مدیرکل سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: جمهوری اسلامی به حقوق اقلیتهای مذهبی در کشور اهمیت زیادی قائل است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مدیر کل دفتر سیاسی وزارت کشور در نشست اعضای شورای خلیفه گری ارامنه تهران و آذربایجان که در محل قره کلیسای شهرستانی چالدران بر گزار شد با اعلام این مطلب گفت: امروزه تمام اقلیتهای مذهبی در ایران اسلامی از آزادی کامل برخوردار هستند و می توانند به راحتی تمامی مراسمات دینی و مذهبی خود را انجام دهند که این کار نشانگر توجه دولت به حقوق اقلیتهای مذهبی می باشد .

دکتر رضازاده با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ملت ایران اسلامی اعم از مسلمان، مسیحی، آشوری و زرتشتی به صورت مسالمت آمیز کنار هم زندگی می کنند، افزود: زندگی مسالمت آمیز همواره دشمنان را از دست یابی به منافع خود محروم می سازد.

وی به نقش برادران ارامنه در طول 8 سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: براداران مسیحی و ارامنه در جهت دفاع از وطن همگام با سایر برادران مسلمان جنگیدند و چه بسیار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمودند .

فرماندار شهرستان چالدران نیز در این مراسم به خدمات ارائه شده در شصت و یکمین مراسم مذهبی قره کلیسا اشاره کرد و گفت: امسال در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم نزدیک به 100 نفر از نیروهای خدمات رسان عهده دار انجام امورات خدمات بهداشتی، درمانی، امداد و نجات، امنیتی و رفاهی شده بودند.

حسین زاده با بیان اینکه بنای تاریخی قره کلیسا یک اثر تاریخی می باشد، افزود: اعضای شورای خلیفه گری باید از ظرفیت خود جهت معرفی این بنای تاریخی استفاده نماید .

خلیفه ارامنه آذربایجان در تهران نیز در این نشست با تقدیر و تشکر از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری هر چه بهتر مراسم مذهبی قره کلیسا و حفظ و مرمت کلیساهای موجود در کشور، افزود: این کار نشان از توجه مسئولین جمهوري اسلامي به حقوق اقلیتهای مذهبی است.

وي اضافه كرد: هر سال ما شاهد برگزاري باشكوه این مراسم در چالدران هستیم .

اسقف سبو سرکیسیان با تبریک پیروزی تیم مذاکره هسته ای در جمع بندی مذاکرات گفت: این پیروزی نشان از اقتدار و عظمت ایران اسلامی در سطح مجامع بین المللی است و ایران اسلامی توانست با این پیروزی به حق و حقوق واقعی خود دست یابد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =