آغاز عملیات اجرایی احداث دریاچه مصنوعی در ارتفاعات تفرجگاه عینالی تبریز

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز از آغاز عملیات اجرایی احداث دریاچه مصنوعی در ارتفاعات تفرجگاه عینالی خبر دارد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مسعود برزگر جلالی گفت: محل این دریاچه زمین مسطح انتهای جاده اصلی تفرجگاه، روبروی رستوران بام تبریز بوده و دارای موقعیت فوق العاده و قابل مشاهده از تپه بقعه، تله کابین تبریز، رستوران بام تبریز و تپه های پیرامون آن می باشد.

وی ادامه داد: طرح احداث دریاچه پس از ارائه طرح اولیه، انجام مطالعات نهایی و برآورد اولیه توسط شرکت مشاور تصویب گردید که با ساخت این دریاچه علاوه بر تأمین قسمتی از آب مورد نیاز پهنه های جنگلکاری شده و فضای سبز تفرجگاه عینالی بر زیبایی و اهمیت گردشگری این تفرجگاه افزوده خواهد شد.

تفرجگاه عینالی تبریز

وی افزود: به دنبال احداث این دریاچه در نظر داریم با ایجاد امکانات رفاهی تفریحی پیرامون آن، شهروندان عزیز تبریز و گردشگران بتوانند در کنار خانواده هایشان در محیطی سالم و جذاب گردش و تفریح کنند.

گفتنی است، تفرجگاه عینالی کوه مشرف به کلانشهر تبریز را شامل می شود که از سال 1383 عملیات جنگلکاری آن  در وسعتی بالغ بر 5 هزار و 62 هکتار آغاز شده است.

فعالیتهای صورت گرفته در عینالی در افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز و تلطیف هوای شهر تبریز نقش فراوانی داشته است و انتظار می رود که با اتمام اقدامات توسعه ای در این منطقه بر دامنه تأثیرات و پیوندهای مثبت اکولوژیکی این منطقه با شهر تبریز افزوده شود.

احداث بنای یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در کنار آستان مقدس امامزادگان عون بن علی و زید بن علی، احداث تله کابین، رستوران، توربین های بادی، راه های دسترسی، مبلمان شهری و سایر خدمات رفاهی - تفریحی و خصوصاً جنگلکاری انجام گرفته بر زیبایی های این تفرجگاه افزوده و باعث گردیده گردشگران و زائران زیادی را به خود جذب نماید.

تفرجگاه عینالی تبریز

تنها راه دسترسی و آسفالته این تفرجگاه جهت صعود به بالای کوه جاده ای در حدود 4 کیلومتر با پیچ و خم های زیاد می باشد که نصب وسایل ورزشی و جنگلکاری طول مسیر و نصب آلاچیق ها منظره زیبایی به آن بخشیده است و در ایام پرتردد بصورت فشرده مورد استفاده قرار می گیرد.

در طول مسیر نیز جهت انتقال سالمندان، معلولین و جانبازان به بالای کوه در سال های اخیر چند دستگاه تاکسی ون در نظر گرفته شده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 438506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =