تخریب عمدی فضای سبز توسط یک دستگاه دولتی در تبریز

برخلاف دستور صریح استاندار آذربایجان شرقی در خصوص ممنوعیت هرگونه تخریب فضای سبز در استان، یکی از دستگاه های دولتی قصد دارد محوطه ی تحت تملک خود را عمدا خشک کرده و به مجموعه مسکونی و تجاری بدل کند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، محوطه ی کوی صفاری واقع در خیابان راه آهن مابین چهارراه خطیب و نصف راه منطقه ای است که با وجود درختان کهسنال و فضای سبز قدیمی، به تنها محوطه ای با سطح سبز در این مسیر بدل شده است.

با توجه به فقر فضای سبز در تبریز به ویژه کمبود پارک و بوستان محله ای در مسیر نصف راه تا چهارراه خطیب، این محوطه می تواند به محل آرامش و آسایش اهالی این منطقه بدل گردد.

با توجه به آنچه گفته شد، شهرداری تبریز جهت تملک این محوطه اعلام آمادگی کرده و قصد دارد برای اولین بار یک محدوده با کاربری مسکونی را به فضای سبز تغییر کاربری دهد.

شهرداری تبریز برای این محوطه طرحی ویژه آماده دارد تا به یکی از بوستانهای زیبای این منطقه از کلانشهر تبریز بدل گردد.

با این اوصاف اما سازمان مربوطه ضمن مخالفت با تملک این مجموعه قصد دارد زمین یاد شده را به مجتمع مسکونی و تجاری تبدیل کند.

محوطه کوی صفاری که تا پیش از این خانه های سازمانی یکی از ادارت دولتی را در خود جای داه بود، دارای فضای سبز و درختان کهنسال بسیاری است در اولویت تغییر کاربری قرار گرفته است.

گفتنی است، چندی پیش عوامل سازمان یاد شده قصد داشتند نسبت به قطع درختان کوی صفاری اقدام نمایند که با ممانعت و برخورد جدی ماموران شهرداری مواجه گردیدند.

حال با توجه به ناکام ماندن این اقدام، مدیران سازمان یاد شده از چندی پیش با قطع آبیاری، خشک کردن درختان و فضای سبز این منطقه را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارند به این بهانه نسبت به تخریب فضای سبز کوی مذکور اقدام نمایند.

گفتنی است، طی هفته های اخیر مسئولان شهری در تبریز بارها نسبت به وضعیت فضای سبز تبریز هشدار داده و خواستار حساسیت بیشتر در این خصوص شده بودند.

تخریب فضای سبز تبریز

تخریب فضای سبز تبریز

تخریب فضای سبز تبریز

تخریب فضای سبز تبریز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 433559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =