جزییات مذاکره رنو با خودروساز ایرانی/کوئید،جانشین تندر 90

فرانسوی ها دنبال احیای قرارداد سال 83 خود با ایران که منجر به تولید تندر90 شد،هستند.

شرکت خودروسازی رنو درمذاکراتی که با یکی از شرکت های خودروسازی ایران انجام داده به توافق اولیه رسیده و در حال برنامه‌ریزی است تا نسخه‌ای از کوئید مینی کراس‌اور را که در کشور هند تولید می کند، به بازار ایران معرفی کند.

به گزارش خبر آنلاین؛کمتر از یک هفته بعد از سفر هیات 60 نفره آلمانی به ایران و مذاکره  نمایندگان فولکس و دایمر برای ورود به بازار ایران،گفت وگوی تلفنی فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه با حسن روحانی،فرانسوی ها حالا مصمم تر سایر رقبا با تمام قوا برای بازار ایران برنامه ریزی می کنند.

البته خبرهای غیر رسمی نیز حاکی است که مذاکرات اولیه شرکت رنو با یکی از شرکت های خودروساز ایرانی ،به نتیجه رسیده است.

چندی پیش جرارد دتوربت معاون نیسان-رنو در این رابطه به رویترز گفته بود:"خودرویی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده، توجه شرکای ایرانی را به خود جلب کرده،زیرا این نوع خودرو مطابقت زیادی با بازارایران دارد." او در عین حال گفه بود که  ما این خودرو را برای مردم ایران ارائه کردیم و آنها هم علاقه خود را نشان دادند. ولی طبیعتا" بین علاقه‌مند بودن و تصمیم به خرید، اندکی فاصله وجود خواهد داشت."

دتوربت گفته بود:"شرکت رنو به جز این خودرو هنوز هیچ تصمیمی برای مدل‌های جدید برای بازار ایران و یا اینکه این خودروها در کجا مونتاژ شوند، نگرفته  است." او ابراز امیدواری کرده که تهیه برنامه ورود به بازار ایران بیش از یک یا دو ماه طول بکشد.

پس از انتشار خبر توافق ایران با قدرت‌های جهانی، خودروسازان اروپایی تکاپوی زیادی برای بازسازی حضور خود در ایران نشان داده‌اند. در این میان، خودروسازان فرانسوی رنو و پژو-سیتروئن به منظور دفاع از جایگاه قدرتمندی که قبل از سال ۲۰۱۱ در بازار ایران داشته‌اند، بیش از همه تلاش می کنند.آنها البته می دانند که در بازار رقابتی جدید باید گزینه‌های تاریخ‌گذشته کنونی خود را ارتقا دهند،چه آنکه بازار ایران،بازاری پویاست و سلایق درحال تغییر است.

خودروساز رنو به این نتیجه رسیده که فروش نسل اول رنو لوگان در ایران رفته‌رفته تحلیل رفته و بر این اساس، تصمیم دارد با کوئید فعالیت اقتصادی جدید خود را در ایران شروع کند.

گفتنی است طراحی رنو کوئید براساس پلتفرم جدید CMF-A صورت‌ گرفته‌ ؛ پلتفرمی که قرار است در برخی مدل‌های آینده استفاده شود و رنو-نیسان تلاش دارد درصورت بستن قراردادی با یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی ایرانی تولید این خودرو را در ایران آغاز کند.

هرچند هیچ چیز هنوز نهایی نیست؛اما گویا فرانسوی ها به دنبال احیای قرارداد سال 83 خود با ایران که منجر به تولید تندر90 شد،هستند.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    8 5
    خدا فرانسویا رو برای ما نیگه داره تندر تنها خودروی مونتاژ داخل به درد بخوره
  • مسعود A1 ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    2 0
    ایران باید از این شرایط رقابتی استفاده کامل ببرد حتما باید امتیازات بیشتری نسبت به قراردادهای سالهای قبل بگیرد شرط ورود فن آوری و قطعه سازی حداقل 40 درصد .. 30 درصد محصولات صادر شود و ... . غیر از این باشد سرمان کلاه رفته است دوباره.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    2 0
    باز هم مونتاژ و باز هم کم کاری در خودروسازان ایرانی و باز هم گران فروختن به مردم۰۰۰۰۰ هرگز ایران دارای صنعت خودرو نمیشود و مونتاژ کار باقی می ماند ۰۰۰ خواب ژاپن و کره جنوبی شدن را باید دید چون فقط دنبال کپی کاری هستند۰۰۰ این همه مهندس مکانیک نخبه چه کار میکنند ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    شرکت فرانسوی هرگز رنو هم مثل پژو
  • مسعود A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    1 1
    به نظر من هم باید با فولکس واگن و هم پژو و رنو و هم نیسان و ... مذاکره کنیم اکنون شرایط چانه زنی ما بسیار بالاتر رفته است و امتیازات خوبی نسبت به قراردادهای گذشته می توانیم بگیریم هر کدام شرایط ما را قبول کرد و امتیازات بهتری داد با او وارد معامله شویم البته بهتر است حداقل با دو شرکت مختلف قرارداد ببنیدیم که اگر یکی به وعده هایش عمل نکرد دیگری را داشته باشیم. امتیازات باید حتما شامل سرمایه گذاری و نه فقط فروش خودرو. انتقال فن آوری. بومی سازی قطعات و صادرات حداقل 30 درصدی تولیدات مشترک باشد.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    1 0
    بعد از سی و شش سال تحریم تازه باید از هند ماشین وارد کنیم، واقعا ایران خودرو با این نابغه های اقتصادی و فنیش چیکار داره میکنه؟ این همه شرکتهای مرغوب در دنیا و همقیمت با رنو. اپل آلمان، هیوندای، فورد، دوو، ...
  • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    30 0
    هر چی بیاد به کام پولداراست و امثال ما باید موتور و پراید سوار شیم
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    3 0
    اقا ما اگه نخوایم ماشین های اشغال فرانسوی رو نخوایم باید کی رو ببینیم؟ چرا خودرو ساز های ما نمیرن سراغ برند های زاپنی و المانی و امریکایی؟چرا باید با شرکت های فرانسوی که تا تقی به توقی میخوره از زیر بار قرارداد در میرن باید قرارداد ببندیم
  • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    8 0
    با اين حقوقي كه من فوق ليسانس ميگيرم اگه از فرانسه ژيان هم وارد كنن نمي تونم بخرم
  • هاشم A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    این خودرو سازهای فرانسوی رو نباید به ایران راه داد . خودرو فقط المانی ، ژاپنی و ازان تر هم کره ای .
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    هميشه بايد از پيشرفت استقبال كرد و از تجربه هاي قبل استفاده برد براي چي جلو پيشرفت خودمون رذو بگيريم هر كشوري به فكر منافغشه
  • سامان A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    فرانسوی ها در بازار خودرو نباید جایگاه دوباره خود را بازیابند، باشند اما با سهم بازار بسیار کم و باید آلمان ها به خصوص فولکس را جایگزین آنها کنیم... فرانسوی ها نشان دادند شریک قابل اطمینانی نیستند و برعکس آنها آلمان ها هستند...
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    12 3
    دعا میکنم که با هیچ شرکت فرانسوی قراردادی امضا نشه. کلا نامردن
  • شهرزاد A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    4 0
    خودروسازی مانند ایران خودرو که سابقه ای بیشتر از شرکت هیوندای کره جنوبی دارد چگونه از ساخت حتی یک خودرو درست و حسابی عاجز است ؟
  • علی EE ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    4 0
    رنو این وسط یه مردونگی که کرد این بود که تو کوران تحریمها ناظر خودش رو از روی خط تولید مگان و ال 90 برنداشت و هرچند تولید به شدت کاهش یافت اما حاضر نشد کیفیت این دو ماشین رو بیاره پایین. در عوض از پژو پست تر نداریم که بلافاصله ناظر خودش رو از روی خط 206 برداشت و راضی شد که تیراژ تولید 206 با قطعات تقلبی چینی و هندی همچنان بالا بمونه. حالم از پژو بهم میخوره.
  • پویا IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    28 0
    ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺑﺎ ﺑﺎﺯﺍﺭﺍﯾﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ منظورش کیفیت پایین و قیمت بالا هست؟