یک کاج ژاپنی که 390 سال عمر کرده است، داستان بسیار جالبی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشنال‌جئوگرافیک درباره این درخچه نوشته است: بن‌سای، کاج مینیاتوری ژاپنی در خانه ای رشد می کرد، حدود 3 کیلومتر با محلی که آمریکایی ها 70 سال پیش بمب اتمی را انداختند فاصله داشت.



پس از این فاجعه مرگبار، این درختچه 390 ساله، زنده ماند و ژاپنی ها تا 4 نسل بعد خود از آن مراقبت کردند تا سال 2013 که بن‌سای ژاپنی ها نه به عنوان نشانه جنگ بلکه به عنوان نشانه صلح به آمریکا هدیه داده شد.

امرسون دل که مسئولیت مراقبت از بن‌سای را در آمریکا دارد می‌گوید: این درخت به علت هیروشیما به آمریکا هدیه داده نشده، بلکه یک هدیه است برای دوستی و ارتباط میان 2 کشور.

فاجعه هیروشیما یکی از 2 بمب باران اتمی در طول تاریخ است که منجر به مرگ 140000 نفر و نابودی یک شهر شد اما این درختچه به شکل عجیبی پس از این فاجعه زنده ماند و الان برای کشورش نشانه ای از صلح است.

امرسون دل امیدوار است که مردم درختچه را به عنوان یک الگو برای زنده مانددن ببینند: الان من در کنار این درختم و قبل از من نیز هزاران نفر کنارش بودند و از آن مراقبت کرده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    ژاپنی ها به عنوان نماد صلح به آمریکایی ها هدیه دادند / به این میگن فرهنگ
  • بی نام DE ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    87 3
    فاجعه هیروشیما و ناکازاکی این قدر فجیح بوده که لکه ننگی است برای بشریت که یک انسان چقدر می تواند هم نوع بیگناه خود را به قتل برساند.
    • بی نام IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
      6 0
      جنگ ايران و عراق يك ميليون كشته و زخمي داشت . حملات شيميايي عراق چندين هزار نفر را يكجا ميكشت جنگ ايران و عراق از بمبهاي اتمي بسيار مخرب تر و شديد تر بود.
  • علی A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    6 2
    ژاپنی ها حماقت کردند . بایستی جستجو می کردند که این درخت چه خاصیت ویژه ای داشت که در مقابل بمب اتم از بین نرفت.
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    6 2
    حیف اون درخت که به امریکایبایی داده شده که هنوز هم جنگ راه میندازند
  • محمد RO ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    7 9
    آقای بی نام وقتی ژاپنی به آمریکایی ها بخاطره کشتن هموطناشون هدیه میدن بی غیرتی شونو نشون میده نه با فرهنگیشونو ما الان با آمریکا صلح کردیم توافق کردیم اونم درهد انرژی هسته ای ولی هنوز میگیم مرگ بر آمریکای قااااتل که هواپیمای مسافربریمونو زدن‌ .
  • کامبیز RO ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    6 9
    خیلی احمقانه است که ژاپن این ظلم بزرگ امریکا به خودش رو نادیده میگیره و خودشو به اون راه میزنه شرم آوره مردم ژاپن این نفرت را باید تبدیل به مبارزه فرهنگی و تکنولوژیکی با تکروی های بین المللی امریکا و انگلیس میکردن اما بد جور خودشون رو باختن
  • زهرا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    3 1
    تو انسانیت و با فرهنگ بودنشون شکی نیست ولی واقعا خیلی بی غیرتن بعد از جنگ جهانی نظامیهای امریکارو وراد کشورشون کردن که دارن تو جزایرشون به دخترهاشون تجاوز میکنن تازه بعد 60 سال بیدار شدن و خواستار خروج امریکاییها از کشورشون هستن...فقط چین با ابهت هست که خودشو به امریکای مبتذل و بی بند و بار نفروخته