نامه نیوز نوشت:

اصلاح طلبان مهم ترین دغدغه خود برای انتخابات مجلس دهم را شورای نگهبان و رد صلاحیت‌های احتمالی می‌دانند. آنها می‌دانند که حوادث سال 88 خط قرمز اعضای شورای نگهبان است و همین خط قرمز باعث می‌شود تا بسیاری از آنها پشت این سد بزرگ بمانند.

اصلاح طلبان برای پیدا کردن این نیروهای سفید، دست به دامن دولت‌های قبل از احمدی نژاد شده‌اند و تلاش می‌کنند نامزدهای مورد نظر خود برای پارلمان دهم را از دولت‌های دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات انتخاب کنند. وزرا، معاونین و استانداران این دولت‌ها می‌توانند به راحتی از سد شورای نگهبان عبور کنند. نقش نداشتن در حوادث بعد از انتخابات سال 88 و استعفاهای مجلس ششم مهم ترین ویژگی نیروهای سفید اصلاح طلبان برای انتخابات سال 94 است.

با نگاهی به دولت‌های گذشته می‌توان نامزدهای احتمالی اصلاح طلبان برای پارلمان دهم حدس زد. نجفی، کلانتری، شوشتری، کمالی و یا برخی از استانداران دولت اول هاشمی گزینه‌های مطلوبی برای اصلاح طلبان هستند. اصلاح طلبان در کابینه رئیس دولت اصلاحات نیز به دنبال وزرایی هستند که نقشی در انتخابات 88 نداشته‌اند. بیطرف، عبدالعلی زاده، مسجد جامعی، رحمتی، پزشکیان، معتمدی و.. از کسانی هستند که بیشترین شانس را برای ورد به عرصه انتخابات دارند.

برخی از معاونین و استانداران حسن روحانی نیز در این لیست قرار دارند که اصلاح طلبان در حال مذاکره با آنها هستند. اصلاح طلبان سخت به دنبال آماده کردن یک لیست قدرتمند برای تهران هستند که بتوانند از این طریق شکست سختی به رقیب سنتی خود وارد کنند.

این جریان سیاسی در شهرستان‌ها نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا در هر استان و یا شهرستان تنها یک نامزد اصلاح طلب با سابقه روشن حضور داشته باشند تا بتواند با وحدت رای اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    13 4
    امیدوارم حداقل اینها تایید صلاحیت بشن
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    2 2
    به امید پیروزی اعتدال و اصلاحاتبه امید فرداهای روشنبه امید پیروزی اعتدال و اصلاحاتبه امید فرداهای روشن