مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمانشاه از تشدید برخورد با مسافربرهای شخصی و توقیف خودروهای متخلف خبر داد و گفت: فعالیت مسافربرهای شخصی در شهر کرمانشاه ممنوع است.

سجاد سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: برای تامین امنیت سفرهای درون شهری و دفاع از حقوق تاکسیرانان، اجازه فعالیت به مسافربرهای شخصی را نمی دهیم.

سلیمانی گفت: متاسفانه مردم فکر می کنند که مسافربرهای شخصی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند، کرایه ای کمتر از تاکسیها دریافت می کنند در حالیکه چنین چیزی نیست و با این نگرش، شهروندان فقط امنیت خود را به خطر می اندازند.

وی اظهار کرد: رانندگان تاکسی برای تامین مخارج زندگی خود، هزینه های سنگینی متحمل می شوند و بارها به دلیل برخی توقفها در سطح شهر جریمه شده اند اما خودروهای سواری و شخصی به راحتی در هر مکان توقف و اقدام به جابجایی مسافران می کنند.

وی با تاکید بر اینکه با آموزش و فرهنگسازی در سطح شهرها می توان معضل مسافربرهای شخصی را حل کرد، افزود: نقش مردم و استفاده نکردن از مسافربرهای شخصی مهمتر از هرگونه جریمه و توقیف است.

به گفته این مسوول، هویت رانندگان مسافربر شخصی مشخص نیست و زیر نظر هیچ نهاد نظارتی هم فعالیت نمی کنند.

سلیمانی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی و هماهنگیهای انجام شده با ارگانهای مربوطه، مسافرکشی توسط مسافربرهای شخصی از ابتدای تیر ماه در شهر ممنوع بوده و به شدت با این مقوله برخورد می شود.

 

**توقیف 28 خودروی مسافربر شخصی در کرمانشاه

 

به گفته سلیمانی در مرحله هفتم اجرای این طرح، 28 خودروی مسافربر شخصی و هفت دستگاه تاکسی بدون پروانه فعالیت، توقیف شدند.

سلیمانی گفت: روزانه تعداد زیادی از خودروهای شخصی مسافربر که معمولا از شهرهای اطراف هستند با همکاری راهنمایی و رانندگی شناسایی و جریمه می شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه در خصوص نحوه جریمه و اعمال قانون مسافربرهای شخصی، گفت: در هر مکانی از سطح شهر که نیروهای سازمان تاکسیرانی و مأموران پلیس راهور شهر کرمانشاه شاهد فعالیت مسافربرهای شخصی باشند خودرو را توقیف و با فرد خاطی برخورد قانونی می کنند.

شهر کرمانشاه با افزون بر 940 هزار نفر جمعیت، دارای 9 هزار و 800 دستگاه تاکسی است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =