برخی منابع خبری می گویند پیش از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای،خودروسازان صاحب نام فرانسوی مذاکرات خود را دور از چشم رسانه ها با خودروسازان ایرانی شروع کرده و به نتایج مثبتی هم رسیده اند.

نگار احمدی: پس ازخودروسازان آلمانی،خودروسازان فرانسوی،کره ای و ژاپنی برای مذاکره با خودروسازان ایرانی و ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ هیات 60 نفره آلمانی امروز تهران را ترک می کند.گفته می شود که از سفر به ایران راضی بودند و توانسته اند مذاکرات خوبی را برای سرمایه گذاری و تجارت با ایران انجام دهند.

خبرهای مثبت از این سفر به سرعت به رقبا و همسایه های آلمانی ها رسیده و آنها نیز مترصد سفر به ایران هستند.در راس خواهان سفر به ایران کشورهایی قرار دارند که صنایع خودروسازی آنها نیاز به بازارهای جدید دارد.لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در حاشیه مذاکرات هسته ای در وین گفته بود که به زودی به ایران سفر خواهد کرد.اگر معاون صدراعظم آلمان با هیات 60 نفره تجاری خود به ایران آمد،حالا باید منتظر بود که فابیوس در هیات همراه خود چه ترکیبی قرار دارند.

اگرچه برخی منابع خبری می گویند پیش از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای،خودروسازان صاحب نام فرانسوی مذاکرات خود را دور از چشم رسانه ها با خودروسازان ایرانی شروع کرده و به نتایج مثبتی هم رسیده اند،اما سفر قریب الوقوع فابیوس به زودی تکلیف تولید خودروهای جدید را در ایران روشن خواهد کرد.چه آنکه دو خودروساز بزرگ ایرانی از گذشته قرابت بیشتری با فرانسوی ها داشته اند.

نمایندگان دو خودروساز آلمانی فولکس‌واگن و دایملر هم همراه سفر هیات 60 نفره تجاری آلمانی به ریاست معاون صدراعظم آلمان برای مذاکره و زمینه‌سازی برای حضور در ایران بوده اند.درباره جزییات مذاکره آنها هنوز خبری منتشر نشده اما به نظر می رسد با توجه به سابقه حضور خودروسازان آلمانی آنها صنایع خودروسازی در کرمان را مقصد مذاکره و تولید مشترک خود قرار بدهند..

براساس این گزارش، فولکس‌واگن تجربه حضور و تولید محصولاتش را در ایران دارد به‌گونه‌ای که حدود یک دهه پیش برخی از محصولات این شرکت در یکی از خودروسازان داخلی تولید می‌شد.

این گزارش می افزاید،خصوصیت کشورهای جنوب شرقی آسیاست که کمتر ریسک می کنند و بیشتر تامل.ژاپن و کره جنوبی  از گذشته در بازار ایران حضور داشته اند.کره جنوبی با کیا دو خودروی پراید و ریو را در ایران تولید مشترک کرد و سپس کل تکنولوژی پراید را به ایران فروخت . ژاپن البته بیشتر خودرو فروخته تا تولید مشترکی را  تجربه کرده باشد.در فصل جدید  همکاری ایران با خودروسازان صاحب برند جهانی، سیاست وزارت صنعت،معدن و تجارت این است که کمتر خودرو به صورت آماده (full CKD) وارد شده و تمرکز بر سرمایه گذاری مشترک صورت بگیرد.حالا این هنر خودروسازان ایرانی است که آیا می توانند پس از لغو تحریم ها این دستور وزارت صنعت،معدن و تجارت را اجرا کنند؟

اینکه حضور سرمایه گذاران جدید در صنایع خودروسازی یا ورود محصولات جدید خودورسازی چقدر می تواند بازار خودرو ایران را متحول کند،موضوعی است که فعالان بازار خودرو پیش بینی می کنند به دنبال مذاکره برای ورود خودروهای جدید به ایران قیمت خودرو تا پایان سال رو به کاهش بگذارد. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    2 0
    قیمت خودروهای داخلی باید هم کم شود چون نمی توانند با خودروهای جهانی رقابت کنند مگر اینکه باز بازار در انحصار بماند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    کاری نکنید مردم المانی ما را بخاطر سیاست های خودرویی نفرین کنند چون مسئولین ما به انها روش کلک زدن و گران کردن خودرو را یاد می دن
  • بی نام RO ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    2 0
    چرا با خودروسازان ایرانی که ماشین های قاتل و دشمن محیط زیست میسازن مذاکره کردند.از نظر ما مردم این خودروسازان خارجی اگر تعاملی با داخلی ها داشته باشند مردود و غیر قابل اعتماد هستند.ما از خودیهامون بد خوردیم زمین حالا با اونها سر چی معامله میکنند.فقط برای اینکه این بیکفایتها با امدن نمایندگی های خارجی ضرر نکنن و قیمت ماشینها با گاری های اونها هم خوانی داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟برای مدیریت هایی که فقط نفع سرمایه داران برایشون مهمه متاسفیم .مردم باید با کمترین مبلغ بتونن ماشین با کیفبت بخرند همه جای دنیا هر شهروندی به راحتی و بدون بهره وبدون ترس از منفجر شدن ماشینش میتونه ماشین داشته باشه.اونوقت ایران فقط پول قتل مردم میره تو جیب یک عده از ما بهترون که تمام ثروتشون بوی خون میده
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    ماشین اپل آلمانی بهترین گزینه است، هم قیمتش مناسبه هم کیفیت خوب و استانداردی داره ماشینهای فرانسه ای نه در ایران بلکه در کشورهای دیگه جواب خودشونو دادند و واقعا خوب نیستند
  • امید A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    2 0
    حضور برندهای خارجی نه تنها به تولید ملی اسیب نمیزنه،بلکه موجب پیشرفت ما میشه... تا زمانی که بازار ایران رقابتی نشه شرکت های داخلی دلیلی نمیبینن که کیفیت محصولاتو بالا ببرن
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    1 0
    تمام دنیا یکساله خودرو طراحی و تولید انبوه میکنند ایران خودرو و سایپا هم سی ساله یک ماشین را فقط فیس لیفت یا ظاهرش را عوض میکند مثل پراید و پژو
  • بی نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    قطعا باید برخورد فابیوس و فرانسه رو در مذاکرات هسته بطور جدی در نظر داشت تا به شکل مناسب از خرابکاری و سنگ اندازی ایشان قدردانی بشه
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    بابا با این فرانسه قرارداد نبندین.دیدین توو مذاکرات چیکا میکرد
  • سجاد IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
    0 0
    فرانسه کلا خودرو ساز نیست هیچ جای دنیا ماشین فرانسوی نمیبینی تقریبا جز ایران حیف مردم ما که باید پول بابت پراستهلاک ترین گاری های دنیا بدن.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    1 0
    هیچ ارمغانی تا زمانی که دولت جلوی کاهش دلار را گرفته با دلار 3300 تومانی هر خودرو خارجی تولید شود 100 میلیون می شود و فقط برای قشر مرفه جامعه است...تا زمانی که دلار ارزان نشود توافق هیچ سودی برای مردم ندارد و گرانی و سه برابری قیمت کالاها و خودرو ادامه دارد....آقای روحانی مگر شعار بازگشت ارزش ریال را ندادید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ایرانی EE ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    1 0
    صنعت خودرو سازی آلمان حرف اول ودردنیا میزنه.ولی متاسفانه با هرکشور خودرو سازی که همکاری بشه هیچ چیزش به نفع افراد جامع نیست.چون قیمتها انقدر بالاست که کسی توان خرید نداره...