۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

یک توده هوای غبارآلود که امروز (دوشنبه) قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه را فرا گرفته آسمان این شهرستان مرزی را غبارآلود کرد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین به خبرنگار ایرنا گفت: غبار موجود در هوای این شهر موجب کاهش دید افقی این منطقه مرزی به میزان هشت هزار متر شده که این میزان دو هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.

حیدر چوپانی دمای کنونی هوای قصرشیرین را 45 درجه سلسیوس بالای صفر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود پیشینه دمای هوای امروز این شهرستان در روز جاری به 47 درجه سلسیوس بالای صفر برسد.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود گرد و غبار موجود در آسمان شهرستان قصرشیرین تا اواخر وقت امروز از جو منطقه خارج شود.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین از افزایش نسبی دما در چند روز آینده در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: پیش بینی می شود که پیشینه دمای هوای قصرشیرین در روزهای آینده به 48 درجه سلسیوس بالای صفر نیز افزایش یابد.

چوپانی گفت: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان 64 روز درگیر غبار بوده که در فروردین 9، اردیبهشت 15، خرداد 22 و تیر ماه 17 روز و در مرداد ماه جاری نیز یک روز آسمان این شهرستان مرزی با گرد و خاک همراه بوده است.

گرد و غبار در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی در غرب کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که غبار آن پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور را آلوده کرده است.

طبق توصیه های پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =