۰ نفر
۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۶
زایش مجدد آب از دل چشمه‌های طاقبستان

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاقبستان از جوشش مجدد آب در چشمه‌های طاقبستان و ثبات نسبی آن خبر داد و گفت: آب چشمه‌ها به دریاچه سرریز شده است.

ه گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، از خشک شدن و ناپدید شدن چشمه‌های سراب طاقبستان دو هفته‌ای می‌گذرد و در این مدت همه به دنبال این بودند تا با پیدا کردن مقصر از زیر فشار افکار عمومی خود را خارج کنند.

در این میان هر نهاد و دستگاه ذی‌ربطی سعی می‌کرد دیگری را مقصر جلوه دهد و دیگری با هزار استدلال آن یکی را. آنچه در این میان مطرح می‌شد این بود که دیگر امیدی به آبدهی طاقبستان نیست مگر با آغاز بارش‌ها در فصل پاییز.

اما آغاز زایش مجدد آب از دل چشمه‌های هزار ساله طاقبستان در روزهای اخیر با نوساناتی همراه بود که امیدها را برای جاری شدن آب در دریاچه زنده کرد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی طاقبستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: روز گذشته برای نخستین بار در دو هفته گذشته آب چشمه‌ها به دریاچه سرریز شد.

علیرضا مرادی‌بیستونی بیان داشت: آب چشمه‌های آب طاقبستان در چند ساعت گذشته ثبات خوبی داشته است و فعلا خوشبختانه برگشت نخورده است.

وی خاطرنشان کرد: گروهی از کارشناسان از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای بررسی علل خشکیدگی طاقبستان به استان سفر کرده بودند که روز گذشته بازگشته‌اند.

مرادی‌بیستونی خاطرنشان کرد: این گروه قرار است اظهارات و نظرات کارشناسی خود را به‌صورت کتبی اعلام کنند و هنوز چیزی اعلام نشده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =