حکم تسویه حساب 117 کارگر شرکت کمباین سازی به اعتراض دسته جمعی کارگران این شرکت دامن زد .

حکم تسویه حساب 117 کارگر شرکت کمباین سازی به اعتراض دسته جمعی کارگران این شرکت دامن زد .
به گزارش خبرآنلاین مشکل نقدینگی موضوعی است که از سوی مسئولان شرکت مهم ترین عامل برای تسویه حساب با کارگرانی که بین 6ماه تا 16 سال سابقه کار در این شرکت دارند عنوان شده است .
به گزارش خبرآنلاین در گفتگو با یکی از کارگران اخراجی شرکت ، این سومین ماه از ابتدای سال جاری است که حقوق و مزایای کارگران پرداخت نشده است . این کارگر که مایل نیست نامش در گزارش درج شود می گوید : به رغم مشکلات صنفی ، اما کارگران به امید بهبود شرایط هنوز شکایات خود را به اداره کار در خصوص تاخیر در پرداخت دستمزدها اعلام نکرده اند . وی با بیان این که بحث کمبود نقدینگی که از سوی مسئولان شرکت عنوان شده بحث امروز نیست ، متذکر می شود : هیأت مدیره شرکت هربار با مشکلی مواجه می شود با تهدید به تسویه حساب و به خطر انداختن امنیت شغلیکارگران به نوعی مسئولان استانی را به پرداخت تسهیلات بحران ترغیب می کند ولی این تسهیلات تغییری در شرایط شرکت ایجاد نمی کند . او که 14سال سابقه کار در شرکت کمباین سازی اراک دارد می افزاید : در بین کارگرانی که حکم تسویه حساب آنها ابلاغ شده از 6 ماه فعالیت تا 16 سال وجود دارد .
اما یکی از مسئولان امور مالی شرکت در این رابطه نظری دیگر دارد . او ضمن تایید خبر تسویه حساب جمعی در کمباین سازی می گوید : مشکل نقدینگی شرکت مشکلی دیرینه است که در این سال های بحران اقتصادی واحدهای تولیدی اکنون بسیار جدی شده است و شرکت برای جبران به دلیل ناتوانی در پرداخت دستمزد کارگران به ناچار به تسویه با نیروهای قراردادی تن داده است . او با اشاره به مذاکرات مدیریت شرکت با مسئولان استانی درسال گذشته و قول پرداخت تسهیلات از بانک کشاورزی می افزاید : متأسفانه به رغم موافقت مسئولان استان با تامین بخشی از نقدینگی با پرداخت تسهیلات 15میلیارد تومانی ، اما از زمان ابلاغ دستور به بانک کشاورزی در دی ماه 93 تاکنون از پرداخت تسهیلات خبری نشده است .
نبود مشتری موضوع دیگری است که یکی از کارکنان بخش فروش شرکت در کاهش نقدینگی تاثیرگذار می داند . به گفته او نقدینگی هر واحد تولیدی به مشتری و تقاضای خرید وابسته است که در شرکت کمباین سازی از سال گذشته تاکنون مشتری برای سفارش مراجعه نداشته است . او متذکر می شود : البته مشتریان شرکت تقصیری ندارند ، وقتی به متقاضی خرید کمباین تسهیلات نمی دهند نبود نقدینگی مشتری به فروش نرفتن کالا می انجامد و نبود فروش موجب نبود نقدینگی در شرکت و ناتوانی در خرید مواد اولیه ، خوابیدن تولید و ناتوانی در پرداخت حقوق پرسنل و در نهایت تسویه حساب با نیروها به صورت تعدیل نیرو می شود . این کارمند بخش فروش می افزاید : مشتریان ما کشاورزان هستند و مشکل مالی مشکل آنان هم هست این افراد برای خرید کمباین از سوی جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی معرفی شده اند ، اما امسال بانک کشاورزی به مشتریان برای خرید کمباین تسهیلات نداده است . وقتی قراردادی نباشد کارفرما نمی تواند قرارداد کارگران را تمدید کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =