دکتر حسین بختیاری فرماندار اراک از تشکیل جلسه فوری کمیسون کارگری صبح امروز و امروز بعداز ظهر برای رسیدگی به مشکلات شرکت کمباین سازی و جلوگیری از اخراج 117 کارگر این شرکت خبر داد .

فرماندار اراک در گفتگو با خبرآنلاین ، از تشکیل جلسه فوری کمیسون کارگری صبح امروز و امروز بعداز ظهر برای رسیدگی به مشکلات شرکت کمباین سازی و جلوگیری از اخراج 117 کارگر این شرکت خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین دکتر بختیاری در این گفتگوی تلفنی عصر امروز ضمن مثبت ارزیابی کردن نتایج نشست کمیسیون کارگری در فرمانداری اراک گفت : در این جلسه اعضای هیات مدیره برای حل مشکلات و همکاری برای برطرف کردن موانع تولید و اشتغال کارگران اعلام آمادگی کردند . به گفته فرماندار اراک در این جلسه که با حضور مسئولان شرکت کمباین سازی و مدیران بانک کشاورزی و جهاد و اعضای کمیسون کارگری تشکیل شد کمک به حفظ اشتغال به عنوان اولین الویت مطرح و بر لزوم بازگشت به کار 117نیرویی که در آستانه اخراج هستند تاکید شد . بختیاری مشکلات شرکت کمباین را براساس مطالب طرح شده از سوی هیات مدیره در این جلسه در سه محور عنوان کرد و افزود : مسئولان شرکت مشکلات را در سه مقطع بدین شرح دسته بندی کردند : اول فروش محصول تولیدی شرکت همواره در نیمه دوم سال اتفاق می افتد و با توجه به این که کمباین های تولیدی قبل به فروش نرفته و شرکت در حال حاضر مشتری ندارد عملا فرصت را از دست داده و به ناچار مجبور است دست به تعدیل نیرو برای جبران نقدینگی از دست رفته بزند .

دوم شرکت کمباین قراردادی برای فروش 625 دستگاه کمباین با وزارت جهاد کشاورزی داشته که اقدامی صورت نگرفته است

سوم اینکه براساس تصمیمات سال گذشته مدیران اجرایی استان مبنی بر پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی به شرکت کمباین به رغم گذشتن از موعد پرداخت هنوز بانک کشاورزی برای پرداخت وام موافقت خود را اعلام نکرده است .

فرماندار شهرستان اراک با بیان این که تصمیمات مثبتی در این جلسه برای حل سه مشکل مطرح شده اتخاذ شده است متذکر شد : در رابطه با مشکل بند یک ، اعضای کمیسیون کارگری با تسویه حساب 117 نیروی کارگری مخالفت کردیم و تاکید کردیم شرکت می تواند کمباین های تولیدشده را انبار کرده و برای عقد قرار داد خرید در این نیمه سال اقدام کند و برای ایجاد امکانات فروش نیز از جهادکشاورزی قول گرفتیم تا کشاورزان را به جای معرفی خرید در نیمه دوم سال در بهمن از همین ماه با دادن معرفی نامه جهت اخذ تسهیلات خرید به بانک کشاورزی و کمباین سازی معرفی کنند تا محصولات شرکت به فروش برسد . در رابطه با مشکل بند دوم نیز برای خرید 625 کمباین قراردادی بنا شد مشئولان ارشد استان با وزیر جهاد برای خرید کمباین ها و پرداخت یارانه خرید اقدام نمایند . در رابطه با تسهیلات 15 میلیاردتومانی که بانک کشاورزی بنا بود پرداخت نماید نیز با مدیریت شعب بانک کشاورزی مذاکره شد تا وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی که شرکت باید بابت دریافت تسهیلات به بانک بپردازد با توجه به مشکل نقدینگی شرکت با طرح موضوع با مسئولین کشوری بانک در مرکز فرصتی برای پرداخت گرفته شود تا در این فرصت داده شده با رایزنی با آستان قدس رضوی ، سهامدار شرکت ، وثیقه مورد نیاز فراهم شود . دکتر بختیاری با بیان این که توصیه ما بر حفظ اشتغال و کمک به مشکلات مالی کمباین سازی است تصریح کرد : در مجموع جمع بندی جلسه نتایج بسیار امیدوارکننده و مثبتی را به همراه داشت که اولین اقدام بازگشت به کار کارگران شرکت از صبح کاری پنجم مرداد است . فرماندار اراک خاطرنشان کرد : سیاست دولت تدبیر وامید مخالفت با بیکاری و تعطیلی کارگاه ها ، حفظ اشتغال موجود و تلاش برای ایجاد شغل جدید است نه تسویه حساب و اخراج کارگری که با تاکید بر این سیاست ضمن دعوت مدیران شرکت کمباین به ممانعت از به خطر انداختن امنیت شغلی کارگران به صورت بازگشت به کار 117 کارگر در تلاشیم تا با پیگیری موضوع از طریق کلان کشوری با حمایت مسئولان ارشد استان مشکلات این شرکت را از طریق منطقی پیگیری و برطرف کنیم . دکتر بختیاری اظهار امیدواری کرد با درایت استاندار مرکزی و حمایت های دولت مسائل کارگری در این استان به مرور با اصلاح زیرساخت ها به سوی بهبود راهبری شود .
همچنین مدیر حراست شرکت کمباین در گفتگو با خبرآنلاین از قطعی شدن بازگشت به کار کارگران و تمدید قراردادهای آنان خبر داد 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =