مهر نوشت:

یکی از اساتید دانشگاه با تاکید بر اینکه زوجين مسئول خوشبختی و بدبختی در زندگی خود هستند، گفت: متاسفانه به جای پذیرفتن این مسئولیت، پای خرافه در برخی خانه ها حتی در ميان تحصیكرده ها باز شده است.

احمد آبایی، عصر امروز ‌در هفتمین نشست از سلسله‌ نشست‌ های موضوعی سبک زندگی در فرهنگسرای شهرداری یزد با تاکید بر اینکه هر زوجی خودشان مهندس، معمار و طراح زندگیشان هستند، اظهار داشت: زمانی که مشکلی در زندگی بروز می کند، زوجها نباید توپ را به میدان دیگری یا دیگران بیاندازند و خود باید مسئولیت مشکلات ایجاد شده در زندگی را بپذیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات موجود در زندگی های مشترک، نتیجه ناآگاهی زوج ها است، عنوان کرد: برخی از زوجها متاسفانه به جای اینکه این مشکلات را ریشه یابی کرده و به رفع آنها بپردازند، پای مسائل خرافی را به خانه های خود باز می کنند و متاسفانه شاهد بروز این رفتارها حتی از سوی تحصیلکرده ها نیز هستیم.

آبایی گفت: زندگی از مسائل کوچک و بزرگ بسیاری تشکیل شده که گاه بی توجهی به مسائل کوچک و پیش پا افتاده می تواند بسترساز مسائل بزرگتر باشد، در زندگی باید یاد بگیریم به اجای اینکه بگوییم دیگران چگونه باید باشند، باید بگوییم من چگونه باید باشم و گاهی خود را به جای همسرانمان قرار دهیم تا بتوانیم اهمیت مسائل به ظاهر ساده را نیز درک کنیم.

وی گفت: باید یاد بگیریم یکدیگر را همانگونه که هستیم، بپذیریم نه اینکه در صدد تغییر یکدیگر برآییم و تعریف اصلی و واقعی تفاهم نیز همین است که متاسفانه عده ای به غلط گمان می کنند تفاهم، یک شعار در زندگی است.

آبایی عنوان کرد: تفاهم در واقع توانایی تحمل تفاوت ها است و زن و مرد باید به این تفاوتها آگاه باشند و بدانند مرد و زن هر کدام چه ویژگی هایی دارند و به این ویژگی ها احترام بگذارند.

این استاد دانشگاه گفت: مرد روحیه ای اقتدارگرا دارد و زن روحیه ای احساس گرا و این روحیات هر کدام عادتهای اخلاقی را نیز برای زن و مرد رقم می زند.

وی با بیان اینکه مرد نقش تکیه‌ گاهی دارد و این نقش نباید توسط زنان نادیده گرفته شود، افزود: باید از هر فرصتی برای بیان این موضوع که نبود مرد، مشکلات عدیده ‌ای برای خانواده ایجاد می ‌کند، استفاده شود.

آبایی همچنین با بیان اینکه مردان نیاز به تحسین دارند، عنوان کرد: سرزنش کردن مردان سبب از بین رفتن اقتدار آنها می‌ شود و در بسیاری از موارد، زمانی که مرد اقتدار خود را از دست می ‌دهد، کانون خانواده دیگر برای او اهمیت و معنایی ندارد.

وی در مورد زنان نیز بیان کرد: زن به دلیل برخورداری از روحیه احساس ‌گرا، شرایط متفاوت ‌تری از مرد دارد و مردان هرگز نباید احساسات زن در زمینه‌ های مختلف را مسخره کرده یا آن را نادیده بگیرند.

این مراسم با حضور جمع کثیری از زوج های شهر یزد در سنین و اقشار مختلف در فرهنگسرای شهرداری یزد به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    61 42
    واقعا همینطوره زنها فکر کردن پختن یک وعده غذا خیلی هنره...مردها واقعا بدبختند و فقط باید جون بکنند برای رفاه زنهای افاده ای
    • بی نام A1 ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      32 5
      این چه طرز حرف زدنه؟ بعد میگن آمار طلاق بالا میره....شما همین جوری با خانومت حرف میزنی؟؟ هر کاری سختی خودش رو داره...وقتی درمورد مسئله به این کوجیکی این طرز تفکرتونه وای به حال بقیه مسائل....
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    35 82
    زنان هیچ نیازی به مردان ندارند
    • بی نام EE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      68 43
      آره برای همین سالها چشم براه یک خواستگار درست و حسابی می مونند؟
    • بی نام A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
      8 6
      راست میگه،فقط به پولشون نیازمندند....
  • بی نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    51 13
    کو گوش شنوا
  • بی نام IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    18 17
    این زنها ما رو دارن استثمار می کنن بخدا صبح ساعت 5 پامیشم تا بتونم به محل کارم که تهرانه برسم غروب هم ساعت 8 در حالی که خورد و خسته ام میرسم خونه واقعا نمیدونم این چه زندگیه برا خودم درست کردم باید تجدید نظر کنم مجرد بودم خیلی حالم بهتر بود
  • نرگس A1 ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    18 9
    همه هم که بی نام نظر دادند از روی نوع بیانشون باید به جنسیتشون پی برد فکر کن اگه یک زن و مرد با این نظرات بالا با هم ازدواج کنند چه جهنمی میشه......
  • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    17 4
    جالبه آقایون اون قسمت هایی که به نفعشون هست رو دیدن
  • مهرداد A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    3 11
    آفرین به این توصیه ، جدی بگیرید جای بحث الکی
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    18 15
    قبلا فکر میکردم هر چی تو زندگی به زن میدان بدی بهتره و هر چی تلاش کنی بالا ببریش بهتره ولی بعد از چند سال زندگی مشترک فهمیدم کاملا اشتباه میکردم و اگر بخوام دوباره ازدواج کنم زندگی خشک و مرد سالارانه پدر بزرگم را انتخاب میکنم با اینکه ده سال پیش خودم منتقد بزرگ اون مدل زندگی بودم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    7 3
    جوری گفته که انگار مردها استغفر الله خدا هستند وزنان بنده خدا مردها باید خودخواهی اقتدارگرایی خود را تعدیل کنند