سومین کارگروه توسعه صادرات استان مازندران با حضور ، دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و مسئولان و نمایندگانی از دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل استاندارد، شرکت کشتیرانی خزر، اتحادیه صادرکنندگان مازندران، اتاق تعاون استان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در قائمشهر، مدیر کل گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه استان مازندران  ؛ استفاده از ظرفیت‌های بنیاد برکت در ارتباط با بهره‌برداری از ظرفیت‌های سورتینگ و انبار اتحادیه باغداران، گزارش سفر و اقدامات پس از سفر هیأت اقتصادی اعزامی به قزاقستان و پیگیری تفاهمنامه‌های به عمل امده، ارائه گزارش مدیریت منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در ارتباط با ظرفیت‌های بندرامیرآباد به منظور توسعه صادرات، ارائه گزارش مدیرعامل کشتیرانی خزر درباره ظرفیت‌های توسعه صادرات دریایی و پیگیری مصوبات نشست پیشین و طرح نامه‌های رسیده از مسائلی بود که در این نشست مورد بررسی و پیگیری حاضران و مسئولان ارشد اقتصادی استان قرار گرفت. در این بین مسائلی همچون برقراری پرواز بین ساری و بندر آکتائو در قزاقستان، سوآپ نفت، رونق و گسترش گردشگری سلامت در استان و صادرات محصولات کشاورزی مازندران به بازار خارجی بیش از سایر موضوعات مورد توجه قرار گرفت.

پس از سفر هیأت اقتصادی مازندران به قزاقستان که نخستین سفر اقتصادی از مازندران پس از توافق هسته‌ای محسوب می‌شود، آن‌چه که بیش از خود سفر باید مورد توجه قرار گیرد به نتیجه رسیدن تفاهمنامه‌های منعقد شده در این سفر اقتصادی است. اقدامی که این مسئولان با گرد هم آمدن در منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد سعی در محقق کردن آن دارند.

این گزارش می افزاید ؛ نشست مسئولان اقتصادی در بندر امیرآباد روزنه‌هایی از امید را برای محقق شدن اهداف تفاهمنامه‌های اقتصادی نشان داد. در این بین آن‌چه که در صورت تأکید و پیگیری مستمر و بیشتر مسئولان اقتصادی استان برای تحقق این اهداف به چشم می‌آید نقش بندر امیرآباد و این منطقه ویژه اقتصادی در دستیابی به چشم‌اندازهای ترسیم شده در روابط اقتصادی مازندران با کشورهای همسایه و حتی کشورهای دورتر است.

تقریباً در هر حوزه‌ای از مسائل اقتصادی بندر امیرآباد می‌تواند به عنوان یک نقطه کانونی مورد توجه مسئولان نهادهای مرتبط با اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان قرار گیرد. ظرفیت بالای این بندر و منطقه ویژه اقتصادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی سبب شده است که امیرآباد از نگاه بسیاری از کارشناسان به عنوان یک دروازه تجاری بزرگ در شمال کشور دیده شود. در حوزه‌های مختلف اقتصادی مرتبط با مازندران از جمله گردشگری، حمل‌ونقل، نفت، کشاورزی، گمرک، حمل‌ونقل ریلی، سرمایه‌گذاری و بسیاری از حوزه‌های دیگر این بندر می‌تواند به عنوان کانون فعالیت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در این نشست با اعلام آمادگی این بندر و منطقه ویژه اقتصادی از پذیرش هرگونه فعالیت اقتصادی و همکاری با دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران برای انجام امور تجاری، گفت: همواره تأکید کرده‌ایم که بندر امیرآباد با زیرساخت‌های بسیار مهم و قابل توجهی که دارد می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد استان کمک کند. اکنون هم ضمن اعلام آمادگی انتظار داریم مسئولان استان نگاه ویژه‌ای به استفاده از این ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها داشته باشند.

مهندس «علی خدمتگزار» افزود: سفر به قزاقستان و حضور در نمایشگاه آکتائو را باید سرفصلی بر فعالیت‌های اقتصادی بین‌المللی مازندران و بندر امیرآباد بدانیم. گشایش‌های سیاسی اخیر بهترین فرصت برای بهره‌ مندی از توان بالای مازندران در عرصه اقتصادی و فعال کردن اقتصاد بومی این منطقه از کشور است. ضمن اینکه تأثیرات موقعیت استراتژیک این منطقه از کشور به لحاظ حمل‌ونقلی نیز با توجه به شرایط ویژه و ممتاز بندر امیرآباد بر اقتصاد استان قابل انکار نیست.

وی اظهار کرد: عزمی که در بین مسئولان استان برای بهره‌مندی از توان بالای اقتصادی استان ایجاد شده و مشاهده می‌شود، در صورت استمرار و پیگیری می‌تواند دوره جدیدی را در این استان ایجاد کند. بندر امیرآباد هم با تمام توان و تجهیزات در کنار همه دستگاه‌های همکار و مرتبط تلاش می‌کند بیشترین تأثیر اقتصادی ممکن را برای کشور و استان ایجاد کند.

در این نشست تعدادی از مسئولان و فعالان اقتصادی نیز به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه اقتصادی و فرصت‌های پیش روی مازندران پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =