقداماتی که برای جلوگیری از زمین‌خواری در استان البرز انجام شده، اظهار داشت: با تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در استان توانستیم گامی جدی در بحث مبارزه با زمین‌خواری برداریم.
وی با بیان اینکه یگان حفاظت از منابع طبیعی در شهرستان‌های استان نیز استقرار یافته است، افزود: در این راستا فعالیت‌های زیادی برای حفاظت از عرصه‌های ملی انجام شده و با گشت و مراقبت این امر تداوم می‌یابد تا این میراث گرانبها حفظ شود.
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه اگر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کشور انجام نشود، خسارت آن غیر قابل جبران است، گفت: امید است مردم در این زمینه با اداره‌کل منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در نظر داریم با مشارکت صد در صدی مردم در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری منابع‌طبیعی قدم برداریم و در این راستا صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی تشکیل می‌شود.
میررجبی با بیان اینکه مردم در شهرستان‌های مختلف و روستاها در این زمینه باید همکاری داشته باشند، یادآور شد: در روستاها با تشکیل شرکت‌های تعاونی منابع طبیعی، در شهرستان‌ها تعاونی فراگیر و در سطح استان، صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی می‌توانیم اقدامات مناسبی در زمینه مبارزه با زمین‌خواری در استان انجام دهیم.
وی تصریح کرد: با حدود 10 تا 15 نفر نیرو که باید تمامی فعالیت‌های حفاظتی از جمله مدیریت چرای دام، مدیریت حریق، سیل و حفاظت انجام دهند، شاید نتوانیم به درستی انجام وظیفه کنیم و در این راستا از همه مردم درخواست کمک داریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =