اعلام نرخ‌های جدید کرایه تاکسی در کرمانشاه

سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی نرخ‌های جدید کرایه‌های تاکسی را در تمام خطوط و مسیرهای شهر کرمانشاه با افزایش میزان 15 درصد اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی نرخ‌های جدید کرایه‌های تاکسی را در تمام خطوط و مسیرهای شهر کرمانشاه با افزایش میزان 15 درصد را اعلام کرده است.

طی روزهای اخیر برخی از رانندگان تاکسی در شهر کرمانشاه قیمت کرایه‌های تاکسی را در مسیرهای مختلف بدون معیار خاصی از شهروندان اخذ می‌کردند که موجب نارضایتی مردم شده بود.

اعمال سلیقه شخصی در اخذ نرخ‌های دل‌بخواهی کرایه تاکسی، لزوم ورود مسئولان مربوطه برای ساماندهی این وضعیت را هر چه بیشتر می‌طلبد.

بر اساس این گزارش مسئولان شورای اسلامی شهر کرمانشاه، فرمانداری و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر طی جلسات و برنامه‌ریزی‌های لازم نرخ‌های مصوب را تعیین کردند و اعمال شد تا در این‌صورت شاهد نارضایتی مردم نبوده و وضعیت واحدی در شهر حاکم شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی کرمانشاه در این باره به خبرنگار فارس گفت: نرخ‌های پیشنهادی افزایش کرایه‌های تاکسی در جلسات متعدد با بررسی‌های کارشناسانه و دقیق مورد تایید اعضای شورای اسلامی و سپس فرمانداری کرمانشاه قرار گرفت.

* افزایش 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی در کرمانشاه

سجاد سلیمانی ادامه داد: پس از ابلاغ تاییدیه از سوی فرمانداری نرخ‌های جدید در شهر کرمانشاه از روزهای گذشته اعمال شده و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر کرمانشاه بر اساس بخشنامه وزارت کشور و طبق مصوبه شورای اسلامی شهر نرخ کرایه‌ها را در تمام خطوط 15 درصد افزایش داده است.

این مسئول با اشاره به حذف یارانه حامل‌های انرژی در سال گذشته، گفت: افزایش 15 درصدی نرخ کرایه‌های تاکسی را در پایان سال گذشته قبل از مرحله دوم لایحه یارانه‌ها توسط دولت و افزایش نرخ حامل‌های انرژی را تعیین کردیم.

براساس این گزارش، میزان کرایه‌‌ها از مسیر میدان آزادی به‌سمت سه‌راه نواب، فرهنگیان فاز 1، چهارراه مدرس و میدان شهدا با قیمت 400 تومان اعمال می‌شود.

میزان کرایه‌های تاکسی از میدان سپاه به‌سمت چقاگلان، پل دل‌گشا به شهرک صادقیه، میدان امام خمینی(ره) به انتهای مسکن و پل ولایت، انتهای مسکن به‌ شهرک‌های جهاد، نصر، تکاور، شهرداری و میدان معلم 400 تومان است.

از چهارراه سیدجمال‌الدین اسدآبادی به چهار راه جعفرآباد، خیابان لاله شمالی به شهرک تکاور، ابتدای سی‌متری دوم به سنگر، پل ولایت به شهرک‌های تعاون، فرهنگیان فاز 2، کارمندان و طاق‌بستان، میدان امام حسین (ع) به شهرک آناهیتا، میدان غدیر به چهارراه شهید رجایی، پل ایثار به ترمینال راه کربلا و شهرک دولت‌آباد، میدان دانشگاه به سرخه‌لیژه میزان نرخ جدید کرایه‌ها 400 تومان است.

میزان کرایه‌ها از میدان فردوسی به‌سمت شهرک ژاندارمری، میدان غدیر، شهر زیبا و متخصصین، میدان آزادی به میدان سپاه، چهارراه رشیدی، میدان غدیر، چهارراه شهید رجایی، خیابان ابوذر (شاطرآباد)، پل ایثار و سنگر، میدان سپاه به میدان رسالت الهیه، پل ولایت به شهرک معلم، انتهای مسکن به شهرک‌های پرواز، دانش و ظفر، چهارراه سیدجمال‌الدین اسدآبادی به انتهای ابوذر، شریعتی جعفرآباد، انتهای جم‌خانه و تقاطع ارتش،چهارراه شهید رجایی به انتهای شهرک امام(ره)، میدان سپاه به‌سمت انتهای چقامیرزا فاز2 و میدان سماء 460 تومان خواهد بود.

کرایه جدید از میدان آزادی به میدان مرکزی، میدان شاهد الهیه، میدان آیت‌الله کاشانی، میدان رسالت الهیه، سه‌راه شریعتی، خیابان شهدای رحمان‌پور (کوچه ثبت) و دانشجو، پل ولایت، دیزل‌آباد، شهرک‌های بهداری، رسالت، سجادیه، دادگستری، حافظیه، دولت‌آباد، شهید نجفی، کیهان‌شهر و شهرک دانشگاه (دادگستری) 600 تومان است.

میزان کرایه‌ها از پل ایثار به میدان امام حسین (ع)، پل ولایت به شهرک مسکونی هوانیروز، نوکان، شهرک آناهیتا و پارک کوهستان، چهارراه کارگر به بلوار گل‌ریزان، میدان فردوسی به انتهای شهرک پردیس و صدرا با نرخ 700 تومان اعمال می‌شود.

میزان نرخ‌های جدید از میدان آزادی به خیابان سعدی، خیابان بهار، ترمینال شهید کاویانی، میدان معلم (دانشگاه)، کارمندان، فرهنگیان فاز 2، ترمینال راه کربلا، شهرک تعاون، خیابان خیام، میدان جمهوری اسلامی، بلوار شهید شیرودی (بلوار طاق‌بستان)، میدان شهدا به انتهای شهرک مسکن، پل ولایت به کرناچی 800 تومان است.

میزان کرایه‌ها از میدان آزادی به انتهای شهرک مسکن، میدان فردوسی، پادگان شماره 2، شهرک‌های معلم و آناهیتا یک‌هزار و 50 تومان خواهد بود و از پل ولایت به شهرک صنعتی جاده سنندج، ترمینال شهید کاویانی به ترمینال راه کربلا، میدان آزادی به بیمارستان امام رضا (ع) یک‌هزار تومان است.

میزان کرایه‌ها از میدان شهدا به انتهای شهرک مسکن، پل ولایت به شهرک شهید باهنر و کرناچی، میدان آزادی به انتهای مسکن، میدان فردوسی، پادگان شماره 2، شهرک معلم و شهرک صنعتی جاده سنندج یک‌هزار و 150 تومان اعمال خواهد شد.

کرایه جدید از میدان آزادی به دانشگاه‌آزاد اسلامی، شهرک شهید باهنر، ظفر، شهرک پردیس، بیمارستان امام رضا(ع) و ترمینال راه کربلا یک‌هزار و 200 تومان است.

نرخ کرایه آژانس‌های تاکسی تلفنی براساس تاکسی‌متر تأیید شده در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه در سال 94 نیز باورود مسافر از ساعت 6 صبح الی 23 شب تا مسافت دو کیلومتر کیلومتر مبلغ 3 هزار و 150 تومان خواهد بود.

بر اساس این گزارش نرخ کرایه آژانس‌های تاکسی تلفنی از 2 الی 5 کیلومتر هر کیلومتر 550 تومان و از 5 الی 10 کیلومتر هر کیلومتر 450 تومان و از 10 الی 20 کیلومتر هر کیلومتر 425 تومان خواهد بود و نرخ کرایه شب از ساعت 23 الی 6 صبح به میزان 20 درصد به نرخ‌های تعیین شده افزوده می‌شود.

نرخ کرایه آژانس‌های تاکسی تلفنی بدون تاکسی‌متر تأییدشده در کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرمانشاه در سال‌جاری نیز ورودی از ساعت 6 صبح الی 23 شب، 2 هزار و 600 تومان و ورودی از ساعت 23 شب الی 6 صبح 3 هزار و 150 تومان خواهد بود.

کرایه هر دقیقه از ساعت 6 صبح الی 23 شب 160 تومان و هر دقیقه از ساعت 23 شب الی 6 صبح 185 تومان و هر کیلومتر رفت بدون برگشت خارج از شهر در روز 500 تومان و هر کیلومتر رفت و برگشت خارج از شهر در روز 400 تومان اعلام می‌شود و در صورت کنسل شدن و مراجعه راننده به درب منزل یک هزار و 270 تومان از مشتری اخذ خواهد شد.

کارکرد به‌صورت هر ساعت 9 هزار و 200 تومان اعمال می‌شود و درصد کمیسیون دریافتی از رانندگان توسط مدیران آژانس‌ها معادل 20 درصد بوده و پیاده و سوار کردن مسافر در مسیر مشمول اضافه پرداخت کرایه نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، در صورتی که شهروندان با رانندگانی مواجه شوند که خلاف قیمت مصوب شده کرایه اخذ می‌کنند می‌توانند شکایت خود را به مسئولان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهر کرمانشاه اطلاع دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 434360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =